Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Niedawno miałem delikatną kolizję i pałaki poszły w górę zatrzymująć się na szybie (Dach był zamknięty)

Wcisnąłem je rękami na swoje miejsce, błąd z komputera usunąłem i teraz pytanie czy jak nie było dachowania to tę pałaki będa sprawne czy już będzie trzeba kupić nowe?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Instrukcja obsługi przewiduje możliwość uruchomienia się pałąków w przypadku drobnej kolizji lub przechylenia nadwozia samochodu, jak również opisuje sposób ich złożenia, tak więc wszystko wskazuje na to, że nie są jednorazowego użytku. Skoro zatrzymały się na szybie nie niszcząc jej nie jest to mechanizm pirotechniczny o dużej energii jak w przypadku poduszki powietrznej, tylko pewnie coś w rodzaju sprężyny i zapadki sterowanej elektromagnesem.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Odkopuje temat.

Posiadam od niedawna Megane II phII CC (wiem, że miała delikatną kolizję - prawdopodobnie poszła w fosę lewym przodem [zarysowania na szybie i wymiana lewego nadkola). Co jakiś czas komputer pokazuje mi komunikat "sprawdź pałąki". Czy ktoś ma jakiś pomysł co chce mi szanowny komputer przekazać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hobbystycznie raczej wątpię. Być może poduszki były wystrzelone, wlutowali oporniki i może wali błędem. Bądź też klasycznie często pojawia się kontrolka airbagu i serwis w związku z zaśniedzeniem kostki pod fotelem kierowcy, być może to samo się dzieje z pałąkami, czyli trzeba by iść po kablu od pałąków.

Aha, z tego co wiem, pałąki są "wielokrotnego" użytku - w instrukcji jest napisane, że jeżeli wystrzelą do góry (tylko przy otwartym dachu) przy jakimś mocniejszym przechyle auta to można je ręcznie schować i dalej będą pełnić swoją funkcję.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 lat później...

 Witam

 

 Od kilku dni pojawia mi się sporadycznie błąd mówiący o sprawdzeniu pałąków bezpieczeństwa. Raz pojawia sie na chwilę, innym razem na dłużej. Gdzie znajduje się jakiś czujnik/moduł. Ciężko znalezć jakieś informacje na ten temat.

 

               Pozdrawiam

 

W dniu 1.09.2016 o 18:11, dus.jakub napisał:

Myślisz, że podpięcie pod komputer dałoby odpowiedź na to pytanie?

I jak się to zakończyło? Teraz ja mam taki problem....

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wrzucam serwisówkę składanego dachu oraz schemat zasilania pałąków i rozmieszczenie elementów.

1476 - moduł dachu 

1543 - kaseta lewego pałąka

1544 - kaseta prawego pałąka

1545 - czujnik obrócenia pojazdu

260 - bezpieczniki kabiny

 

3772A.pdf  0059_A4.PDF  S30.PDF

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki, jutro zabieram się do roboty. Dam znać co i jak.

 

Witam. Już po pomiarach. Więc tak, z rysunku 0059-A4.PDF pomierzyłem przewody oraz pałąki.Wszystko jest ok. Wpiąłem wszystkie kostki, dwie od pałąków i jedną od czujnika pałąków, podłączyłem aku. i wykonałem jazdę próbną. Wszystko jest niby ok. Nie ma błędów póki co. Po drodze posuł się moduł szyby po stronie kierowcy, więc szybkie rozbieranko drzwi i wymiana modułu...Wszystko działa.Póki co pojeżdżę kilka dni ze zdjętą tylną kanapą,zapewne błąd powróci. Jutro rozbiorę tapicerki w bagażniku, sprawdzę połączenie Pomiędzy czujnikiem pałąków a modułem dachu. Poprawię masowe połączenia i tyle. Napewno za kilka dni dam znać co i jak. Na szrocie w okolicy stoi świeżynka  - Reulat Meganu 2 CC, czujnik do pałąków będzie kosztował jakieś 20 zł. Dzięki za pomoc ze schematami!!!Pozdrawiam!!!!

 

W dniu 18.03.2022 o 18:30, ovad2002 napisał:

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6, 5.9 :!: - aniewa

Zauważyłem taką przypadłość, że w Renulacie jak nawet wystąpi błąd ,,czegoś'', to pózniej występuje problem wszytskiego :-D

 

 

Spoko, rozumiem :-D

 

 

Kilka dni pózniej i nic się nie dzieje...no tak nie do końca.10 mieśięcy temu w serwise Renault w Holandii kupiłem kartę HF Free za 210,- euro z zakodowaniem. Wyświetlił się komunikat o zużytej baterii...Baterię wymieniłem. Nowa 3.36V, stara 2.94V. Po wymianie baterii błąd zniknął. Fajne jest to, że po naprawie błędy same znikają... :-D Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Błędów brak, pałąki całe i zdrowe. W serwisie powiedziano mi, że bateria w zwykłych pilotach wytrzymuje do kilku lat. Jednak w systemie HF wytrzymuje min. od 3mieś. do 1,5 roku. Karta w systemie HF cały czas wysyła sygnał, nawet jeśli auta nie ma w pobliżu.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, ovad2002 napisał:

od 3mieś. do 1,5 roku

Coś chyba nie do końca. :) 

Ja w swoich wymieniałem jakoś ze dwa lata temu i nadal jest OK. 

Może ma to wpływ, że nie kupuję baterii w marketach a mam sprawdzonego dostawcę - sklep z częściami elektronicznymi.  :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!