Jump to content

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl
Sign in to follow this  

Recommended Posts

mbart79    0

Czy zbiorniczek oznaczony na moim zdjęciu jako 1, to zbiorniczek do płynu układu wspomagania? Mam tam niewielki brak. Czy możliwe jest dolanie płynu, czy konieczna jest jego wymiana? Nr 2 to płyn układu chłodzenia, 3 - hamulcowy?

Przy okazji jeszcze jeden nietypowy problem. Przy niskich temp otoczenia (chyba ma to wpływ) moja Megi ma dziwną przypadłość. W dłuższej trasie, po przejechaniu około 10km czasami coś zaczyna dość mocno tłuc w PP kole. Ciężko wtedy ją bujnąć, drgania przenoszą się na pedał gazu. Po chwili wszystko ustaje i jest ok. Co dziwne, nie dzieje się to za każdym razem ale jeśli już to po przejechaniu podobnego dystansu. Wiecie co to za cholera?

Dziękuje za pomoc i pozdrawiam.

post-1538-1202987815_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Pawel    175

Zbiorniczki opisałeś prawidłowo :(

Płynu w układzie wspomagania nie trzeba wymieniać, wystarczy go uzupełnić.

Płyn w układzie wspomagania, to olej stosowany w automatycznych skrzyniach biegów.

Instrukcja zaleca Elf Renault Matic D2 lub Mobil ATF 220.

Dobrze obejrzyj pompę od wspomagania, czy czasem nie ma gdzieś wycieków.

Co do tłuczenia w prawym przednim kole, to sprawdź hamulce, czy czasem się nie blokują.

Inne możliwe przyczyny, to kończące się łożysko lub przegub napędowy.

Share this post


Link to post
Share on other sites
jaho24    0

Problem dotyczy Megan II 2003r. 1,6V 110KM. Zaobserwowałem że przy czujniku ukladu wsomagania kierowniczego (króciec doprowadzający, złączka przewodów elektrycznych) jest bardzo zaoliwiona a w zbiorniczku nie widać poziomu oleju. Wspomaganie działa, nie pali sie żadna kontrolka złego działania. Czy musze wymienic czujnik? Ile to bedzie kosztować?

 

scalono posty

 

Wykorzystałem twoje zdjęcie. Mysle ze nie masz nic przeciww temu. Też mam wyciek podobno przy czujniku.

 

Po co zakładasz kolejny taki sam temat, skoro już taki istnieje. Nawet zdjęcie z niego wykorzystałeś. - gojgien

post-7490-1204281284_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Robak    9

dolać płynu ale wcześniej uszczelnić przeciek

Share this post


Link to post
Share on other sites
pawel71    0

Czy można zamiennie używać tych płynów (Elf Renault Matic D2 lub Mobil ATF 220), chodzi o uzupełnienie bo mam troszkę poniżej minimum, pytam bo nie wiem jaki był wlany przez poprzedniego właściciela ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Sajbek    0

Witam.

 

Jakie są najczęstsze przyczyny znikania płynu?

Na około 2000 km znika mi mniejwięcej pół zbiorniczka wyrównawczego. Bardzo często patrze pod samochód czy nie ma plam i: czysto!

Share this post


Link to post
Share on other sites
bronius    4

cieknąca maglownica to chyba jest pierwsza rzecz do sprawdzenia, ona cieknie często tylko gdy się skręca, więc gdy auto stoi to może tego nie być widać, chociaż powinna być zapocona

 

sprawdź też węże

Share this post


Link to post
Share on other sites
cichy1410    0
Zbiorniczki opisałeś prawidłowo :mrgreen:

Płynu w układzie wspomagania nie trzeba wymieniać, wystarczy go uzupełnić.

Płyn w układzie wspomagania, to olej stosowany w automatycznych skrzyniach biegów.

Instrukcja zaleca Elf Renault Matic D2 lub Mobil ATF 220.

.

 

Ostatnio miałem ten sam problem i czytałem ten post. Zainteresowałem się i zadzwoniłem do dwóch serwisów renault (w Gdańsku i w Gdyni) oraz do ELF i wszyscy zgodnie mi powiedzieli że olej "fabryczny" jaki oni tam wlewają jest ELF matic 3G mineralny mam renault megane 1,6 16V 2000 r. Ale przyznam że w książce WKŁ sam naprawiam są podane olej, któe są w powyższym cytacie co niestety mija się z prawdą.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Abbadon84    0

Witam mam następujący problem otóż gdy skręcam ostro kierownicą w prawo zaczyna mi dziwny dzwięk wydawać tak jakby coś tarło o siebie przy kołach. Dodatkowo zauważyłem że jak nawracam czy skrecam to na podjeżdzie zostają jakieś plamy.

Share this post


Link to post
Share on other sites
DMC-100    0

Witam! Orientuje się ktoś czy pompa wspomagania jest rozbieralna? czy można ją jakoś naprawiać? i co ewentualnie wymieniać? Pytam ponieważ trochę cieknie z niej u mnie i zamierzam coś z tym zrobić.

Share this post


Link to post
Share on other sites
P_r_z_e_m_o    155

W jakiś sposób na pewno da się ją rozebrać i zregenerować, ale nie wiem czy w ogóle jest to opłacalne. Na allegro ceny używek zaczynają się od 100zl

Share this post


Link to post
Share on other sites
Rbit    1

Pompy wspomagania można jak najbardziej regenerować. Istnieje wiele wyspecjalizowanych w tym zakresie zakładów. Niektórzy robią to naprawdę bardzo dobrze, udzielają 12 msc. gwar. i w zasadzie pompa jest jak nowa i takich zakładów należy szukać. Koszt to jakieś 200-300 zł.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Woody    0

Pytanie troszkę inne. Nie mogę odkręcić korka od zbiorniczka wspomagania. Nie wiem czy tak zassało czy co, ale nie idzie. Zna ktoś jakiś "domowy" sposób na odkręcenie tak zakręconego korka? :]

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wojtas1968    0

Panowie a jak najlepiej spuscic stary plyn?I czy po nalaniu nowego trzeba jakos odpowietrzyc uklad czy nie.Prosze o odp.Mam tam calkowite mleko i musze wymienic.Podejrzewam ze jakis kretyn wody tam nalal.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam mam podobny problem w zbiorniczku od wspomagania mam płyn dużo ponad minimum nie wiem jaki był wlany u poprzedniego właściciela i tu pytanie jaki mam dolać ??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×