Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Scenic 1.5 dci 101 hp kopci niemiłośiernie białym dymem


piterek45

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich forumowiczów

Nabyłem właśnie Scenika jak powyżej 1.5 dci 2004r

Kupiłem go z pewnym problemem ,mianowicie kopci jak diabeł od uruchomienia ,gęsty gryzący szary dym z wydechu wyświetla check i info cos o emisji

Poprzedni właściciel myślał że to turbina i wymienił na nową niestety bezskutecznie bo absolutnie nic sie nie zmieniło

Także kwestie turbo mam wyeliminowaną (profilaktycznie jeszcze sprawdziłem czy nie leje oleju ale w dolocie kompletna susza i pompuje jak suszarka )

Silnik pracuje równiutko na wolnych i wysokich obrotach nic nie stuka (więc chyba panewki są całe ) ,im wyższe obroty tym większy kopeć porównywalny z uszkodzeniem turbo

Zastanawia mnie czy przypadkiem nie jest przestawiony rozrząd i po prostu jest za wczesny bądź za późny zapłon ????

Dym raczej jest kwestią paliwa bo jak dojechałem po zakupie do domu to cała tylnia klapa była obryzgana ropą i ropa pokapuje delikatnie z tłumika

Nie wiem gdzie szukać problemu ,czy to wtryski leją czy rozrząd

Co wy na to może ktoś juz cos takiego widział

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wygląda na lejącą końcówkę wtryskiwacza. Spróbuj odłączać poszczególne wtryskiwacze wypinając z nich wtyczki i zobaczysz czy dymienie ustanie. Chyba, że wszystkie leją wówczas nic to nie da.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wtryski odpinałem po kolei i kopci cały czas

Nie wiem jak to jest ale teoretycznie jak by wszystkie wtryski ciekły to czy odpalał by tak bez wiekszych problemów

bo odpala w sumie dobrze

Dodatkowo nie wiem jak mocno żywotne tu sa rozruszniki ale bywa tak ze nieraz po 4-5 odpaleniach rozrusznik nie ma siły przełamac silnika ledwo kręci (akumulator wykluczony sprawdzałem na 2 szt nowych)

 

Co do opryskanej klapy to jeszcze wiem jak wygląda lakier opryskany ropą która cieknie z tłumika

.. a pisze, że dolot suchy

Co do suchego dolotu to miałem na myśli raczej pod kątem oleju że sucho

Co do ropy to faktycznie jakaś tam mgiełka na ściankach może być ale bez szału

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na ta chwilę rozrząd raczej mogę wykluczyć sprawdziłem i wychodzi że było w miarę dobrze

Mam pytanko do tych co robili to już czy to nacięcie na klin na wale to powinno być idealnie pionowo czy jest trochę przechylony jakby na godz 11

Założyłem blokadę na wał co prawda własnej roboty sugerując się tą z Internetu

wychodzi że robocza długość to 70mm i taka blokada ustawiła wał mniej więcej na godzinie 11

Po tym ustawieniu silnik odpala a po zgaszeniu nie odpala za pierwszym razem ,dopiero przy kolejnym kręceniu i tak za każdym razem

 

Dymi jak dymił

post-63771-0-30916100-1400352697_thumb.jpg

Edytowane przez piterek45
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rowek powinien być na godz.12. Blokada powinna mieć 68 mm. Po ustawieniu wału na blokadzie, przez specjalny otwór na kole rozrządu powinno wejść wiertło 8 do otworu w głowicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!