Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

[Scenic II 1.9dCi F9Q 812]Głośniejsza praca po wymienie roz.


maniio

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

 

Mam pewien dylemat. Otóż w styczniu kupilem Renault Scenic II 1.9dCi 2004, 8 lutego wymieniłem pasek rozrządu z pompą wody(pasek bosch, pompa jakis zamiennik) pasek wielorowkowy, olej silnikowy wlalem 0W40 Mobil1 dodatkowo wyminiłem filtry powietrza, oleju, paliwa i kabinowy.

Problem w tym, iż mam wrażenie że auto chodzi głośniej i jakby gorzej przyspieszało. Dodatkowo po otwarciu maski dochodzi dziwny dzwięk czy szelest (wu...wu...wu) od strony paska znajdującego sie po lewej stronie silnika(chyba to jest ten wielorowkowy).

Pytanie: Czy takim czymś należy się przyjmować?

Mechanik w serwisie Bosch Dingar w Piekarach Śląskich mówi ze to tylko mi sie wydaje i ze silnik chodzi dobrze. Ale jestem pewny ze chodzi glośniej, dodatkowo to samo zauważył mój ojciec. Sam nie wiem co zrobic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

maniio,

Mam podobnie u siebie. Kompletny rozrząd był wymiany w ostatnich dniach grudnia 2007. (wu...wu...wu) też występuje u mnie, a nie było go wcześniej. I tylko na rozgrzanym silniku, na zimnym nie. Słychać go bardzo wyraźnie w kabinie. Nie zauważyłem głośniejszej pracy ani w przyśpieszaniu auta. Wcześniej, na początku grudnia 2007 wymieniłem w ASO olej na 5W40.

 

Na razie jeżdżę, ale tak naprawdę to mnie to trochę niepokoi....chyba wybiorę się do warsztatu gdzie wymieniali mi rozrząd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prezes,

 

Wszystko jest możliwe.....Ponieważ słyszałem o podobnych historiach starałem się jakoś zabezpieczyć:

 

1. z usług tego serwisu korzystam już od wielu lat...nie mieli grubszej wpadki,

2. pracuje tam mój znajomy.....

3. poprosiłem i dostałem fakturę z wyszczególnionymi wszystkimi elementami które zostały wymienione na nowe.....

4. zapowiedziałem, że jak coś sfuszerowali to "idę na całość"..:(

 

mam nadzieję że zrobili dobrze to co powinni.....ale okaże się w "praniu".....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bronius,

 

"....trzeba było poprosić by Ci oddali stare części...To najlepsza metoda....."

 

Czyżby ?

 

A jak mi oddadzą wymienione elementy to skąd mam wiedzieć, że to akurat z mojego silnika, może z innego w którym robili to miesiąc temu...... A może zupełnie z innego modelu...nie jestem ekspertem i nie sprawdzę. Ma siedzieć na katalogami i sprawdzać czy rolka którą mi oddali to na pewno jest z mojego samochodu ?

 

"......na stacji paliwowej....trzeba było poprosić by pokazali certyfikat na paliwo a najlepiej nalali do menzurki jego próbkę...."

"......na myjni samochodowej...trzeba było poprosić o dokument z badania szamponu na wypadek czy nie uszkadza powłoki lakierniczej..."

"......a w supermarkecie...trzeba by poprosić o atest na płyn do spryskiwaczy.....czy nie zostawia plam na lakierze....."

 

Nie dajmy się zwariować...Jeśli jadąc do serwisu zakładam, że mnie oszukają, to albo wybrałem zły serwis albo mam manię prześladowczą.....

 

 

 

Wiem, znajdą się tacy, którzy jakby mogli to zainstalowali by kamerkę ( a najlepiej kilka), które filmowałyby każdą czynność wykonywaną przy ich samochodzie. Tylko nie wiem, czy później nie podejrzewali by, że jednak ktoś manipulował przy zarejestrowanym materiale....

 

 

Tak ja pisałem.......okaże się w "praniu".....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Diodak, części łatwo jest zweryfikować bo jest na nich numer, wrzucasz na forum i ktoś zawsze Ci powie co to jest.

 

Piszesz "nie dajmy się zwariować", a sam wymieniasz listę czynności mających na celu zwiększyć prawdopodobieństwo dobrze wykonanej roboty...

 

Ja mam takie coś, że nie zostawiam swojego auta mechanikom. Zawsze jestem przy aucie i patrzę im na ręce. Jak nie chcą bym patrzył to jadę gdzie indziej. To dobra metoda, bo widzisz, że Ci je wkładają. Tak samo w ASO, jesteś klient to masz prawo być na hali i patrzeć na mechaników. A jak im nie pasuje to robisz papa...

 

KONIEC OT

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak samo w ASO, jesteś klient to masz prawo być na hali i patrzeć na mechaników. A jak im nie pasuje to robisz papa...

nie do końca tak jest, bo są też zasady BHP :( i jak jest jakiś upierdliwy majster to będzie gnał z hali...

btw. ja też zawsze patrze co mi wymieniają i jak to robią hehe

 

Diodak po tym Twoim wywodzie ja ja się teraz boje zmieniać rozrząd w moim dci :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja stosuje tą samą metodę co bronius, za dużo u nas oszustów - jeśli ktoś oglądał 'usterkę' to wie o co chodzi. Jak bym im ufał to bym oddał auto do warsztatu i pojechał tylko po odbiór z kasą. Ale w Polsce to nie przechodzi. Trzeba samemu kupić zamienniki, powiedzieć co mają zrobić i patrzyć im na ręce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzis u innego mechanika uslyszalem ze to jakies kolo jest wychodzone i jak sie zmieni na nowy pasek to tak sie dzieje. Tym bardziej ze ponoc bosch ma twardsze paski.

Kola nie musze robic, a pasek powinien sie ulozyci za jakis czas nie bedzie go slychac.

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
Witam!

Mam pewien dylemat. Otóż w styczniu kupilem Renault Scenic II 1.9dCi 2004, 8 lutego wymieniłem pasek rozrządu z pompą wody(pasek bosch, pompa jakis zamiennik) pasek wielorowkowy, olej silnikowy wlalem 0W40 Mobil1 dodatkowo wyminiłem filtry powietrza, oleju, paliwa i kabinowy.

Problem w tym, iż mam wrażenie że auto chodzi głośniej i jakby gorzej przyspieszało. Dodatkowo po otwarciu maski dochodzi dziwny dzwięk czy szelest (wu...wu...wu) od strony paska znajdującego sie po lewej stronie silnika(chyba to jest ten wielorowkowy).

Pytanie: Czy takim czymś należy się przyjmować?

Mechanik w serwisie Bosch Dingar w Piekarach Śląskich mówi ze to tylko mi sie wydaje i ze silnik chodzi dobrze. Ale jestem pewny ze chodzi glośniej, dodatkowo to samo zauważył mój ojciec. Sam nie wiem co zrobic.

 

Mam dokładnie tak samo. Po wymianie "rozrządu" auto chodzi głośno, uczucie jak by chodziło "na sucho" (całe jakby wibrowało) odgłos tylko w kabinie. Podpiołem do komputera - nie wykazał błędów, niepokojące jest, że korekta na wtryskiwaczu (mog sie mylić co tam pisało) w cylindrze 1 i 2 wynosi ponad 650mg/l natomiast na 3 i 4 około 0,8 i 1,8 mg/l

Co sie dzieje ?????

 

Z regulaminem forum należało się zapoznać a nie na odczepnego kliknąć AKCEPTUJĘ :!:

W nagrodę za lekceważące podejście, przydzielam upomnienie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!