Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Samodzielne ustawienia w komputerze gazu


jonjak

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Ustawiał ktos samodzielnie w komputerze gazu??Zrobiłem sobie Interfejs do mojej instalacji i chciałbym sobie ustawic i poprobowac roznych ustawien bo gazownicy u mnie w miescie nie potrafia mi ustawic aby było prawidłowo.Posiadam Renault Megane silnik 1.6 8V na zwykłej instalce( mikser w rurze dopływu powietrza) z komputerem gazu BINGO S.

Jesli ktoś ma w swoim samochodzie dobrze ustawiony gaz to prosiłbym o plik z ustawieniami lub poprostu spisac je.Jesli ktos nie ma programu i kabelka w domu to jesli moze to mozna poprosic gazownika o zapisanie i przeniesc na dyskietce lub pen drive.

Schemat kabelka i program moge przesłac na e mail

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Schemat kabelka i interfejsu mozna znaleźć w sieci w minutę. Jast na elektroda.pl jak i innych serwisach. W zasadzie interfejsy sa identyczna dla wszystkich instalacji, róznią się tylko wtyczki. Program mozna pobrać darmowo ze strony producenta, czyli KME.

Nie mozna zgrać sobie gotowych ustawień i przenieść do swojej centralki LPG. To absurd. Wystarczy, ze masz zastosowany inny mixer lub inaczej ustawiony reduktor.

Pozmieniać mozna sobie zawsze. Zanim coś zrobisz, zapisz sobie jednak poprzednią wartość danego porametru. Jest kilka zasad, którymie trzeba sie kierować. Na szczęście mogę juz je powoli zapominać.

 

Napisz co działa nieprawidłowo, to chociaż podpowiem czego sie imać w tych ustawieniach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osobiście spróbowałbym pobawić sie funkcja Cut OFF. Po puszczeniu gazu, silniczek krokowy ustawiałby sie zawsze w jednakowej pozycji (dobranej doświadczalnie) i od niej zaczynałaby się regulacja.

Druga sprawa to zmniejszenie prędkości działania silniczka krokowego, aby dać szansę regulacji samemu reduktorowi.

Kolejna sprawa, to o ile zmienia sie polozenie tłoczka silniczka krokowego po przejściu z obrotów jałowych do np. 3tys obr. Im mniej, tym lepiej.

Podstawą poprawnego działania jest wyregulowanie deduktora. Cała ta elektronika, poprzez silniczek krokowy ma za zadanie tylko lekko wspomagać jego działanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zależy jeszcze jake ustawienie silniczka krokowego dałeś przy tym Cut Offie i do jakich obrotów ta funkcja ma działać.

Niemniej to takie troche obejście problemu. Jak nie zadziała to nie zajmuj sie ta funkcją.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do wszystkiego będziesz musiał dochodzić doświadczalnie.

Napisz ile kroków róznicy jest na silniczku pomiędzy obrotami jałowymi a 3tyś.obr/min. Moze tu lezy problem. Tu - czyli ustawienie reduktora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

juz znalazłem przyczyne a raczej majster z komputerem.Podłączyl sie pod Megi i okazalo sie ze jest uszkodzony czujnik połozenia przepustnicy.a z reszta ustawien niestety tylko doswiadczalnie trzeba pomyslec.Dzieki LEWY za pomoc i sorki za zawracanie głowy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!