FORUM Renault Megane, Scenic, Fluence: [HOW TO] wymiana nagrzewnicy (megane i scenic - FORUM Renault Megane, Scenic, Fluence

Skocz do zawartości

  • 6 stron +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Ostatnia »
  • Nie możesz napisać tematu
  • Nie możesz odpowiedzieć

Megane I phI
[HOW TO] wymiana nagrzewnicy (megane i scenic

#21 Użytkownik nie jest zalogowany   dudu 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 28-sierpień 07
  • Skąd:Kielce
  • Auto:Megi
  • Silnik:1.6 Benzyna+gaz 8V
  • Przebieg (tys.km):210000

Napisano 04 listopad 2009 - 16:05

Delongi napisał:

3) Po wyjęciu panelu ogrzewania widzimy w głębi 4 śruby.Odkręcamy 2 dolne

W Classicu trzeba odkręcić wszystkie 4.
Nie trzeba zdejmować wycieraczek.
Cala operacja wymiany nagrzewnicy zajęła mi 4,5 godziny. W pewnych momentach przydaje się pomoc drugiej osoby. Robota niewdzięczna więc wiem dlaczego mechaniory biorą po 200 zł za wymianę.
Mirmar1987 odpowietrz porządnie i kilkukrotnie układ. Nie ma bata żeby nie grzało.
0

Sprawdź:

Zapleczowo.pl
Hosting www i email


Ogłoszenia motoryzacyjne Renault Megane, Scenic i Fluence


 

#22 Użytkownik nie jest zalogowany   Gresus 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 04-listopad 09
  • Skąd:Chojnów
  • Silnik:1.4
  • Przebieg (tys.km):0

Napisano 05 listopad 2009 - 21:08

No ja dzisiaj doszedłem do wycieraczek i niestety nie chca się ruszyć. Popsikane odrdzewiaczem zostawione na jutro.
I chyba wypłukam cały układ przed załorzeniem nowej nagrzewnicy. Myślicie ze ten srodek prestone da rady ??
0

#23 Użytkownik nie jest zalogowany   koziu 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 12-listopad 09
  • Skąd:rzeszów
  • Silnik:2,0 - 8V
  • Przebieg (tys.km):0

Napisano 12 listopad 2009 - 19:04

Witam jest to mój pierwszy post na tym forum więc proszę o wyrozumiałość :mrgreen:.
Temat przeczytałem "jednym tchem" na początku troszkę się wystraszyłem,że trzeba będzie pół auta rozebrać ale kilka postów niejako rozwiało moje obawy z tym,że nie do końca.Mowa w nich o sceniku 1,6 ,a ja posiadam 2,0 8V i tu moje pytanie czy u mnie też w miarę łatwo wymienia się nagrzewnicę i dostęp jest niejako od kierowcy ( bo chyba to zdjęcie z tymi strzałkami pokazujące strzałki) jest właśnie gdzieś tam robione ,czy jednak większe rozkręcanie jest nieuniknione?
Jeśli dałem jakąś gafę to przepraszam ale żaden ze mnie mechanik.Pozdrawiam
0

#24 Użytkownik nie jest zalogowany   dudu 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 28-sierpień 07
  • Skąd:Kielce
  • Auto:Megi
  • Silnik:1.6 Benzyna+gaz 8V
  • Przebieg (tys.km):210000

Napisano 12 listopad 2009 - 20:27

Panowie wam też po wymianie śmierdziało jakimś lakierem/olejem czy coś jak włączaliście dmuchawy? Kiedy to przestawnie tak śmierdzieć?
0

#25 Użytkownik nie jest zalogowany   decter 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 14-styczeń 08
  • Skąd:Kielce
  • Auto:Scenic I PH2
  • Silnik:1,6
  • Przebieg (tys.km):76

Napisano 07 grudzień 2009 - 10:41

Minał rok a mój Scenic znowu nie grzeje. Tym razem wybrałem jeszcze prostszą metodę "naprawy". Zamiast wyjmować i rozbierać nagrzewnicę zrobiłem tak:
- spuściłem płyn chłodniczy tzn zdjłąłem dolny przewód chłodnicy , odkręciłem korek zbiornika wyrównawczego i przewód do termostatu na którym jest odpowietrzenie. Ten ostatni dlatego że odpowietrznik dawno urwany.
- w komorze silnika rozpiłąłem dwa trójniki które rozdzielają przewody do nagrzewnicy i parownika gazu (mam auto z gazem). W wersjach bez gazu chyba trójników nie ma.
- wężem ogrodowy z wodą z kranu przepłukałem nagrzewnicę , parownik i chłodnicę, przepuszczając wodę przewodami w jedną i drugą stronę.
- zakręciłem wąż z dołu chłodnicy i nalałem czystej deszczówki az zaczęła wypływac z góry termostatu , założyłem wąż z odpowietrznikiem i dolałem do zbiorniczka wody do kreski max.
- zagrzałem silnik , zamknąłem korek zbiornika wyrównawczego.

Powietrze na piatym biegu dmuchawy parzy! Poprzednio na dwójce było tylko czuć ze leci ledwo ciepłe, Na trójce już leciało zimne.

Teraz tylko spuszczenie wody, nalanie nowego płynu i można się grzać.
W zeszłym roku nie wymieniłem płynu bo poprzedni własciciel mówił że wymieniał niedawno.
Opis ten może się przydać tym których nagrzewnice nie są całe zakamieniony a tylko zamulone. Moje auto ma 12,5 roku i jak widac nie wymaga jeszcze wymiany nagrzewnicy przynajmniej z powodu zakamienienia.
0

#26 Użytkownik nie jest zalogowany   Wesoly 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 17-grudzień 09
  • Skąd:Lipinka
  • Silnik:1400
  • Przebieg (tys.km):0

Napisano 21 grudzień 2009 - 15:06

Mam pytanie: Co trzyma nagrzewnice w tej czarnej puszcze? Gdy zdejmiemy obudowę nagrzewnicy nagrzewnicę mamy jak na dłoni wydawać by się moglo iż tylko cztery zaciski ja trzymaja ale chyba tak nie jest bo nie mogę jej wyjąć Co ją jeszcze trzyma?
0

#27 Użytkownik nie jest zalogowany   salamander 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 28-luty 07
  • Skąd:Ruda Śląska
  • Auto:Renault Megane
  • Silnik:1,6 8V 75 KM
  • Przebieg (tys.km):173

Napisano 31 grudzień 2009 - 04:07

Witam,
Wczoraj (bo już po północy) wziąłem się za wymianę nagrzewnicy. Mam pół auta rozebrane i stanąłem na próbie wyjęcia komory zmieszania powietrza (to największe czarne pudło w podszybiu). Mam megankę z recyrkulacją powietrza i filtrem przeciwpyłkowym. Normalnie tragedia. Jak tak dalej mi ta robota pójdzie to skończę za rok (zostało do niego 21godz). Pól nocy szukam w necie wskazówek. Już coś mi świta, co dalej trzeba rozebrać, ale jak tak dalej pójdzie to rozłożę auto w drobny mak. Jak już "wyjdę na prostą" postaram się pstryknąc kilka fotek, bo będzie to cud nad Wisłą jak skończę i wszystko będzie OK.
A przy okazji - wszystkim życzę czystych nagrzewnic i gorącego nadmuchu w Nowym Roku 2010
0

#28 Użytkownik nie jest zalogowany   marcin709 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 04-styczeń 10
  • Skąd:Cieszyn
  • Auto:Meagne coupe
  • Silnik:1.6
  • Przebieg (tys.km):175

Napisano 06 styczeń 2010 - 11:18

Witam
Mam problem ponieważ zrobiłem atk jak wszystko jest w opisie lecz nie odchodzi mi lewa strona kokpitu ta od kierownicy prawa odchodzi całkowicie ale lewa nie chce czy sprzodu pod filtrem pyłowym jakieś śruby ukryte??
0

#29 Użytkownik nie jest zalogowany   salamander 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 28-luty 07
  • Skąd:Ruda Śląska
  • Auto:Renault Megane
  • Silnik:1,6 8V 75 KM
  • Przebieg (tys.km):173

Napisano 08 styczeń 2010 - 01:43

Witam,
A jednak zdarzył się ten cud nad Wisłą. Nagrzewnicę wymieniłem, żadnych śrubek mi nie zostało i wszystko działa idealnie. Tak jak obiecałem - pstryknąłem parę fotek i opisałem jak to zrobiłem - taka swego rodzaju instrukcja. W sobotę (02.01.2010) wysłałem do Krzycha (administrator) z prośbą o zamieszczenie w dziale download. Szkoda, że do tej pory nie zdążył jej zamieścić. Jak macie problem - piszcie do niego, wtedy zapewne będzie bardziej zmotywowany by to zrobić.

[ Dodano: 2010-01-08, 00:55 ]
Udało mi się załączyć instrukcję. Format PDF (spakowana RARem)

Załączone pliki


2

#30 Użytkownik nie jest zalogowany   Przemo_CK 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 17-lipiec 09
  • Skąd:Kielce/Warszawa
  • Auto:Mégane I ph II GrandTour
  • Silnik:1.6 16V
  • Przebieg (tys.km):272

Napisano 08 styczeń 2010 - 02:03

salamander napisał:

wysłałem do Krzycha (administrator)

a może wrzucisz je w zipie jako załącznik - po zmniejszeniu do jakiegoś sensownego rozmiaru. Krzychu pisał kiedyś, że niewiele ma czasu na forum, więc to może trwać.
0

#31 Użytkownik nie jest zalogowany   P_r_z_e_m_o 

  • Wyświetl blog
  • Wyświetl galerię
  • Grupa: Mod Team
  • Rejestracja: 05-wrzesień 06
  • Skąd:Oświęcim
  • Auto:Scenic Kaleido / Vectra C
  • Silnik:1,6/16V K4M7 / 2,0 TDi
  • Przebieg (tys.km):~200

Napisano 08 styczeń 2010 - 08:41

A po co? Wystarczyło samego pdf-a zrobić on sam w sobie robi kompresję.

[ Dodano: 2010-01-08, 07:48 ]
salamander, jestem pod wrażeniem. :)
Przy okazji Twoje zdjęcia posłużyć mogą do wyjaśnienia jak się dostać do wielu elementów w kabinie i w komorze silnika. Bardzo dobra robota. :)
Pozdrawiam - P_r_z_e_m_o
Dołączona grafika
Zaglądnij TU - hasło: renault
1

#32 Użytkownik nie jest zalogowany   Przemo_CK 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 17-lipiec 09
  • Skąd:Kielce/Warszawa
  • Auto:Mégane I ph II GrandTour
  • Silnik:1.6 16V
  • Przebieg (tys.km):272

Napisano 08 styczeń 2010 - 12:59

jestem pod ogromnym wrażeniem tego manuala. gratulacje, bo to kawał dobrej roboty.
0

#33 Użytkownik nie jest zalogowany   logolo 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 25-kwiecień 08
  • Skąd:Warszawa
  • Auto:scenic I phI
  • Silnik:1,6 K4M 708 102KM
  • Przebieg (tys.km):249

Napisano 06 październik 2010 - 17:53

Czytam różne posty na temat wymiany nagrzewnicy i powiem szczerze, że mam problem z odniesieniem informacji na forum do konkretnego modelu autka.
Czy mógłby mi ktoś pomóc?
Mam Scenica I ph II z klimatronikiem. Który opis pasuje do tego modelu. Mój Pan z warsztatu powiedział, że jak trzeba rozbebeszać przód to on się tego nie podejmuje.
Z góry dzięki za pomoc
0

#34 Użytkownik nie jest zalogowany   passi 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 07-październik 10
  • Skąd:Służewo
  • Auto:Megane I ph I Classic '97
  • Silnik:1.6 16v
  • Przebieg (tys.km):209000

Napisano 07 październik 2010 - 23:42

U mnie w ogóle nie leciało ciepłe powietrze... Można było przejechać 300km na odkręconym ogrzewaniu na full a i tak leciało całkiem zimne. Moja recepta wydaje mi się, że najprostsza:

A) Na sam początek trzeba odpowietrzyć układ na uruchomionym silniku (jest śrubka na dolnym wężu nagrzewnicy przy termostacie, którą należy wykręcić a po odpowietrzeniu wkręcić)

:) Jeżeli to nie pomogło to trzeba wykonać następujące czynności:

1) Wyciągnąć węże od nagrzewnicy z termostatu
2) Spuścić płyn z obiegu nagrzewnicy np. dmuchając w wąż
3) W górny wąż nagrzewnicy przez wysoki lejek nalać gorącej wody (wysoki lejek jest ważny, żeby było duże ciśnienie)
4) Wsypać odkamieniacza do czajników (koszt 3zł saszetka - najlepiej kupić 2)
5) Przepłukać gorącą wodą najlepiej z 2 razy
6) Odczekać chwilę (około 5min)
7) W górny wąż nagrzewnicy włożyć wąż ogrodowy i porządnie wypłukać dużym ciśnieniem
8) Uzupełnić wcześniej spuszczony płyn albo nalać nowy
9) Włożyć węże na ich miejsce w termostacie
10) Wszystko już jest zrobione - czas na kontrole. Powinno zadziałać!

U mnie teraz grzeje aż miło ;-)
0

#35 Użytkownik nie jest zalogowany   antraw 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 11-listopad 10
  • Skąd:Włocławek
  • Auto:Megane
  • Silnik:1,4
  • Przebieg (tys.km):61000

Napisano 13 listopad 2010 - 16:22

Dzieki koledzy. Pomyszkowałem po forum i teraz moja Megi... ehhh moge w niej nagi siedzieć i pot ocierać :mrgreen:

[ Dodano: 2010-11-21, 13:09 ]
było minęło... już nie grzeje - grzala przez 1 dzionek. Odpowietrzony układ i się nie zapowietrza, nagrzewnica odkamieniona. Ostatnia nadzieja przed wymianą nagrzewnicy to korek zbiorniczka wyrównawczego, Zamówiłem w serwisie za 38 zl ale co tam to nie majątek. Jutro się przekonam i dam znać moze komuś sie to przyda.

[ Dodano: 2010-11-21, 13:12 ]
:evil:

[ Dodano: 2010-11-22, 19:46 ]
SEPER!!!!! BINGO strzał w 10-tkę. Słuchajcie jak tylko zakręciłem koreczek bez odpowietrzania - grzeje jak cho***ra. Takie nic a 2 miechy się meczyłem. Myślę że mechanik mi go zamienił, bo jak go pokazałem w serwisie to mi powiedzieli ze to jest chyba korek od zbiorniczka hamulcowego jakiegoś auta. Jeśli więc komuś się przydadzą te rady bedę zadowolony i dumny..... i obym nie musiał tutaj już wiecej wchodzić z potrzeby a dla przyjemności :( :( :( :P
antraw
0

Udostępnij ten temat:


  • 6 stron +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Ostatnia »
  • Nie możesz napisać tematu
  • Nie możesz odpowiedzieć

Ostatnie artykuły



Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post
*Brak nowych odpowiedzi Zakup Megane II Zakup - Megane II Gość__* 
  • -1 Odpowiedzi
  • 1006 wyświetleń
  • --
  • przez Gość__* 
Zamknięty Instrukcja do megane 1997 rok Forum Ogólne jarek.m2 
  • 8 Odpowiedzi
  • 22986 wyświetleń
Nowe odpowiedzi Megane Clasic RXE 1.6, 16v 2000r. jakie fabr Mech.-Ogólne - Megane I, Scenic I Mistic 
  • 12 Odpowiedzi
  • 11399 wyświetleń

Forum motoryzacyjne megane.com.pl zrzesza fanów i posiadaczy samochodów marki Renault, a w szczególności posiadaczy modeli Megane, Scenic, Fluence oraz modeli Clio Laguna Vel Satis Latitude i innych. Forum megane.com.pl nie jest formalnie powiązane z koncernem Renault. Znaki towarowe wykorzystane w treściach forum należą do ich właścicieli i zostały użyte wyłącznie w charakterze informacyjnym.
Wszelkie naruszenia praw autorskich należy zgłaszać pod adres: naduzycia@ruzam.pl. W sieci od 2006-09-04.

Renault Forum :: Fiat Klub Polska :: Hosting w Polsce :: Hosting SSD z Memcached :: Hosting dla firm :: Nowa polska Syrenka