Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem nie do końca wiem z czym


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Wiem,że jest wiele podobnych tematów ale nie ma do końca o takim problemie jaki mam ja.

Miałem taki problem, iż auto niby chodziło ok. na biegu jałowy obroty miał właśnie różnie chwilowo ok 1000, a najczęściej 500. Jeździło normalnie ale jednak zdarzało się co jakiś czas, że po prostu zgasł, zdarzyło się, że zgasł nawet podczas jazdy (nie z winy kierowcy gdyż przyspieszał na prostej drodze)

ale najczęściej jednak podczas postoju (na światłach, w korku) co jest stresujące (bo społeczeństwo nie jest zbyt tolerancyjne na drodze) i denerwujące.

Jak zgaśnie są problemu z odpaleniem. Kręci ale nie chce załapać jak odczekam kilkanaście minut odpala ale też nie bez problemu.

Doradzili mi wymianę czujnika położenia wału korbowego.Pojechałem podpiąć go pod komputer i rzeczywiście diagnostyk powiedział mi, że to może być przyczyna więc wymieniłem go na:

EPS 1 953 016.

 

Po wymianie zmieniło się to że obroty są bardziej stabilne na biegu jałowym ok 700 obrotów ale zdarza się, że jest nawet 1000 przez chwilę i zaraz spada na 700, nie zdarza się,

że jest poniżej 700. I teraz mam taki problem, że auto ma problem z odpalaniem (bo wcześniej jak zgasiłem je normalnie to nie było żadnego problemu żeby odpalił), a teraz rzadko mu się zdarza odpalić "od strzała", praktycznie od razu muszę przytrzymać gaz bo jak nie to zakręci i gaśnie. Jak go delikatnie prze gazuję i puszczę gaz to obroty spadają prawie do zera ale wracają do tego 700.

No i dzisiaj stojąc pod sklepem po przejechaniu ok 1 km po kilku minutach niestety zgasł co prawda pokręciłem chwilę i odpalił ale nie rozwiązałem swojego problemu i nie wiem co dalej z tym robić.

Więc był bym wdzięczny jak by ktoś mi doradził jaka może być tego przyczyna.

Z góry dziękuję i pozdrawiam.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silniczek krokowy do wymiany jak gaśnie na biegu jałowym. Poprzekręcaj przez odpaleniem auta kluczyk w pozycję zapłon żeby pompa "dopompowała" trochę paliwa na wtryski, jak pomoże takie odpalanie to wina leży w pompie paliwowej. Ten czujniki położenia wału kupiłeś nowy czy używkę? Bo stawiałbym znowu na ten czujnik, czasem nowe są wadliwe...

Możesz także sprawdzić ten czujnik, oporność wzrasta no nieskończoności w momencie rozgrzania czujnika, wtedy sterownik dostaje błędne dane odnośnie położenia wału i nie daje dalej sygnału do zapłonu

thumb_hosting_zdjec_1406989613__album_pic.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie,

mam podobny problem (nie występujący codziennie). A dokładniej stojąc sobie na światłach momentalnie zaczyna trząść całym autem i obroty spadają po czym gaśnie i odpala jedynie z dodaniem gazu. Czasem również gaśnie przy dojeździe do jakiejś krzyżówki (i jak tak zgaśnie w trakcie jazdy nie mam problemu z odpalaniem). Muszę pedałem gazu utrzymywać obroty żeby nie zgasł. Czy ten mój problem oznacza również konieczność wymiany czujnika o którym pisał kolega powyżej? Czasem też mam problem z odpaleniem auta gdy ten ma "ciepły" silnik, po odczekaniu 10-15 min. Niekiedy również gaśnie przy dojeździe do jakiejś krzyżówki (i jak tak zgaśnie w trakcie jazdy nie mam problemu z odpalaniem) Odpala od razu. Ręce mi już opadają z tym autem bo co rusz się coś w nim psuje :(.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam mam ten sam problem.

Z obniżonymi obrotami silnika na biegu jałowym (zwłaszcza ciepłego, częściej w lecie) borykam się już DWA LATA !!!! I do tej pory nie wiem jaka jest tego przyczyna. Z tego co czytam na forum to: może być to lub tamto. Sztuka jest znaleźć co i nie wydawać kasy na pięć innych niepotrzebnie wymienionych części. Niech mi ktoś PROSZĘ odpowie czy to jest: silniczek krokowy czy czujnik położenia wału czy sonda l.., czy sparciały wężyk czy nieszczelność układu wydech. czy przepustnica czy może jakiś inny czujnik???

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!