FORUM Renault Megane, Scenic, Fluence: Płyn układu wspomagania? - FORUM Renault Megane, Scenic, Fluence

Skocz do zawartości

  • 3 stron +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Nie możesz napisać tematu
  • Nie możesz odpowiedzieć

Megane I phII
Płyn układu wspomagania?

#1 Użytkownik nie jest zalogowany   mbart79 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 29-kwiecień 07
  • Skąd:Kujaven-Pomerania
  • Auto:Scenic 2003 pI
  • Silnik:1.9 dCi
  • Przebieg (tys.km):140

Napisano 14 luty 2008 - 13:16

Czy zbiorniczek oznaczony na moim zdjęciu jako 1, to zbiorniczek do płynu układu wspomagania? Mam tam niewielki brak. Czy możliwe jest dolanie płynu, czy konieczna jest jego wymiana? Nr 2 to płyn układu chłodzenia, 3 - hamulcowy?
Przy okazji jeszcze jeden nietypowy problem. Przy niskich temp otoczenia (chyba ma to wpływ) moja Megi ma dziwną przypadłość. W dłuższej trasie, po przejechaniu około 10km czasami coś zaczyna dość mocno tłuc w PP kole. Ciężko wtedy ją bujnąć, drgania przenoszą się na pedał gazu. Po chwili wszystko ustaje i jest ok. Co dziwne, nie dzieje się to za każdym razem ale jeśli już to po przejechaniu podobnego dystansu. Wiecie co to za cholera?
Dziękuje za pomoc i pozdrawiam.

Załączone pliki


0

Sprawdź:

Zapleczowo.pl
Hosting www i email


Ogłoszenia motoryzacyjne Renault Megane, Scenic i Fluence


 

#2 Użytkownik nie jest zalogowany   Pawel 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 29-styczeń 08
  • Skąd:Konin
  • Auto:Megane II Grandtour
  • Silnik:1,6 16V
  • Przebieg (tys.km):129

Napisano 14 luty 2008 - 13:30

Zbiorniczki opisałeś prawidłowo :(
Płynu w układzie wspomagania nie trzeba wymieniać, wystarczy go uzupełnić.
Płyn w układzie wspomagania, to olej stosowany w automatycznych skrzyniach biegów.
Instrukcja zaleca Elf Renault Matic D2 lub Mobil ATF 220.
Dobrze obejrzyj pompę od wspomagania, czy czasem nie ma gdzieś wycieków.
Co do tłuczenia w prawym przednim kole, to sprawdź hamulce, czy czasem się nie blokują.
Inne możliwe przyczyny, to kończące się łożysko lub przegub napędowy.
:)
0

#3 Użytkownik nie jest zalogowany   jaho24 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 28-luty 08
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:K4M; 1,6; 16V; 79KW
  • Przebieg (tys.km):81000

Napisano 29 luty 2008 - 12:34

Problem dotyczy Megan II 2003r. 1,6V 110KM. Zaobserwowałem że przy czujniku ukladu wsomagania kierowniczego (króciec doprowadzający, złączka przewodów elektrycznych) jest bardzo zaoliwiona a w zbiorniczku nie widać poziomu oleju. Wspomaganie działa, nie pali sie żadna kontrolka złego działania. Czy musze wymienic czujnik? Ile to bedzie kosztować?

scalono posty

Wykorzystałem twoje zdjęcie. Mysle ze nie masz nic przeciww temu. Też mam wyciek podobno przy czujniku.

Po co zakładasz kolejny taki sam temat, skoro już taki istnieje. Nawet zdjęcie z niego wykorzystałeś. - gojgien

Załączone pliki


0

#4 Użytkownik nie jest zalogowany   Robak 

  • Grupa: Mod Team
  • Rejestracja: 24-grudzień 06
  • Skąd:Śrem
  • Auto:Megane Scenic 1,6 16V '99 LPG STAG300
  • Silnik:K4M 700
  • Przebieg (tys.km):227

Napisano 29 luty 2008 - 12:56

dolać płynu ale wcześniej uszczelnić przeciek
Dołączona grafika
SCENIC, TO PIĘKNE AUTKO !!!
0

#5 Użytkownik nie jest zalogowany   pawel71 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 29-kwiecień 08
  • Skąd:z Ziemii
  • Auto:Megane I ph II
  • Silnik:1.9 dTi
  • Przebieg (tys.km):154

Napisano 24 maj 2008 - 09:58

Czy można zamiennie używać tych płynów (Elf Renault Matic D2 lub Mobil ATF 220), chodzi o uzupełnienie bo mam troszkę poniżej minimum, pytam bo nie wiem jaki był wlany przez poprzedniego właściciela ?
0

#6 Użytkownik nie jest zalogowany   Sajbek 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 06-maj 08
  • Skąd:Warszawa
  • Auto:MMM
  • Silnik:111
  • Przebieg (tys.km):111

Napisano 11 czerwiec 2008 - 20:01

Witam.

Jakie są najczęstsze przyczyny znikania płynu?
Na około 2000 km znika mi mniejwięcej pół zbiorniczka wyrównawczego. Bardzo często patrze pod samochód czy nie ma plam i: czysto!
0

#7 Użytkownik nie jest zalogowany   bronius 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 05-listopad 06
  • Skąd:Warszawa
  • Auto:MII, V40 i MX-5
  • Silnik:2x 1.9dci
  • Przebieg (tys.km):1

Napisano 11 czerwiec 2008 - 20:59

cieknąca maglownica to chyba jest pierwsza rzecz do sprawdzenia, ona cieknie często tylko gdy się skręca, więc gdy auto stoi to może tego nie być widać, chociaż powinna być zapocona

sprawdź też węże
0

#8 Użytkownik nie jest zalogowany   cichy1410 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 08-lipiec 08
  • Skąd:Gdańsk
  • Silnik:1.6 16V
  • Przebieg (tys.km):0

Napisano 11 lipiec 2008 - 15:31

Pawel napisał:

Zbiorniczki opisałeś prawidłowo :mrgreen:
Płynu w układzie wspomagania nie trzeba wymieniać, wystarczy go uzupełnić.
Płyn w układzie wspomagania, to olej stosowany w automatycznych skrzyniach biegów.
Instrukcja zaleca Elf Renault Matic D2 lub Mobil ATF 220.
.


Ostatnio miałem ten sam problem i czytałem ten post. Zainteresowałem się i zadzwoniłem do dwóch serwisów renault (w Gdańsku i w Gdyni) oraz do ELF i wszyscy zgodnie mi powiedzieli że olej "fabryczny" jaki oni tam wlewają jest ELF matic 3G mineralny mam renault megane 1,6 16V 2000 r. Ale przyznam że w książce WKŁ sam naprawiam są podane olej, któe są w powyższym cytacie co niestety mija się z prawdą.
Cichy
0

#9 Użytkownik nie jest zalogowany   Abbadon84 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 13-lipiec 07
  • Skąd:Rybnik
  • Silnik:1,4e RN
  • Przebieg (tys.km):141000

Napisano 12 lipiec 2008 - 12:29

Witam mam następujący problem otóż gdy skręcam ostro kierownicą w prawo zaczyna mi dziwny dzwięk wydawać tak jakby coś tarło o siebie przy kołach. Dodatkowo zauważyłem że jak nawracam czy skrecam to na podjeżdzie zostają jakieś plamy.
0

#10 Użytkownik nie jest zalogowany   DMC-100 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 22-wrzesień 08
  • Skąd:Radom
  • Silnik:1.9d F8Q 620
  • Przebieg (tys.km):192

Napisano 07 maj 2009 - 19:25

Witam! Orientuje się ktoś czy pompa wspomagania jest rozbieralna? czy można ją jakoś naprawiać? i co ewentualnie wymieniać? Pytam ponieważ trochę cieknie z niej u mnie i zamierzam coś z tym zrobić.
Michał
0

#11 Użytkownik nie jest zalogowany   P_r_z_e_m_o 

  • Wyświetl blog
  • Wyświetl galerię
  • Grupa: Mod Team
  • Rejestracja: 05-wrzesień 06
  • Skąd:Oświęcim
  • Auto:Scenic Kaleido / Vectra C
  • Silnik:1,6/16V K4M7 / 2,0 TDi
  • Przebieg (tys.km):~200

Napisano 07 maj 2009 - 21:07

W jakiś sposób na pewno da się ją rozebrać i zregenerować, ale nie wiem czy w ogóle jest to opłacalne. Na allegro ceny używek zaczynają się od 100zl
Pozdrawiam - P_r_z_e_m_o
Dołączona grafika
Zaglądnij TU - hasło: renault
0

#12 Użytkownik nie jest zalogowany   Rbit 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 01-listopad 08
  • Skąd:Podbeskidzie
  • Silnik:1.6 16v
  • Przebieg (tys.km):0

Napisano 20 maj 2009 - 22:03

Pompy wspomagania można jak najbardziej regenerować. Istnieje wiele wyspecjalizowanych w tym zakresie zakładów. Niektórzy robią to naprawdę bardzo dobrze, udzielają 12 msc. gwar. i w zasadzie pompa jest jak nowa i takich zakładów należy szukać. Koszt to jakieś 200-300 zł.
0

#13 Użytkownik nie jest zalogowany   Woody 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 20-luty 09
  • Skąd:Piekary Śląskie
  • Auto:Megane I
  • Silnik:2.0 115km
  • Przebieg (tys.km):147

Napisano 20 maj 2009 - 22:53

Pytanie troszkę inne. Nie mogę odkręcić korka od zbiorniczka wspomagania. Nie wiem czy tak zassało czy co, ale nie idzie. Zna ktoś jakiś "domowy" sposób na odkręcenie tak zakręconego korka? :]
0

#14 Użytkownik nie jest zalogowany   Wojtas1968 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 08-styczeń 10
  • Skąd:Anglia
  • Auto:Megane
  • Silnik:1,4 16V
  • Przebieg (tys.km):219048

Napisano 11 styczeń 2010 - 23:32

Panowie a jak najlepiej spuscic stary plyn?I czy po nalaniu nowego trzeba jakos odpowietrzyc uklad czy nie.Prosze o odp.Mam tam calkowite mleko i musze wymienic.Podejrzewam ze jakis kretyn wody tam nalal.
0

#15 Użytkownik nie jest zalogowany   lukasz_125_1981555 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 27-marzec 10
  • Skąd:Nowogród Bobrzański
  • Auto:Scenic I
  • Silnik:2,0
  • Przebieg (tys.km):162000

Napisano 27 marzec 2010 - 13:06

Witam mam podobny problem w zbiorniczku od wspomagania mam płyn dużo ponad minimum nie wiem jaki był wlany u poprzedniego właściciela i tu pytanie jaki mam dolać ??
0

Udostępnij ten temat:


  • 3 stron +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Nie możesz napisać tematu
  • Nie możesz odpowiedzieć

Ostatnie artykuły




Forum motoryzacyjne megane.com.pl zrzesza fanów i posiadaczy samochodów marki Renault, a w szczególności posiadaczy modeli Megane, Scenic, Fluence oraz modeli Clio Laguna Vel Satis Latitude i innych. Forum megane.com.pl nie jest formalnie powiązane z koncernem Renault. Znaki towarowe wykorzystane w treściach forum należą do ich właścicieli i zostały użyte wyłącznie w charakterze informacyjnym.
Wszelkie naruszenia praw autorskich należy zgłaszać pod adres: naduzycia@ruzam.pl. W sieci od 2006-09-04.

Renault Forum :: Fiat Klub Polska :: Hosting w Polsce :: Hosting SSD z Memcached :: Hosting dla firm :: Nowa polska Syrenka