Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Przepustnica 1.4 Tce ( czyszczenie ?)


MilanNL

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich,

 

Czy przerabial juz ktos ten temat w MIII 1.4 Tce?

 

Kupilem auto w holenderskim salonie Renault , 3 letnie MIII coupe 1,4 TCe GT-Line z przebiegiem 27 tysiecy kilometow( wrotce trafi temat do dzialu nasze auto ) Serwisowany itp, stan jak nowka,uzytkowany przez kobiete i to "od swieta"

 

Dzieki temu auto jest w stanie przyjanmniej optycznym - idealnym , jednak uwazam ze takie uzytowanie auta przez poprzednia wlascicielke, mogla miec wyplyw np na przepustnice..

 

Objawy ktore nakierunkowaly mnie na przepustnice to falujace obroty na biegu jalowym . Cale auto sie trzesie, delikatnie, ale jest to strasznie dla mnie irytujace w takim nowym i drogim aucie...( w wolnej chwili wrzuce filmik na YT)

 

Dodam ze w przypadku wlaczonej klimy auto na biegu jalowym ma obroty idealne, nic nie trzesie. Kolejnym obiawem ( ktory byc moze juz mi sie uroil ) ktory tez moze dotyczyc przepustnicy jest jakby duszacy sie silnik przy zmianie biegu i dodaniu gazu, trwa to bardzo krotko, milisekundy ale czuje cos w rodzaju.. "turbodziury". Dodac jeszcze musze ze uzytkowalem wiele aut, w tym glownie Renault, prawie kazdy obecnie dostepny model na rynku i akurat w moim podczas zmiany biegow auto zachowuje sie jakbym puszczal zle sprzeglo , moja kobieta smieje sie ze niepotrafie tym autem jezdzic i "szarpie" przy zmianie biegow, jednak to okolo 50 samochod w moim zyciu ktorego mialem okazje uzytkowa i jakos w przypadku innych aut, tego problemu nie mialem..

 

Wracajac do glownego tematu - PRZEPUSTNICY czy ktos przerabial temat jej czyszczenia w M3 1.4Tce? Wyczytalem gdzies ze podobno powinno sie w nim czyscic przepustnice co 15000 km.. czy to prawda? No i kolejne pytanie czy jesli jednak zabralbym sie za jej czyszczenie czy konieczna jest wymiana uszczelek i adaptacja?

 

Bede wdzieczny za podpowiedzi zanim zdecyduje sie oddac auto holenderskiemu serwisowi w ktorym koszta wszelakich napraw sa ogromne..

 

Pozdrawiam!

 

Regulamin pkt. 5.6 - pl-literki

Kolego, proponuję wrócić do lektury regulaminu. Przypominam, że na tym forum istnieje obowiązek pisania po polsku. damiar

Edytowane przez damiar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego w dzisiejszych czasach, czyli w dobie mody na oszczędzanie paliwa producenci obniżają obroty biegu jałowego aby owo spalanie było niższe. Często objawia się to tym, że praca na biegu jałowym przy wyłączonej klimie jest nierówna. Sprawdziłem to już w kilku przypadkach. Np. w clio mojej żony obroty przy wyłączonej klimie to ok 500 i odczuwalna jest ciut nierówna praca. Po włączeniu klimy obroty wzrastają do ok 750-800 i problem znika. W mojej megane natomiast nierówną pracę zauważyłem po zatankowaniu gorszego paliwa. Kwestii klimy nie sprawdzałem bo skoro mam automat to niech jest włączony cały czas. Żona pomimo manualnej klimy ma ją włączoną też cały czas. Zaznaczam, że oba auta były kupowane jako fabrycznie nowe i taka sytuacja była od początku. W mojej opinii rozwiązaniem jest włączenie klimy i niech pracuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do szarpania przy zmianie biegów, to trzeba delikatnie obchodzić się z pedałem pod sam koniec. Mam dwa samochody z tym silnikiem i brat, jak ze mną jeździ, też narzeka że szarpię jak zmieniam biegi. Co do falujących obrotów to u mnie czegoś takiego nie ma. Objaw podobny do "turbodziury", nie wiem jak to dobrze nazwać (dajesz gazu a silnik jakby przez chwilę nie ciągnął mocniej- coś jakby ślizganie sprzęgła bez widocznego wzrostu obrotów), występuje w jednym z samochodów na 2 i 3 biegu, jeśli silnik jest zimny. W samochodzie z tą "turbodziurą" była wymieniana na gwarancji skrzynia biegów (jakieś 4 tys. km temu).

Edytowane przez fourier
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co prawda mam Fluence z silnikiem 1.6, ale u mnie czyszczenie przepustnicy wypada co 10k km....może Twój też tak ma. To likwiduje falujące obroty.

Co do szarpania przy zmienie biegów (mamy inne skrzynie bo ty 6b na 5b) ale też to mam i po prostu się przyzwyczaiłem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!