Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Końcówka drążka jest do wymiany?


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Chciałbym się kolegów poradzić - ponieważ ja się nie bardzo znam, zwracam się do Was z pytaniem, czy takie coś jak jest na filmiku poniżej może powodować stuki, ale tylko na zakrętach? Przy jeździe prosto jest ok. Zaznaczam, że łożyska mcphersona i mocowania amortyzatorów wymieniane były miesiąc temu.

Podobny luz jest po prawej stronie. Drążek zachowuje się identycznie na podniesionym i opuszczonym na ziemie samochodzie.

 

Teraz pytanie - tak ma być, wymienić cały drążek i końcówkę, czy samą końcowkę?

 

Pzd.

http://www.youtube.com/watch?v=2-w_CKs3smY

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podnieś auto z tej strony do góry i złap koło na godzinie 9 i 3. Teraz mocno szarp lewo-prawo. Jak wyczujesz luz to trzeba sprawdzić czy konkretnie czy to końcówka drążka, sam drażek, czy maglownica ma luz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Dziękuję kolegom za odpowiedź.

@ Spike96:

Ok, teraz już wiem. Gdybym wiedział to bym nie pytał, napisałem na wstępie że nie znam się na tym. ;)

Dzięki.

@meganecoupe2:

Zrobiłem tak jak mówiłeś. Z obu stron to samo - czyli przy szarpaniu kołem na podniesionym aucie wyczuwam lekki luz (większy z prawej strony), takie wrażenie jakby koło było niedokręcone.

Przewertowałem ks. serwisową - wygląda na to, że końcówki nie zmieniane od nowości (przebieg 114 000 km).

Jak radzicie? Śmigać do ASO żeby usłyszeć kolejny raz "wszystko ok", czy wymienić to co najtańsze (końcówkę)?

 

Pzd.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie powinno być luzu na pozycji 3 i 9, a także 6 i 12. Jedź na stację kontroli pojazdów, za 10-20 zł przetrzepią Ci zawieszenie i wymienisz to co trzeba. I tak będzie trzeba robić zbieżność, więc lepiej się dowiedzieć, czy wystarczy zmienić tylko końcówkę, czy drążek też.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Niestety przekładnia kończy swój żywot. Przy okazji zalecają mi wymianę drążka i końcówki.

Objawy to takie pukanie na dziurach na skręconych kołach w czasie jazdy i przy szybkich, lekkich ruchach kierownicą w prawo i lewo.

Łożyska mcphersona i podpora wymieniana 2 mies. temu.

 

Pzd. i dziękuję za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!