Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Silnik nagrzany, zimna chłodnica, praca wentylatora


Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam problem otóź dziś zauważyłem coś niepokojącego. Po przejechaniu 5 km w kabinie extra cieplutko no i z ciekawości otwieram maskę i dotykam chłodnice i zimna, wiatrak chodzi ciągle, obie rury zimne a silnik nagrzany. Ostatnio wszystko było dobrze aż do teraz. Co to może być ? Jakiś czujnik czy co? Bo w środku to aż gorąco jest jak włączę na maxa ogrzewanie, a wskazówka jest na środku z minimalnym odchyłem do góry ale to minimalnym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak wiatrak ciągle chodzi to może być uszkodzony czujnik temperatury wkręcony w chłodnicę. Wydaje mi się, że jego awaria skutkuje tym, że wentylator włącza się na stałe, niejako w tryb awaryjny, ale mogę się mylić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Były właściciel na moje zapytanie kiedy był wymianiany płyn chłodniczy to powiedział że nie pamięta. W nocy było z 4 stopnie ale mrozu nie było więc raczej nie mogła się przytkać? Bodajże wczoraj była gorąca, a dziś spadł deszcz i już chłodna xd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak pojeździsz tak to nie gotuje ci wody w zbiorniczku wyrównawczym? Zatkanie chłodnicy to nie chodziło raczej o lód, tylko na przykład kamień bądź jakieś syfy, które mogą być w układzie chłodzenia. Ja jak po kupnie swojej meganki wziąłem się za wymiane płynu chłodniczego to wypłukałem cały układ bo to co w nim było przechodziło jakiekolwiek pojęcie. Poprzedni właściciel to chyba nie wiedział że płyn chłodniczy warto czasem wymienić...

Zimna chłodnica może też oznaczać awarię termostatu w pozycji zamkniętej. Wtedy płyn krąży tylko w małym obiegu, nie wpada do chłodnicy. Dlatego pytam czy nie gotuje ci wody jak troche pojeździsz z tym?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli tak, silnik nagrzany, wskazówka temperatury w swojej normie na środku, ogrzewanie pięknie działa, a chłodnica zimna wraz z rurą wlotową i wylotową i zbiorniczek wyrównawczy też zimny? Cuda normalnie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam się dziwie dlaczego tak jest. Ale jeszcze poobserwuje problem, może dziś jeszcze się przejadę i zobaczę czy dalej chłodnica zimna.

 

 

Edit:

A więc pojechałem sobie zatankować przejechałem kilka kilometrów a że dziś deszcz no i wilgotność duża i 9 stopni na termometrze to trochę dymi przy dodawaniu gazu. No ale jak wysiadłem po tych kilku kilometrach podnoszę maskę i chłodnica ciepła górna rura ciepła a dolna letnia. Co to może być?

 

Edit2:

A i ostatnio miałem taki przypadek że jak przejechałem kilka km i pod górę jechałem to diametralnie zaczęła rosnąć wskazówka płynu chłodzącego i po chwili spadła. Czy to może być zacięty termostat? Ale czy przy zaciętym termostacie i zimnej chłodnicy może wentylator chodzić?

Edytowane przez pawelosek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli tak, silnik nagrzany, wskazówka temperatury w swojej normie na środku, ogrzewanie pięknie działa, a chłodnica zimna wraz z rurą wlotową i wylotową i zbiorniczek wyrównawczy też zimny? Cuda normalnie :)

Żadne cuda, nie wiem jak w innych megankach, ale w m1 ph2 czyjnik załączający jest razem z czyjnikiem pokazującym temperaturę na desce (nie ma go na chłodnicy) i wystarczy, że próg załaczający wyentylator będzie ciut niższy niż otwarcia termostatu i tak będzie się działo, że wentylator się włacza, a chłodnica jest zimna, bo termostat się jeszcze nie otworzył. Też na początku byłem zdziwiony, jak przy -8*C, po 5km jazdy wysiadam z samochodu i słyszę wentylator mieszający powietrze, a po otwarciu maski chłodnica lodowata, ale nim otworzyłem drzwi do garażu termostat się otworzył, a wentylator się wyłączył, a było to prawie 14 lat temu i jest do dnia dzisiejszego.

Kolego pawelosek nie masz się czym martwić jak wskazówka temperatury nie wykazuje jakiś anomalii, ale dobrze, że jesteś docierny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest jeden kłopot że czasem wskazówka leci do góry i zatrzymuje się wtedy kiedy jest ta 1 pogrubiona kreska. Obrazek w załączniku dam gdzie się zatrzymuje wskazówka. I jest to tylko przez moment i później już trzyma temperatura równo. Czy to jest przez termostat? Czy przez czujnik.

post-73995-0-99623300-1411666349_thumb.png

Edytowane przez damiar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem jak w innych megankach, ale w m1 ph2 czyjnik załączający jest razem z czyjnikiem pokazującym temperaturę na desce (nie ma go na chłodnicy)

A no to o tym nie wiedziałem. U mnie jest osobny czujnik w chłodnicy, który uruchamia wentylator. Przy termostacie są dwa, jeden daje sygnał do deski rozdzielczej, a drugi do komputera.

Co do tego, że dochodzi Ci do pierwszej kreski nad poziom to u mnie normalne. Po uruchomieniu silnika wtedy otwiera się termostat. Wskazówka spada poniżej poziomu, dochodzi do poziomu i tak już trzyma. Trzyma równo przy jeździe w trasie czy w ogóle bez większych przestojów. Jak się stoi w korkach to już inna bajka, ale wychodzi, że jednak te auta się różnią, więc może w phII też jest inaczej :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest jeden kłopot że czasem wskazówka leci do góry i zatrzymuje się wtedy kiedy jest ta 1 pogrubiona kreska.....I jest to tylko przez moment i później już trzyma temperatura równo. Czy to jest przez termostat? Czy przez czujnik.

Tu już jest poważniejsza sprawa. Wg mnie to nie jest czujnik temperatury i są dwie możliwości:

1. Zacinający się termostat - otwiera się przy wyższej temperaturze, wg mnie raczej nie to i bardziej skłaniałbym się ku drugiej

2. Zapowietrzający sie układ chłodzenia i przy zamknietym termostacie pęcherz gazu (powietrza - mało prawdopodne, spalin lub gazu - jeżeli jest gazownia pod maską) blokuje bezpośredni kontakt termostatu z gorącym płynem, termostat nie dostaje temperatury, nie otwiera się i temperatura jedzie do góry. Gdy termostat drogą pośrednią z opóźnieniem, osiągnie temperaturę otwarcia, to się otwiera, pęcherz powietrza wędruje sobie do zbiornika wyrównawczego i na zewnątrz, uruchamia się duży obieg i temperatura spada do tej właściwej.

I ja, gdyby w mojej megance, coś takiego wystąpiło, zacząłbym od sprawdzenia drugiej możliwości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cięcie

Czyli bym musiał odpowietrzyć układ? A jak się go odpowietrza? Gazowni nie mam czysta benzyna. A i dodam że jak wtedy miałem górną rurę zimną, chłodnice zimną i wentylator chodził to jak górną rurę naciskałem to w zbiorniczku wyrównawczym pod ciśnieniem naciskania wypływał płyn z tego kanału.

Czy masz na myśli UPG? Chyba że przepłukać cały układ chłodzenia? Bo zakładam że przez 6 lat mógł nie być wymieniany płyn chłodniczy i mogło tam syfu się narobić.

 

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.13 -Prezes

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli bym musiał odpowietrzyć układ? A jak się go odpowietrza?

Jeżeli masz taki sam silnik jak ja (K4J), to odpowietrza się go przez wykręcenie śruby (M6 - na klucz 10) na obudowie termostatu (mniej więcej na 2/3 wysokości średnicy), ale jak dochodzi do otwarcia termostatu, to wtedy dochodzi do samoczynnego odpowietrzenia układu i gdy termostat jest otwarty, to ewentualne przedmuchy (uszczelka, głowica, blok) są na bieżąco usuwane. Więc jak to jest jednorazowe zapowietrzenie, to otwarcie termostatu go likwiduje i już później nie powinno być tych wyskoków z podwyższoną temperaturą. Jeżeli się powtarzają, to albo jest przedmuch, albo przycina się termostat i to trzeba by sprawdzić.

jak górną rurę naciskałem to w zbiorniczku wyrównawczym pod ciśnieniem naciskania wypływał płyn z tego kanału.

Nie bardzo wiem o jaki kanał chodzi.

Chyba że przepłukać cały układ chłodzenia? Bo zakładam że przez 6 lat mógł nie być wymieniany płyn chłodniczy i mogło tam syfu się narobić.

Płukanie ma wtedy sens jeżeli nie wiadomo co było lane do układu. Jak był lany płyn tylko jednego gatunku, to z niego syf się nie wytrąci, a płyn nie zaszkodzi wymienić jak nie ma odpowiedniej temperatury zamarzania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!