Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

2.0 16V - proszę o ocenę


przemok

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

W grudniu sprzedałem swojego wysłużonego Citroena XM. Po tej przygodzie postanowiłem, że następne auto będzie też z kraju słynącego z wina i sera. Jako człek po trzydziestce myślałem o czymś bardziej wypadowym, z wyższą pozycją za kółkiem, niż autem do palenia gumy "pod tesco" :) Porozglądałem się i w rankingu prowadziły Xsara Picasso i Scenic IphII. Po zrobieniu paru kilometrów jednym i drugim wybór padł na Scenica. Nie ukrywam że stało się tak ze względu na silnik 2.0, który jest bardzo elastyczny jak na 16 zaworów i genialny patent otwieranej szyby w tylnej klapie. Szukałem, przeglądałem, nawet paru "ściągaczom" dałem cynk i czekałem (nie spieszy mi się, bo póki co mam Astrę). Wczoraj przeglądam ogłoszenia i jest - taki jakiego chciałbym mieć. Bardzo chciałbym się dowiedzieć czy ta auto ma ten nieszczęsny PAX (nie potrafię tego rozpoznać po felgach) i na co mam zwracać uwagę przy oględzinach. Wiem że miernik powłoki lakierniczej nie wiele mi powie, bo przód jest niemetalowy. Wiem że zdjęcia w ogłoszeniu nic nie mówią, ale może ktoś coś wypatrzy. W piątek jadę na oględziny i może uda mi się zrobić jakieś lepsze zdjęcia. Wiem że mam sprawdzić reflektory (czy mają logo Renault) i czy szyby są z tego samego roku (na ewentualność dzwona). W przebieg nie wierzę po licznik pewnie i tak był cofany. Omawiane auto wygląda tak Scenic 2.0 16V.

 

Bardzo proszę o wszelkie rady - będą nieocenione.

 

Pozdrawiam

Przemek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto wygląda całkiem schludnie i jak najbardziej bym oglądał tym bardziej że licznik skręcony która 100tyś ale w środek (jak na krem) to naprawdę zadbany i nie widać większych uszkodzeń (tylko gałka zmiany biegów) kiera i siedzenia bardzo dobrze wyglądają, wydać że jest zestaw głośno mówiący oraz hak więc warto sprawdzić jak pracuje sprzęgło, ogólnie zabrałbym miernik do lakieru jeśli ok lakier to na skp sprawdzić zawieszenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się, że to nie są koła z systemem PAX.

Co do przebiegu to chyba coś kombinowane było bo siedzenia trochę zmęczone - boki siedzisk popękane i "gałka" biegów także podniszczona więc ja bym nie wierzył w te 180 tyś, raczej ze 100 tyś. więcej ale ogólnie auto nie wygląda źle. Myślę, że DOKŁADNA kontrola (może lepiej ASO niż SKP bo tam pewnie handlarz ma znajomości) jest niezbędna a może i przy okazji dowiesz się czegoś o historii auta i przebiegu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Niestety z ASO może być lipa, bo najbliższe jest chyba w Lublinie, a to z 50km. SKP chyba nie ma sensu, bo jak są wtyki to i tak powiedzą to co mają powiedzieć. Liczę się z tym, że coś tam do wymiany/naprawy bankowo będzie, bo to jest 13 letni samochód. Spróbuję jeszcze załatwić miernik i w drogę. Dzięki za sugestie.

 

Pozdrawiam

Przemek

 

Edit: byłem, widziałem z wierchu i nie chciałem oglądać go głębiej. Tylna klapa z lewej strony wystaje poza obrys błotnika, z prawej nie bardzo. Szpary między klapą a tylnymi światłami nierówne (dzwon?). Szyby na moje oko modzone. Na jednych jest biały kod z końcówką NL (Holandia), a po drugiej stronie nie. Na rantach drzwi (tam gdzie zaczyna się szyba) pod uszczelką po 3-4 pryszcze na drzwi. Zaciski hamulcowe pordzewiałe i na felgach (bez PAX) rdzawe zacieki, trochę otarć i rysek normalnych dla auta w takim wieku. Wnętrze - masakra. Tak kiepsko wyglądającej skóry dawno nie widziałem. Fotel kierowcy rozpruty od strony drzwi (i to na odcinku ok. 10cm), lico odłazi, braki lica na szwach. Generalnie słabo to wyglądało. Nawet nie chciałem oglądać w środku, ani zaglądać pod maskę. Może mechanicznie jest ok, ale ja sobie dałem spokój. Mam czas, szukam dalej. Jeżeli znajdę coś ciekawego, to będę wrzucał tutaj, żeby nie tworzyć miliona wątków o tym samym.

 

Z Szacunkiem

Przemek

 

Dodano: 13 cze 2014 - 15:05

No i trafiłem to co chciałem. Kupiłem Scenica Expression z 2002r. Poza klepaną klapą w jednym miejscu i wgniotką na masce nie ma się go czego przyczepić. Koło zmiennych faz wymienione. Nie ma jakiegoś super wyposażenia, ale to co powinno być to jest. Oglądałem go od spodu, tylna belka od góry bez korozji, przewody hamulcowe czyste, nic się nie tłucze w zawieszeniu ani w układzie kierowniczym. Zrobić rozrząd, odgrzybić klimę, wymienić olej i jeździć. Dzięki wszystkim za zainteresowanie tematem.

 

Pozdrawiam

Przemek

Edytowane przez przemok
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!