Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Brak mocy na gazie


droopy

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie.

Mam problem, tak mi się przynajmniej wydaje, z mocą silnika w czasie zasilania go gazem. Mam sekwencję Stag 200 i w sumie od bardzo dawna podczas jazdy na gazie, gdy silnik osiąga obroty ok. 3 tysięcy pojawia się spadek mocy, nazwałbym to turbodziurą... Wygląda to tak, że do 3 tysięcy ładnie przyspiesza, a jak przekracza tę wartość, tak mniej więcej oczywiście, to jest wyraźny spadek "chęci do jazdy". Następuje to nagle, siedząc w aucie rzuci aż człowiekiem do przodu i wtedy można wcisnać gaz do podłogi, ale nie ma reakcji i auto bardzo powolnie przyspiesza. Od ok. 3.6-3.7 tysięcy wszystko wraca do normy, znów idzie do przodu choć jednak szału nie ma, ale jest wyraźnie lepiej. Ciekawostką jest to, że jak rozpędze auto na autostradzie, 5 bieg i 150 km/h to wtedy ładnie reaguje na gaz. Jak potrzebuję i mu depnę to przyspiesza dość żwawo dalej.

Moje pytanie jest teraz takie, czy to może być wina kończących się już membran w parowniku? Gaz założony w 2009 roku przez poprzedniego właściciela, ja kupiłem auto w 2011 roku. Nie wiem co właściciel robił w tym czasie przy instalacji. Ja na pewno do parownika nigdy nie zaglądałem, a trochę tych kilometrów się nastukało, około 90 tysięcy od dnia zakupu. Wymieniam regularnie filtry samodzielnie, zarówno ten fazy lotnej jak i ciekłej. Co roku na wiosnę to robię. Tak to ze dwa razy byłem na regulacji gazu i koniec mojej obsługi. Dodam, że jak się jedzie na benzynie to od 3 tysięcy dopiero czuć, że to autko żyje. Bardzo fajnie przyspiesza w tamtym zakresie, problem nie leży więc chyba w świecach, przewodach WN czy cekwach.

To chyba nie jest normalne prawda? Auto może być słabsze na gazie, ale chyba nie do tego stopnia? Jak nie parownik to gdzie można szukać jeszcze przyczyny takiego stanu rzeczy? Normalnie jeżdżę dość grzecznie, ekonomicznie, do 3 tysięcy góra i kolejny bieg, ale przy wyprzedzaniu czasem skóra na dupie się zmarszczy. Nauczyłem się już tak wyprzedzać, żeby w momencie wyprzedzania omijać ten zakres obrotów, no ale nauka często jest weryfikowana przez życie i nie zawsze tak się da...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Specem nie jestem ale mialem podobny problem w mojej megance przyczyną było ślizgające się sprzęgło bo była juz końcowka po wymiane autko wróciło do formy :)

 

lapka2.gif

Regulamin pkt.5.6, 5.7

Ludzie :!: Czytajcie przed wysłaniem to co palce "nastukały" na klawiszach :!:

Poprawcie, wstawcie odpowiednie znaki przestankowe. Zacznijcie nowe zdanie wielką literą :!:

Nikt was nie goni :!: Nie ogłaszaliśmy konkursu wklepywania literek na czas :!: ;) -Prezes

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!