Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Diagnostyka ...niby wszystko jasne ?


Rekomendowane odpowiedzi

Witam . Powiedzcie mi jak to jest z tą diagnostyką... Od wczoraj zainteresowałem sie tematem kupna kabla jak i dowiedzeniem się jakie oprogramowanie bedzie pasowało do mojego samochodu i jedyne czego się dowiedziałem to pisanie przez administratorów " TEMAT WIELOKROTNIE PORUSZANY - ZAMYKAM" .Nie wiem może ja głupi jestem ale w dziale diagnostyka jest 9 podstron , i w żadnym z tematów nie ma jasno wyjaśnione ze do phI pasuje taki kabel i takie oprogramowanie , do phII takie i takie do disli takie i takie . Jedyne co widać to wielki chaos i niewiedza użytkowników do czego jest ddt , elm a do czego clip , bo najlepiej napisać TEMAT WIELOKROTNIE POWTARZANY ZAMYKAM. I co z tego ze powtarzany jak nic z tego nie wynika. Sam mam meganke coupe 2.0 8v i po lekturze 9 stron są interfejsy obdI obdII zresztą podobno różnopinowe , jednym mogę kasować błedy ale już nie diagnozować silnik. Istna paranoja. No dobra może ja głupi jestem , może czytam z brakiem zrozumienia ale najważniejsze jest napisać TEMAT WIELOKROTNIE PORUSZANY ZAMYKAM.I jeszcze jedna uwaga , z ilości 9 stron nic nie wynika. Nie ilość a jakość postów powinna się liczyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wystarczy poczytać ten dział i niektóre tematy w dziale elektrycznym.

Wynika z tego jedno

Wszystkie wersje nadwoziowe i modelowe obsłuży CLIP

Dla wersji M/S I możesz kupić interfejs VAG KKL do tego DDT2000 lub XR-25(opis znajdziesz w serwisówkach), Opisu dla DDT2000 musisz poszukać na forach Daci i Laguny.

DDT2000 ma problem z łącznością z ECU FENIX czyli tymi które obsługują silniki diesla.

Do M/S II ma już magistralę CAN, powyższy interfejs obsługuje tylko część elementów, bo nie ma CAN.

Można też zaopatrzyć się w ELM327 + MAXIECU - co potrafi poczytaj sobie w odpowiednich watkach.

Przypuszczam, że jest jeszcze kilka innych interfejsów i programów, które mogą coś tam odczytać, ale zwykle pokazują bzdury i niepełne informacje, a czasem wprowadzają w błąd.

 

Do M/S III nie będę się wypowiadał bo nie wiem, na pewno CLIP, ale ponoć potrzebne są tam jakieś klucze(??) oraz łączność online z serwerem Renault, ale nie mam 100% pewności. Może to plotka. Są na forum osoby które miały do czynienia z takimi podłączeniami to się pewnie wypowiedzą.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakby jeszcze kogoś interesowało to może sobie poczytać o standardach komunikacji z samochodami: http://diagnostyka-samochodowa.s-tech.pl/?go=diag&section=dz_std, i z tego wynika że większość takich auto co jeździ po naszych drogach można obsłużyć np tym kablem VAG KKL?(czy źle mi się wydaje?) Bo wynika z tego że np Mazda, Mercedes, Mitsubishi, Nissan, Peugeot, Renault (i wiele innych opisanych na podanej stronie) mają taki sam standard komunikowania się z interfejsem, złącza obd2 też są wszystkie takie same, a więc wystarczy tylko zmienić program diagnostyczny(ddt2000) i tym interfejsem VAG KKL co jest niby proponowany do renówek połączę z innymi samochodami?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

większość takich auto co jeździ po naszych drogach można obsłużyć np tym kablem VAG KKL?(czy źle mi się wydaje?)

Jeżeli jakiś podzespół samochodu komunikuje się po CAN, a interfejs + oprogramowanie nie obsługuje tego protokołu to nic nie zrobisz.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Witam. jestem tutaj nowy i tak jak autor tego postu, ciężko było mi się połapać o co chodzi w diagnostyce Renault. Przesiadłem się z Golfa 4, gdzie tam sprawa była prosta: VAG KKl + VAG.COm/VCDS i koniec tematu. Może mi ktoś jeszcze wyjaśnić o co chodzi z tym CLIPem? Gdzieś ktoś straszył, że to kosztuje grube pieniądze, a na allegro widzę np. RENAULT CAN CLIP Interfejs Sonda NAJNOWSZA za 500zł. Maxiecu z kolei kosztuje 450zł gdzie miał być tani? Jak to jest w końcu? Co wybrać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, janou napisał:

Jak to jest w końcu? Co wybrać?

 

Dnia 27.07.2014 o 10:35, P_r_z_e_m_o napisał:

Dla wersji M/S I możesz kupić interfejs VAG KKL do tego DDT2000 lub XR-25(opis znajdziesz w serwisówkach), Opisu dla DDT2000 musisz poszukać na forach Daci i Laguny.

DDT2000 ma problem z łącznością z ECU FENIX czyli tymi które obsługują silniki diesla.

Do M/S II ma już magistralę CAN, powyższy interfejs obsługuje tylko część elementów, bo nie ma CAN.

Ale za to  elm327 i darmowy ddt4all i łączysz się po can , robisz to samo co clipem .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!