Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wymiana oleju w skrzyni biegów - 1,9 dCi


SlawkoW

Rekomendowane odpowiedzi

Przeszukałem forum ale nie znalazłem nic co by było w interesującym mnie temacie. Co jaki czas zmienia się olej w skrzyni biegów w 1,9 dCi. Samochód jest z 2004 roku, październik i ma przejechane 135 tyś. km. Auto jest sprowadzone z Francji i nie mam pojęcia czy olej w skrzyni był wymieniany.

Moje pytanie dot. wymiany oleju wynika z problemów ze skrzynią biegów jakie się dzisiaj pojawiły. Moja żona wracała do domu i nagle nie mogła wybrać żadnego biegu, mimo że sprzęgło było wciśnięte do końca. Nawet przez chwilę musiała stanąć i włączyć światła awaryjne bo nie mogła wybrać żadnego biegu. Zatrzymała się wyłączyła silnik i po ponownym uruchomieni było trochę lepiej. Na tablicy wskaźników nie pojawił się żadny niepokojący komunikat ani napis SERVICE. Wczoraj jeździłem i nie miałem podobnych objawów. Co może być przyczyną? Czy kończy się sprzęgło, skrzynia czy trzeba wymienić olej w skrzyni biegów? Z góry dziekuję za pomoc.

 

[ Dodano: 2008-02-14, 14:37 ]

Dzisiaj sprawa się częściowo wyjaśniła. Jak sie okazało pedał sprzęgła został w pozycji "wciśnięty" i nie wrócił do pozycji "górnej". Małożonka ręcami mu pomogła i samochód wrócił do normy. Moje pytanie jest takie, czy to jest normalna sytuacja że pedał sprzegła został w pozycji wciśnięty, czy to jest jakaś usterka czy tylko przypadek? Na co zwrócić teraz uwagę. Z góry dziękuję za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Sprawdzić poziom płynu hamulcowego.

Płyn hamulcowy jest jednocześnie czynnikiem roboczym układu wspomagania sprzęgła.

Tak się składa, że m.in. ze względów bezpieczeństwa rurka idąca od zbiorniczka do siłownika sprzęgła jest wyżej niż rurki doprowadzające płyn do hamulców. Dzięki temu zanim zabraknie płynu w hamulcach (brak hamulców) najpierw nie będzie można wbić żadnego biegu i dzięki temu użytkownik nigdzie nie pojedzie i się nie zabije :P

Jeśli byłozbyt mało płynu to siłownik pedału sprzęgła się zapowietrzył. Na jego obudowie jest na mały kluczyk bodajże 6 lub 7 odpowietrznik. Trzeba go nieco popuścić, nadepnąć w tym czasie sprzęgło, przy naciśniętym sprzęgle zakręcić, potem dopiero puścić pedał. Muszą być do tego dwie osoby.

Drugą przyczyną może być uszkodzony swiłownik sprzęgła. Koszt siłownika ok. 70PLN tyle kosztował mnie w Alfa Romeo 155.

Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Renault do skrzyni manualnej nie wymaga wymiany oleju tylko uzupełniania. Po odkręceniu osłony pod silnikiem na skrzyni biegów ( tak w połowie ) jest śruba motylkowa czarna lub biała , plastikowa. Uzupełnia lub sprawdza się na zasadzie uzupełniania z przelewem. Trzeba mieć olej, strzykawkę z wężykiem i tą strzykawką dolewać. Jak pocieknie z otworu to jest stan. Taka metoda zapobiega przelewaniu stanu.

Cenne uwagi :

Śrubę od oleju odkręć ręką i ręką dokręć tak by nie pękła

Auto zawsze powinno stać w poziomie wzdłużnym i poprzecznym!!!

Kup litr oleju ale tylko syntetyk, jest drogi ( 40-50zł) ale odpowiedni, jeśli kupisz półsyntetyk to pogorszy smarowanie I biegu i wstecznego

Wymiana często kończy się tym że biegi wchodzą z większym oporem zwłaszcza zimą.

Mogą wystąpić problemy z włączeniem I biegu gdy auto się toczy.

Wymieniałem olej skrzyni i w wielu autach efekty były różne raczej na -

Dolewka to około 0.1-0.6 L. Jeśli brakowało więcej to żle i może świadczyć o wyciekach gdzieś w okolicach wybieraka ( najczęściej ) lub z wałka przeniesienia napędu a objawy są takie że olej wycieka z łączenia skrzyni biegów z silnikiem (jest tam taki otwór przeznaczony w tym celu bo jeśli by go nie było to po uszkodzeniu uszczelnienia na wale korbowym lub na wałku skrzyni zalało by tarcze sprzęgłową )

Jeśli bym coś zapomniał to pewnie ktoś dopisze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tez mam jedno pytanie. Zgadzam sie z tym ze w 1,9 dci nie wymienia sie oleju w skrzynie w serwisie tez tak mi powiedzieli. Ale u mnie jest tak dopuki silnik nie osiagnie optymalnej temperatury około 90 stopni to pierwszy bieg wchodzi z lekkim oparem a gdy silnik nagzeje sie to wchodzi lekko czy to normalne i czu Was tez tak jest ma 6 skrzynie jak by co

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z mojego doświadczenia mogę ci powiedzieć że skrzynie renault nie są najmocniejszą stroną . Były montowane też np w Mitsubishi i ce[ciach]e je mała precyzyjność i wycieki. Z czasem 1 ma opór . Wykluczając wymianę oleju przez wcześniejszego właściciela ( jeśli był ) to robi przebieg takie objawy.

Wiele osób sprowadza auta i wychodzą dziwne takie objawy a na liczniku np 100 tyś a prawda jest inna. Nie sugeruje tu akurat że u ciebie ale realja są takie że za granicą w dieslu nie robi się 10 tyś miesięcznie a właścicielem jest starsza babcia a powód - rejestruje sie na dziadków bo ubezpieczenie o połowę tańsze. Jak chcesz to poradzę ci co zrobić by przebieg sprawdzić ( około ). Jeśli oczywiście auto sprowadzone i masz jakieś wątpliwości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To faktycznie przebieg jest realny. Czasami ktoś pyta dlaczego to i tamto a przebieg 15 tyś średni. W mojej jest obecnie 135 tyś i niestety to samo. Jak olej się nie rozgrzeje to tak jest jak u ciebie. Pierwszy bieg ma najwięcej do roboty, auto się toczy powoli a silnik stosunkowo szybko to synchronizatory pracują na maksa. Poprostu staraj się 1kę pchać delikatnie i tylko w tedy gdy auto jest zupełnie w miejscu.

 

[ Dodano: 2008-06-26, 15:56 ]

Jeszcze nie dopisałem że przebieg możesz sprawdzić w swojej meg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 lat później...

Odkopię temacik celem uzupełnienia informacji ,opis jest dla Scenica ,ale w innych modelach będzie praktycznie tak samo .U mnie w Scenicu 1.6 16 V musiałem dolać oleju ,po wypadnięcia półosi podczas wymiany sworznia ,niby dużo nie wyciekło ,ale te 0,5 litra trzeba było dolać .

Do uzupełnienia oleju w skrzyni biegów potrzebny będzie olej zalecany przez producenta Tranself TRJ 75W80 lub jego zamiennik ,ja akurat dostałem inny niemiecki olej ,klucz 10 mm do odkręcenia płyty pod silnikiem .

1.Kluczem 10 mm odkręcamy płytę pod silnikiem, u mnie była przykręcona 7 śrubami .

2 Odkręcamy korek wlewowy oleju, podobno da się go odkręcić ręką ,ja jednak zastosowałem swój patent i odkręciłem go motylkiem od zaworu kulowego :D

thumb_hosting_zdjec_1373820348__skrzynia.jpg

thumb_hosting_zdjec_1373815705__dsc00167.jpg

 

thumb_hosting_zdjec_1373815668__dsc00165.jpg thumb_hosting_zdjec_1373815830__dsc00159.jpg

3.Wlewamy olej do otworu wlewowego skrzyni biegów .

thumb_hosting_zdjec_1373815623__dsc00163.jpg

Uwaga -producent zabrania wlewania oleju przez wężyk z korkiem odpowietrzającym który jest widoczny od góry skrzyni po otwarciu maski 5-na rysunku

thumb_hosting_zdjec_1373817784__dsc00173.jpg thumb_hosting_zdjec_1373820276__2.jpg

Jeśli nasza butelka z olejem niema wężyka w zestawie

thumb_hosting_zdjec_1373816035__dsc00161.jpg

to robimy sobie lejek ze starej butelki po napojach i łączymy go z kawałkiem wężyka i tak wlewamy olej do skrzyni biegów dotąd aż się przeleje przez otwór

thumb_hosting_zdjec_1373815870__dsc00160.jpg thumb_hosting_zdjec_1373815914__dsc00153.jpg thumb_hosting_zdjec_1373815952__dsc00154.jpg thumb_hosting_zdjec_1373815985__dsc00155.jpg

4.Po przelaniu oleju, wycieramy wszystko i zakręcamy korek

thumb_hosting_zdjec_1373815740__dsc00170.jpg thumb_hosting_zdjec_1373815772__dsc00169.jpg

5.Montujemy płytę-osłonę pod silnikiem

thumb_hosting_zdjec_1373817753__dsc00171.jpg

Edytowane przez andrzej27r
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.Odnośnie oleju,to nie wiem czy ten zalecany jest najlepszy.J

a taki wlałem(wymiana skrzyni)i po 20tys skończyła się łapa przesuwająca 5bieg(starła się jakby była z papieru).

Teraz zalałem mineralnego elfa cena ok 20pln za litr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 lat później...

Macie inne pomysły, czym można by odkręcić korek do wlewania oleju?

Zaworka niestety nie mam.

 

Zastanawiam się nad wykorzystaniem starej nasadki i nacięciu w dwóch miejscach, ale może macie jakiś lepszy pomysł?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!