Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Trwałość panewek w Megane III 1.5dCi


MeganeIIIGrandtour1.5dCi

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Posiadam od nowości Megane III Grandtour 1.5dCi 106KM z 2009r. Naczytałem się ostatnio duże opinii na temat trwałości panewek. Jednak nie mogę jednoznacznie stwierdzić czy w moim modelu też będzie ten problem. mam teraz przejechane 184 tys. km. Olej wymieniałem niestety co 30tys. zgodnie z zaleceniami producenta. Dodam że auto jest po zmianie oprogramowania i ma moc około 130KM. Zastanawiam się czy powinienem profilaktycznie wymienić panewki czy jeździć dalej? Dziękuję za porady z góry.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdarzały się problemy z panewkami w poprzedniej generacji przy zbyt długich okresach wymiany oleju, ale dla pseudo mechaników/dziennikarzy sama pojemność oznacza ten sam silnik więc jak słyszą 1.5 to od razu "panewki" :lol: W Megane III montowana jest trzecia generacja 1.5 dCi i jak każda jest mocno zmodyfikowana. Jak do tej pory nie słyszałem o żadnym przypadku przekręcenia panewek.

 

PS.

Od kiedy masz 130KM i gdzie, za ile robiłeś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cięcie

hm a co powiesz o moich panewkach, jeżeli od przebiegu 244 tys, do obecnego 317, czyli przez 73 tys nie zmieniłem oleju i nadal tego nie robie ? ;)

Regulamin pkt. 5.13 – cytowanie

Nie cytujemy postu w całości odpowiadając bezpośrednio pod nim. damiar

Edytowane przez damiar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdarzały się problemy z panewkami w poprzedniej generacji przy zbyt długich okresach wymiany oleju, ale dla pseudo mechaników/dziennikarzy sama pojemność oznacza ten sam silnik więc jak słyszą 1.5 to od razu "panewki" :lol: W Megane III montowana jest trzecia generacja 1.5 dCi i jak każda jest mocno zmodyfikowana. Jak do tej pory nie słyszałem o żadnym przypadku przekręcenia panewek.

 

PS.

Od kiedy masz 130KM i gdzie, za ile robiłeś?

Robiłem to w firmie KOCAR pod Poznaniem. Z tego co wiem już się tym nie zajmują tylko są dealerem Subaru. Kosztowało mnie to w 2010 roku 1400zł. Auto miało wtedy przebieg 24tys. i było na gwarancji :) ale serwis się nie zorientował nigdy.

 

Dodano: 14 lis 2014 - 12:25

Filmik pokazujący przyśpieszenie https://www.dropbox.com/s/1fytkhu1ly60cfd/Renault%20Megane%20III%20Grandtour%2015%20dCi%200-160km-h_HD.mp4?dl=0

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sama wymiana panewek nic nie daje - wbrew temu co niektórzy piszą. Jeżeli panewki się obrócą to z powodu braku smarowania - nawet jeśli je wymienisz a masz problem ze smarowaniem silnika to i tak nowe się obrócą. A to akurat w 3ej generacji tych silników (Megane III, Laguna III) jest zmodyfikowane. Osobiście znam jeden przypadek obrócenia panewki w MIII 86 PS przy przebiegu 186 tyś km, ale to nie był problem tyle silnika co uderzonej miski olejowej i smog nie zasysał oleju - konsekwencje wiadomo... A jeśli chodzi o zmianę oleju to sądząc po przebiegu i roczniku to dużo jeździsz. Generalnie jeżeli te 30 tyś km robisz w większości w trasie to te 30 tyś km na oleju silnik jakoś zniesie. Dla własnego bezpieczeństwa zmieniałbym olej co 15-20 tyś km.

Z ciekawostek miałem ostatnio u siebie golfa V 1,9 TDI - 120 tyś km przebiegu i... obrócone panewki korbowodowe. Silnik też nie posiadał zamków na korbowodach.

 

A jak u ciebie ze sprzęgłem?? Po chipie i takim przebiegu?? U mnie przy 135 tyś km wysypała się dwumasa. Po rozebraniu widok silnika był taki sobie. Mokry na siemeringu od strony wału. Na skrzyni i przez wysprzęglik też leciał olej; oczywiście na uszczelniaczach półosi też. Ze skrzyni wylałem ok. 1l oleju - powinno być ok. 2 l. Wymieniłem komplet LUK'a - DKZ+docisk+tarcza+wysprzęglik Valeo+uszczelniacze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 2 lata później...

Witam, dziś ja wymieniłem panewki korbowodowe po przebiegu 210kkm Jak widzicie na zdjęciu, chyba nie do końca potrzebnie, doł w ogóle nie wyrobiony a górne, które są w korbowodach, maja lekko na środku zdartą powłokę. Na brzegach jak widzicie dziewicza warstwa. Kupiłem GLYCO które są wszystkie zrobione z jednakowego materiału także myśle, że zamienił stryjek siekierkę na kijek. Uważajcie przy zmianie, te górne są o 1 mm a GLYCO o 2 mm szersze!!! Sama wymiana to bajka, trzeba tylko mocowanie półosi odkręcić od miski żeby nie przeszkadzało. Półosi nie ruszamy. Miska ładnie schodzi i wchodzi. Tam gdzie uszczelka przechodzi w łuk te miejsca ja pokryłem cienko silikonem DIRKO ELRINGA. Fabryka też w tych miejscach to zrobiła. Olej od nowości wymieniam co 30kkm. Pozdrawiam forumowiczów

post-44694-0-07216000-1483467062_thumb.jpg

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A proszę kolego Kataryniarz, stąd czerpałem wiedzę teraz tu wiedzę wrzucam, na ile mi czas pozwala. Ps. mrarek, od 20 lat jestem programistą, ale pierwsze 10 lat kariery pracowałem w serwisie samochodów ciężarowych DAF. Tam olej w silnikach wymienialiśmy pomiędzy 80-120kkm, często było to dużo więcej a w dyfrach tak po 500-600kkm i widocznie coś mi z tego zostało :)

 

Dodano: 04 sty 2017 - 16:49

Jeszcze ostatnia moja uwaga odnośnie panewek, która może być pomocna, jak pisałem wcześniej kupiłem GLYCO w Inter Cars S.A. i to był błąd spowodowany wygodnictwem bo wszystko w jednym miejscu miałem. Dziś z ciekawości podjechałem do ASO Renault i dałem sprzedawcy dowód prosząc o cenę panewek korbowodowych a ten pyta o... kolor :) Bo w tym VIN mogą być żółte, zielone i jeszcze jakieś dwa kolory. Jak widzieliście na zdjęciu ja miałem wersję żółtą. Musiał producent kombinować z nimi. Cena tych panewek w ASO 250zł także tragedii nie ma. No nic odezwę się jak dożyję ja i samochód za jakieś kolejne 100kkm albo jak tfu tfu pojawi się problem. Jeszcze raz pozdrawiam i wszystkiego naj w nowym roku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie wymiana oleju co 30 kkm jest co najmniej niedorzeczna, ale każdy robi co chce.

Sama profilaktyka wymiany czegoś co jest dobre też trochę mnie śmieszy, chyba że nie macie co z kasą robić. Wiem że w razie obrócenia panewki koszty rosną ale bez przesady żeby rozbierać silnik i wymieniać. Takie moje zdanie . . .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@omega - Gratuluję bezawaryjnej jazdy :applause: Od 2 miesięcy mam w rodzinie od nowości Scenic III z tym silnikiem, póki co przebieg 3000 km :) Pytanie od właściciela Sceniola na jakim oleju jeździłeś, że pomimo wymiany co 30 tyś. km silnik ten wytrzymał tak długo bez awarii panewek. Pozdrawiam!

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!