Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem z mocą silnika po wymianie rozrządu


filipp

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Forumowiczów. Jestem posiadaczem Renault Megane II 2003r 1.6 benzyna. Jakiś czas temu miałem wymieniany rozrząd (przy 126 tys przebiegu) teraz mam 135 tys. przejechane. Miałem problem z dużym spalaniem i odczuwalnym brakiem mocy ( kiedyś mogłem 200km/h nawet pojechać, teraz przy 160km/h mam 5,5tys obrotów pedał w podłodze i prędkościomierz stoi, to samo dzieje się na 2 i 3 biegu, auto strasznie zamula. Oprócz tego czasami na biegu jałowym skaczą mi obroty (w okolicach 1100). Miałem uszkodzoną sondę lambda za katalizatorem i myślałem, że to właśnie ona za to odpowiada, jednak po wymianie jej na nową(oryginalną z serwisu)(200km temu) ku mojemu zdziwieniu spalanie nie zmalało a problem z drganiem jak i mocą pozostał...Nie byłem przy wymianie rozrządu, ponieważ byłem wtedy za granicą no i w tamtym czasie był problem z tą sondą ( może dlatego to zgubiło moją czujność). Pytanie brzmi: czy mechanik mógł coś źle poustawiać przy wymianie rozrządu? (kąt zapłonu), koło zmiennych faz rozrządu nie było wymieniane, ale powiedział, że wygląda ok. Przepustnica była niedawno przeze mnie czyszczona także powinna być czysta ( była dość mocno zabrudzona ). Czy można to w jakiś niedrogi sposób sprawdzić lub ustawić? ( aktualnie przebywam w UK, a tutaj naprawy do najtańszych nie należą :( Ktoś miał podobny problem? Proszę o jakąkolwiek podpowiedź...Z góry dzięki.

 

Kolego Filipp po co piszesz o tym samym w różnych miejscach na forum. Jeden temat został usunięty. I w nagrodę za nieznajomość forum paseczek. Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy mógł coś [cenzura]. Oczywiście, że mógł. Mógł tez pasek przeskoczyć już po takim przebiegu. Ale czy to są objawy źle ustawionego rozrządu - nie wiem. Jedyne co mnie dziwi to: "(...) kiedyś mogłem 200km/h nawet pojechać, teraz przy 160km/h mam 5,5tys obrotów pedał w podłodze (...)" - zespół silnik-skrzynia-koła sa połaczone można rzec na sztywno, więc jakim cudem przy tej samej prędkości obrotowej silnika, masz różną prędkość? Jakim cudem koła kręcą sie wolniej? Chyba, że Ci się sprzęgło ślizga - ale teraz to już byś miał je spalone.

Edytowane przez damiar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może i bd rosły, ale nie mogę tego sprawdzić max jaki udało mi się osiągnąć, to to co pisałem, nic dalej nie chce iść, pedał gazu w podłodze i tyle... silnik zaczął przy obrotach powyżej 3tys. strasznie głośno chodzić...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Mam podobny problem w meganie 1.6 16v auto. Silnik pracuje rowno ale jak wcisne pedal gazu to sie kreci tak do 5tys I po chwili zaczyna sie dlawic I spada do 4tys dodam ze tak sie dzieje na biegu jalowym. Bardzo ciezko sie jedzie bo to automat I nie moze plynnie zmieniac biegu bo brakuje mocy. Bylem na diagnostyce w renault ale nic nie stwierdzili dostalem wydruk ze bledow nie stwierdzono. Po kilku dniach alto odzyskalo moc poczym od 2 dni ttaci ponownie. Wczoraj sie jeszcze krecil jako tako a dzis jest bardzo slaby.

Jak znajdziesz problem prosze napisz moze mam to samo.

 

Regulamin pkt. 5.6 - pl-literki

Kolego, proponuję wrócić do lektury regulaminu. Na tym forum używamy polskich znaków. damiar

Edytowane przez damiar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego najłatwiej to sprawdzić rozrząd w tym silniku. Ja u siebie wsadziłem trzpień blokujący i jak chciałem zblokować wałki rozrządu, to się nie dało na wale. Był przestawiony rozrząd, ale sprawdzić możesz bez rozbierania na blokadach. Jak będziesz miał pewność, że jest złe ustawiony lub przestawiony wtedy możesz rozbierać, a jak jest dobrze ustawiony to komputer i szukać gdzie indziej ale najprędzej to rozrząd podobnie miałem u siebie. Ewentualnie kzfr możesz mieć uszkodzone i też będzie mulił.

Ja u siebie 3 razy rozrząd rozbierałem. Raz bez blokad, to mi dół uciekł na wale o jeden ząbek, wtedy tylko po elektrykach jeździłem, o co chodzi, a jak kupiłem blokady, sprawdziłem, że źle ustawiony rozrząd, to rozebrałem drugi raz i ustawiłem. Pięknie chodził aż wreszcie po tygodniu kzfr zaczęło się odzywać i 3 raz rozbierałem na podwórku z podnośnika, to już jak wymieniałem kzfr i kompletnie rozebrany rozrząd zajęło mi 2 godziny :P i już 5 tys km i spokój :)

Jeśli ktoś jest z Lubelskiego to mogę od ręki wymienić rozrząd za 150zł w 1.6 16v na życzenie mogę dojechać do klienta. Pozdrawiam.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Dzięki za wszystkie odpowiedzi....

Sprawdziłem rozrząd, ustawiony był idealnie, później przyszła kolej na katalizator ( mógł się podobno zapchać przez walniętą sondę lambda), dalej podpięcie pod komputer, który wykazał problem z ... przepustnicą, wymieniona na nową silnik odżył :)według mechanika pozostaje jeszcze kwestia ustawienia biegu jałowego, żeby zlikwidować drgania silnika na luzie. A i temat już chyba do zamknięcia :)

Edytowane przez filipp
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!