Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Turbosprężarka


Fisker

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, czy ma ktoś pojęcie jak założyć i gdzie kupić głośny zawór upustowy turbo-sprężarki żeby było ją słychać przy zmianie biegów? Chodzi o silnik 2.0T 163km.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te zawory to mega wiocha i festyniarstwo niegodne naszych Renat.

Fisker odpuść sobie by zachować fason w zalewie tandetnej motoryzacyjnej mody.

Masz fajny motor, zainwestuj w wydech jak chcesz być indywidualistą. Taka modyfikacja u dobrego tłumikarza będzie kosztować z 8 stów ale efekt gwarantowany.

Te "prukanie" zaworem upustowym zalatuje wiochą - nie rób tego naszej marce :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DO megany musisz mieć zestaw: zawór, trójnik silikonowy do zaworu i zaślepka "trójkątna" w miejsce oryginalnego zaworu DV który jest przy turbinie.

 

Musisz zdjąć zawór DV (powodzenia bez wyjmowania turbo z silnika jest to prawie nierealne)

Potem zdjąć gumową rurę łączącą przepustnicę z orurowaniem IC (przy akumulatorze). W jej miejsce założyć trójnik.

w trójnik zamontować zawór upustowy plus połaczyć go wezykiem z wężykiem poidciśnienia.

 

Dostępne są "gotowe" zestawy. Polecam FORGE z UK (dostępne w sklepie www.re5pect.pl) lub polskie properfekt (tu niestety różnym użytkownikom dzieją się różne "kwiatki" typu zabieranie mocy itp.)

 

FORGE: http://www.re5pect.pl/zestaw-do-montazu-zaworu-upustowego-do-renault-megane-225.html

PROPERFEKT: http://allegro.pl/blow-off-bov-zawor-upustowy-renault-megane-rs2-i4652895736.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siema, ogolnie dzięki za podpowiedzi. Apropo wypowiedzi "Krzychos" to może i masz troche racji, ale jednak głośny tłumik w połaczeniu z tym dźwiękiem turbo to naprawde fajny efekt ktory jest idealnie spasowany w 2.0T 225km, taki akcent podkreśla sportowe zacięcie tego samochodu, to napewno coś lepszego niż turbinki w dolocie powietrza,filtry stożkowe lub gwizdki w tłumiku - a właśnie to bardziej uważał bym za przysłowiową wioche, tak więc będe musiał się jeszcze zastanowić. Dzięki :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie dźwięk turbo tylko zaworu upustowego! Fabrycznej turbiny w megane nie słychać - chyba że jest juz mocno zużyta :P

Pssssst robi zawór upustowy - upuszcza w atmosferę nie wykorzystany nadmiar powietrza z turbiny. Fabryczny zawór DV zwraca ten nadmiar na łopatki wirnika w turbinie :)

Ma to swoje wady i zalety. W fabrycznym meganie czy to 165KM czy 225KM BOV jako zawór upustowy nie jest wskazany - najczęściej zabiera moc.

 

nie wiem czemu "pyrkanie" zaworkiem to jest wiocha? no czemu? u mnie jest bo być musi - jest duża turbina, wyższe doładowanie (fabrycznie max 0,9BAR - u mnie 2BARy...) którego fabrycznym zaworkiem na łopatki nie zwrócę bo by mi turbinę rozsadziło <czerwona>

Edytowane przez Shymek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem czemu "pyrkanie" zaworkiem to jest wiocha? no czemu? u mnie jest bo być musi - jest duża turbina, wyższe doładowanie (fabrycznie max 0,9BAR - u mnie 2BARy...)

u Ciebie jest to uzasadnione i ma sens. Krzychowi kojarzy się to tak samo jak mi niestety, przecież jak widzę coś takiego u chłopaczka w ortalionie z golfa CZY w tedei na hidach co jeździ wieczorami po parkingach i syczy to :lol:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Ten DV nic nie zmienia w seryjnym silniku, ani funkcjonalności ani dźwięku ;)

Od seryjnego rożni się tym że można w nim wymieniać sprężyny na twardsze (jak się podnosi doładowanie), a także regenerować jak się membrana uszkodzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczraj myślami byłem w chmurach :D Myślałem o DV pisałem o aktuatorze ;) (ta gruszka co steruje klapką WG w turbo)

Faktycznie DV ma tłoczek ale nie wychwalałbym tak tego trzymania ciśnienia. Przerabiałem to już i z czasem też jest gorzej jak w seryjnym DV.

W Megane nie ma czegoś takiego jak lag ;) Masz tu turbo twinscroll na krótkim kolektorze wydechowym które bardzo szybko wstaje za to ma słabą górę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!