Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane II phII ciężko pali.


djteo45

Rekomendowane odpowiedzi

  • 1 miesiąc temu...

Głównymi i najczęstszymi sprawcami trudności w zapalaniu auta są;

-czujnika temperatury płynu chłodzącego oraz czujnika prędkości wału korbowego

Problem u Ciebie jak widzę jest od 14.09.2014 r - aż wierzyć się nie chce, że tzw. fachowcy nie potrafią tego zdiagnozować

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 8 miesięcy temu...
Dnia 17.03.2017 o 12:34, djteo45 napisał:

Wszystkie te czujniki są sprawne, okazało się że jeden wtrysk nie trzyma ciśnienia... Czekam na nowy...

 

No i co było przyczyną? Moja megi z 2006 roku też długo (tak mi się wydaje) kręci. Problem rozwiązany?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Dnia 13.12.2017 o 16:47, rybaryba napisał:

 

No i co było przyczyną? Moja megi z 2006 roku też długo (tak mi się wydaje) kręci. Problem rozwiązany?

Witam Towarzyszy Niedoli

Też jestem ciekaw finału historii bo mam ten sam problem. Przynajmniej tak mi to wygląda.

Mam Scenica II ph II 2008 rok, 2.0 dci m9r 700, 150 KM. Przebieg 115 tyś.

Problem pojawił się we wrześniu zeszłego roku. Tak mi się wydaje.

XXX

Auto po nocy dłużej kręci. Odpala zawsze ale dłużej kręci. Na mrozie problem się odrobinę pogarsza ale w ogrzewanym garażu (17 stopni ) też rewelacji nie ma i musi obrócić 3-5 razy. 

Co do tej pory zrobiłem:

- zregenerowany rozrusznik bo piszczał niemiłosiernie,

- nowy akumulator,

- sprawdzone wtryski, dwa wymienione na nowe bo jeden był spalony elektronicznie a drugi lał

- nowy filtr paliwa (oczywiście oleje, w tym w skrzyni itd.)

XXX

- wymieniony moduł grzania świec żarowych (tzn. sterownik ten w nadkolu)

- świece sprawdzone miernikiem, wszystkie taki sam opór.

- zmierzona kompresja na cylindrach wszystkie mają po 20 barów a jeden 18 barów. NIepokojące ale ponoć do 20% rozbieżności przejdzie.

XXX

Auto nadal dłużej kręci. Dostrzegłem iż w przewodzie paliwowym między filtrem paliwa a gruszką zaraz po zgaszeniu silnika od strony filtra idą bąbelki powietrza. Po 30 sekundach cały ten odcinek jest wypełniony powietrzem. Pompowanie gruszką przed odpaleniem raczej nie poprawia szybkości startu więc nie wiem czy to nie ślepy zaułek. Zauważyłem też że jak odpalam bez pompowania gruszką to przewód paliwowy między gruszką a filtrem nie wypełnia się całkowicie ropą, tylko do połowy przekroju. 

Męczy mnie to bo jak mechanik wymieniał mi filtr paliwa to ma w zwyczaju go rozpruwać i patrzeć na jego wygląd. Tym razem ponoć była w nim jakaś breja jakiej jeszcze nie widział więc może to jakiś kierunek?

XXX

Problem w tym że auto po odpaleniu i natychmiastowym wyłączeniu pali od strzała nawet jak to paliwo zejdzie do filtra. Problem pojawia się po ok 4-5 godzinach postoju.

W planach mam sprawdzenie świec raz jeszcze ale tym razem przez założenie nowych ( drugie auto z tym silnikiem) oraz przewód powrotu paliwa z zaworem.

XXX

Mój mechanik już zwątpił. Teraz nie wiem co dalej robić. Macie jakieś sugestie?

XXX

Z góry dzięki.

XXX

XXX

XXX

lapka2.gif

REGULAMIN

pkt. 5.9 Zabrania się nadmiernego i niepotrzebnego stosowania klawisza ENTER...-mireczek01

Przepraszam. WIęcej nie będę :-)

Edytowane przez Dobik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

-Kompresja na ciepłym silniku powinna wynosić ;

  max ;  25  do  30 bar,

  min  ;  21  bar, 

Stopień sprężania; 15,6 bar.

-Świece sprawdzić po wykręceniu,

-Pęcherzy powietrza nie może być pomiędzy filtrem a pompą wtryskową.

Edytowane przez Andrzej-2010
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 27.01.2018 o 22:50, Andrzej-2010 napisał:

Cięcie.

- w ASO o kompresji mówili dla tego silnika 20-21 barów, pomiary robione w ASO. Weź zaufaj człowiekowi... Jeśli jest tak jak mówisz to by wyjaśniało skąd problemy ale taki spadek kompresji w aucie z oryginalnym (to gwarantuję) przebiegu 115 tyś? Załamka

- jaki sposób proponujesz? Pod aku? Nie mam doświadczenia i boje się że skoro to świece szybkiego grzania przepale je...

- między filtrem a pompą wtryskową nie ma ani jednego. Po wyłączeniu auta pęcherze wracają z filtra do tego stopnia że praktycznie cały przewód grucha-filtr jest pusty.

lapka2.gif

REGULAMIN

5.13    Pisząc odpowiedź kategorycznie zabrania się cytowania w całości treści postu, który widnieje na liście napisanych jako ostatni. - mireczek01
 

Dnia 27.01.2018 o 22:33, anples napisał:

Cofa ci się paliwo ,

najprościej to założyć zaworek zwrotny.

- jak wyżej, to nie paliwo się cofa tylko powietrze z filtra który prawdopodobnie przy montażu nie został prawidłowo zalany ropą albo co. Jak pompuje gruszką przy wyłączonym silniku to przewód grucha-filtr wypełnia się ropą. Ale jak cały czas utrzymuje ręcznie gruszkę twardą (kurde głupio to brzmi:) to po chwili z filtra wychodzą pęcherze ale pompować już nie mogę.  Najdziwniejsze jest to że jak przestanę pompować to po chwili gruszka znowu jest miękka i mogę gnieść dalej... To tylko moje obserwacje ale skoro paliwo nie cofa się od gruszki do zbiornika ani od pompy do filtra? 

- gdzie proponujesz ten zaworek zwrotny?

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomiary były robione na ciepłym silniku czy na zimnym ? bo to zmienia rezultat pomiarów.

Jeżeli jesteś laikiem w kwestii mechaniki to udaj się do kumatego mechanika.

Najistotniejsze jest aby pęcherzy powietrza nie było pomiędzy filtrem a pompą wtryskową, zaworek zwrotny zbyteczny.

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, Andrzej-2010 napisał:

Nie papuguj.

Andrzeju pomiar robiony po godzinie  postoju, cieżko zakwalifikować to do ciepły/zimny.

Mój mechanik od 22 lat naprawia tylko Renault i to już 4 auto jakie u niego serwisuje od 15 lat. Nigdy mnie nie zawiódł. I co mam o nim powiedzieć? Trafiłem do niego właśnie po rocznej tułaczce po "kumatych" mechanikach, którzy nie byli w stanie poznać się na silniku 1.9 dti, który tracił moc po jak obroty spadały mu poniżej 2 tyś. Jak odpaliłem i po gazie szedł bez problemu, zdjąłem nogę z gazu i auto zamulało... 60km/h nie więcej... 

Prawie roczna tułaczka, EGRy, szmery, dupery, przepływomierze, przepustnice, filtry, komputery, jazdy testowe, i miesiące na podnośniku...

okazało się, że jeden z "kumatych" mechaników założył zły pasek rozrządu, który przeskoczył... Dobry mechanik to jak żona, czasem wkurzy ale zawsze mu wybaczysz :). Spędził przy tym aucie sporo czasu.  Ale oczywiście nie zamykam się na inne opcje. Jeśli ktoś zna ( zna z doświadczenia a nie ze słyszenia) kumatego mechanika w okolicy Kielc to będę BARDZO wdzięczny. Pojadę posłuchać mądrości :-) Może to coś pomoże.

Powietrze jest w filtrze i nie przechodzi dalej do pompy. Po zgaszeniu silnika, powietrze wychodzi z filtra paliwa i wypełnia cały przewód od filtra do gruszki.

lapka2.gif

REGULAMIN

5.13    Pisząc odpowiedź kategorycznie zabrania się cytowania w całości treści postu, który widnieje na liście napisanych jako ostatni. - mireczek01

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomiar robiony po godzinie postoju, napisałeś. Jest to b.nieprecyzyjne określenie.

Jeżeli auto ma tylko 115.000 km, to prawie jest niemożliwe aby tu tkwił problem.

Należy wykonać pomiar ( jak następne czynności nie przyniosą rezultatu ) zgodnie ze sztuką. Tutaj ASO dało ciała.

Należy też w razie dalszych problemów pomierzyć luzy zaworowe.

Pomierzyć stan świec, tak jak napisałem.

Wymienić gruszkę na nową a ilość bąbli się zmniejszy ( nowe szczelne zaworki ). 

Pompowanie gruszką przed odpaleniem raczej nie poprawia szybkości startu więc nie wiem czy to nie ślepy zaułek, napisałeś. 

Nie tankować paliwa na nieznanych stacjach ( tym razem ponoć była w filtrze paliwa jakaś breja jakiej jeszcze nie widział mechanik).

Nie doprowadzać do jazdy na rezerwie.

Najkorzystniej jest tankować w ilości 100 % istniejącego paliwa w zbiorniku.

Dodawać do paliwa olej 2T.

Sprawdzić stan złączy czujnika temperatury płynu chłodzącego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!