Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Przeczytałem kilka tematów na temat diagnozy oraz sprawdzania cewek, ale chciałbym się upewnić zanim wezmę się do pracy.

Na początku chciałem sprawdzić czy występują gdzieś przebicia spryskując świece,przewody oraz cewki spryskiwaczem w ciemnym miejscu.

W następnym kroku chciałbym sprawdzić cewki tj na uruchomionym silniku po kolei odłączać świecę i nasłuchiwać zmian w pracy silnika.

Interesuje mnie też czy jest możliwość sprawdzenia poprawnego działania cewek za pomocą miernika w "sam naprawiam" są podane wartości jakie powinny występować miedzy stykami, ale czy to coś da??

 

Niech ktoś mi napisze czy dobrze kombinuje z tym sprawdzaniem??

 

Megane 1.6 8v

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem ten samochód całkiem niedawno i po prostu przy wymianie świec 3 od sprzęgła była całą czarna wyglądała zupełnie inaczej niż pozostałe. A poza tym wydaje mi się że brakuje mocy,ciężko mi jest ruszyć z 2 jadąc 10-15 km/h, do tego niskie falujące obroty wahające się miedzy ~400-750, ciężki rozruch, oraz przygasanie np. na światłach bo obroty potrafią tak spaść że auto gaśnie.Poza tym widać że cewki były zmieniane, na razie ich nie odkręcałem także nie wiem czy na fabryczne czy nie, dlatego chciałbym zrobić taki mały przegląd zanim wydam kasę na wymianę.

 

Problem z obrotami ten pojawił się po uszczelnieniu przepustnicy, łapała lewe powietrze a uszczelka była pęknieta w 2 miejscach, takto meganka miała obroty na biegu jałowym ok 1700 czyli trochę za dużo :P jak wyczyściłem wszystko obroty spadły ale trochę za bardzo.

 

Dodano: 11 sie 2014 - 16:18

ma ktoś jakieś rozwiązanie ??

Edytowane przez tokario88
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Tzn ile za bardzo? Powinno być ok. 750. Miałem podobny problem z obrotami, dosłownie przed chwilą udało mi się znaleźć winowajcę - sonda lambda. Po odpięciu obroty trzymały się równo i nie spadały do prawie 0. Sprawdziłem multimetrem i faktycznie wariowała, duże oscylacje. Zmierz jeszcze czujnik położenia przepustnicy i wyczyść/zmierz czujnik temperatury zasysanego powietrza, który znajduje się w czarnej rurze dolotowej. Masz LPG?

 

Podobny problem udało mi się naprawić na około 2 miesiące kupując przewody WN Beru, potem znowu wariacje i strzały w dolot na LPG.

 

PS. Podobno można sprawdzić cewkę podnosząc ją na pracującym silniku. Jeśli ma przebicie, to po podniesieniu powinna dobrze pracować, osobiście nie miałem okazji sprawdzać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!