Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Czy zbiorniczek oznaczony na moim zdjęciu jako 1, to zbiorniczek do płynu układu wspomagania? Mam tam niewielki brak. Czy możliwe jest dolanie płynu, czy konieczna jest jego wymiana? Nr 2 to płyn układu chłodzenia, 3 - hamulcowy?

Przy okazji jeszcze jeden nietypowy problem. Przy niskich temp otoczenia (chyba ma to wpływ) moja Megi ma dziwną przypadłość. W dłuższej trasie, po przejechaniu około 10km czasami coś zaczyna dość mocno tłuc w PP kole. Ciężko wtedy ją bujnąć, drgania przenoszą się na pedał gazu. Po chwili wszystko ustaje i jest ok. Co dziwne, nie dzieje się to za każdym razem ale jeśli już to po przejechaniu podobnego dystansu. Wiecie co to za cholera?

Dziękuje za pomoc i pozdrawiam.

post-1538-1202987815_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zbiorniczki opisałeś prawidłowo :(

Płynu w układzie wspomagania nie trzeba wymieniać, wystarczy go uzupełnić.

Płyn w układzie wspomagania, to olej stosowany w automatycznych skrzyniach biegów.

Instrukcja zaleca Elf Renault Matic D2 lub Mobil ATF 220.

Dobrze obejrzyj pompę od wspomagania, czy czasem nie ma gdzieś wycieków.

Co do tłuczenia w prawym przednim kole, to sprawdź hamulce, czy czasem się nie blokują.

Inne możliwe przyczyny, to kończące się łożysko lub przegub napędowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Problem dotyczy Megan II 2003r. 1,6V 110KM. Zaobserwowałem że przy czujniku ukladu wsomagania kierowniczego (króciec doprowadzający, złączka przewodów elektrycznych) jest bardzo zaoliwiona a w zbiorniczku nie widać poziomu oleju. Wspomaganie działa, nie pali sie żadna kontrolka złego działania. Czy musze wymienic czujnik? Ile to bedzie kosztować?

 

scalono posty

 

Wykorzystałem twoje zdjęcie. Mysle ze nie masz nic przeciww temu. Też mam wyciek podobno przy czujniku.

 

Po co zakładasz kolejny taki sam temat, skoro już taki istnieje. Nawet zdjęcie z niego wykorzystałeś. - gojgien

post-7490-1204281284_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Czy można zamiennie używać tych płynów (Elf Renault Matic D2 lub Mobil ATF 220), chodzi o uzupełnienie bo mam troszkę poniżej minimum, pytam bo nie wiem jaki był wlany przez poprzedniego właściciela ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 5 tygodni później...
Zbiorniczki opisałeś prawidłowo :mrgreen:

Płynu w układzie wspomagania nie trzeba wymieniać, wystarczy go uzupełnić.

Płyn w układzie wspomagania, to olej stosowany w automatycznych skrzyniach biegów.

Instrukcja zaleca Elf Renault Matic D2 lub Mobil ATF 220.

.

 

Ostatnio miałem ten sam problem i czytałem ten post. Zainteresowałem się i zadzwoniłem do dwóch serwisów renault (w Gdańsku i w Gdyni) oraz do ELF i wszyscy zgodnie mi powiedzieli że olej "fabryczny" jaki oni tam wlewają jest ELF matic 3G mineralny mam renault megane 1,6 16V 2000 r. Ale przyznam że w książce WKŁ sam naprawiam są podane olej, któe są w powyższym cytacie co niestety mija się z prawdą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam mam następujący problem otóż gdy skręcam ostro kierownicą w prawo zaczyna mi dziwny dzwięk wydawać tak jakby coś tarło o siebie przy kołach. Dodatkowo zauważyłem że jak nawracam czy skrecam to na podjeżdzie zostają jakieś plamy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Witam! Orientuje się ktoś czy pompa wspomagania jest rozbieralna? czy można ją jakoś naprawiać? i co ewentualnie wymieniać? Pytam ponieważ trochę cieknie z niej u mnie i zamierzam coś z tym zrobić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Pompy wspomagania można jak najbardziej regenerować. Istnieje wiele wyspecjalizowanych w tym zakresie zakładów. Niektórzy robią to naprawdę bardzo dobrze, udzielają 12 msc. gwar. i w zasadzie pompa jest jak nowa i takich zakładów należy szukać. Koszt to jakieś 200-300 zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie troszkę inne. Nie mogę odkręcić korka od zbiorniczka wspomagania. Nie wiem czy tak zassało czy co, ale nie idzie. Zna ktoś jakiś "domowy" sposób na odkręcenie tak zakręconego korka? :]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...
  • 2 miesiące temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!