Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Gaz+klimatyzacja- spadają obroty, silnik gaśnie


pawko_86

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, posiadam gaz sekwencyjny firmy autogaz centrum. Z problemem borykam się od poprzednich wakacji i do tej pory nie został on rozwiązany. Gazownik u którego zakładałem gaz rozkładał ręce, jeździł dwa razy z laptopem na kolanach i nic. Proszę o pomoc bo już brak mi sił.

Problem wygląda następują: jeśli jest rozgrzany silnik, załączony gaz i klimatyzacja to przy próbie redukcji biegów, hamowania spadają obroty do tego stopnia że gaśnie silnik (nie występuje to zawsze, ale bardzo często powiedzmy na 10 sytuacji 4 razy zgaśnie). To samo jak wrzucę bieg wsteczny próbuję cofać, naciskam pedał gazu jest okej, ale jeśli go puszczę to znowu spadają obroty i silnik gaśnie. Sytuacja ta nie występuje na: benzynie, na gazie bez klimy, w zimie na gazie z klimą.

Błagam o pomoc !

Pozdrawiam

Edytowane przez pawko_86
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jutro sprawdzę jakie mam obroty na luzie na nagrzanym silniku. Z tego co pamiętam to po włączeniu klimy obroty idą chyba trochę do dołu. Sytuacja z dzisiaj (było tak parę razy). Szybki dojazd do skrzyżowania redukuje biegi, wrzucam luz, hamuje, i ciach obroty za nisko- silnik zgasł.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego, również mam sekwencje i borykałem się z identycznymi problemami. Pamiętam, że byłem u gazownika i nic nie wykrył...na forum (TU) znalazłem podpowiedź, aby przeczyścić przepustnice (tak zrobiłem) + nowe uszczelki- od tego czasu nie ma problemu. Natomiast po załączeniu klimy obroty delikatnie idą do góry (i z tego co wiem tak być powinno). Różnica jest taka, że u mnie te objawy występowały na gazie i na benzynie na rozgrzanym silniku.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję kolego za odpowiedź, może rzeczywiście to będzie przyczyna ? Tyle, że u mnie takiej objawy występują tylko i wyłącznie na gazie nigdy na benzynie. Dzisiaj pochmurny dzień i pogoda do testów kiepska, zwykle dzieje się to w upalne dni. Na luzie mam obroty prawie 750. Po włączeniu klimy wskazówka idzie do góry, ale zaraz potem stabilizuje się na podobnym poziomie prawie 750.

Edytowane przez pawko_86
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam kolegów, mam podobnie. Jadąc na gazie + klima przy wciśnięciu sprzęgła silnik potrafi zgasnąć. Gaz był strojony, krokowiec na 1,5 roku, przepustnica niby czyszczona, kolektor też. Świece wymieniłem rok temu. Jadąc na benzynie obroty spadają do 900 dość płynnie i stabilnie. Na gazie lecą na łeb na szyje w dół poniżej 750, czasami na 500-600. Mam jeszcze problem, którego też nikt nie jest w stanie rozwiązać: na ciepłym silniku gdy zapalam po postoju 10-20 minut silnik potrafi zgasnąć, obrotu lecą na 500 trzepie silnikiem. Dopiero dodanie gazu po chwili jest moc. Ta ostatnia przypadłość pojawiła się po wymianie rozrządu i występuje tylko na ciepłym silniku zarówno na gazie jak i benzynie (3 dni jeździłem tylko na PB z instalacji wyjąłem bezpiecznik i tez był problem). Pomóżcie....

Czujnik położenia wału też wymieniłem, zero poprawy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, w czasie jazdy, na gazie lecą na łeb na szyje a na benzynie opadają wolniej, stabilniej i bliżej 1000 niż 750-500 na gazie. Co do drugiej usterki, to czy źle założony/ustawiony rozrząd objawiał by się tylko na ciepłym silniku? Na zimnym jest idealnie. Może ta wymiana tylko nałożyła się w czasie z powstaniem tej usterki? Może coś podczas wymiany uszkodzono zepsuło się?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja dodam od siebie, że miałam podobnie z gaśnięciem auta w upałach, z włączoną klimą na zasilaniu LPG. serwis który trudnił się strojeniem instalacji LPG, nic nie zrobił i zasugerowal wymianę prawie całej instalacji. Pojechałam do kumatego gościa, który "po swojemu" nastroił instalację i pomogło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...

Wymieniono uszczelki w kolektorze dolotowym (oryginał renault), przepustnica przeczyszczona, rozrząd sprawdzony i jest ustawiony ok. Nadal zdarza się, że po 10-20 min na ciepłym silniku jak zapalam to obroty lecą w dół na 500 i trzepie. Tak 5/10 razy taka sytuacja jest. Co dalej? Sonda? Map sensor? Gaz stroił kolega marek07 podczas jazdy oraz pomiar spalin tez wykonano.

 

Zastanawia mnie pęknięta wtyczka od CPW. Albo "pęknął" ją poprz właściciel lub przy wymianie rozrządu pękła? Ale chyba raczej nie jest tak, że raz ta wtyczka jest ok, a raz brak styku i problem przy zapalaniu? Dlaczego tylko na ciepłym?

pozdr slawko_23

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!