Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Renault Megane III 1.9 dci 130 chiptuning 170KM 400NM TEST


crockett

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Chciałem podzielić się z użytkownikami forum nie tylko ogólnymi wrażeniami, ale również testami drogowymi z różnymi pomiarami czasów przyspieszeń, aby każdy miał lepszy obraz tego czego może oczekiwać po chiptuningu Meganki.

 

1. Zaślepienie zaworu EGR

Temat zaślepienia EGR w przypadku obecności filtra cząstek stałych jest dość kontrowersyjny i niejednoznaczny. Z jednej strony zawór podczas ograniczania emisji tlenku azotu zwiększa emisję sadzy, z drugiej zaś strony może brać czynny udział podczas wypalania filtra poprzez dotlenianie spalin w układzie wydechowym. Z wiedzy zasięgniętej z tego forum wynika, że po zaślepieniu zaworu przynajmniej do tej pory, nikt nie miał problemów z wypalaniem filtra.

W moim modelu z rocznika 2010 z zaślepieniem EGR nie ma najmniejszego problemu. Nie jest już wymagana wypukła blaszka jak w starszych modelach z tym silnikiem. Ja użyłem zwykłej miedzianej blaszki. Zaślepienie zaworu EGR nie powoduje wyświetlania błędu na desce rozdzielczej.

Po modyfikacji ewidentnie czuje się różnicę, chociaż czasy sprintów i przyspieszeń pozostały bez zmian. Efekt najbardziej odczuwalny jest przy każdej zmianie biegu, gdy auto przyspiesza w sposób ciągły bez ułamka sekundy zastanowienia. Poza tym auto wykazuje lepszą reakcję na każde dodanie gazu.

 

2. Filtr cząstek stałych FAP

W Renault filtr cząstek stałych działa zdecydowanie mniej problematycznie niż w innych markach samochodów słynne filtry DPF. Jako, że lubię mieć diesla, który nie kopci jak parowóz postanowiłem nie ruszać filtra FAP. Dobrze zrobiony chiptuning nie powinien skrócić żywotności filtra.

 

3. Chiptuning

Osiągi jakie zmierzyłem przed wizytą w warsztacie były następujące:

 

0-100: 9.6 s

60-100 (III/IV): 5.5 s / 6.3 s

80-120 (IV/V): 7.5 s / 8.8 s

 

Do przeprowadzenia chiptuningu wybrałem znaną krakowską firmę tuningową, która posiada duże doświadczenie, ale cenowo to niestety górna półka.

Na początku dokonano pomiaru aktualnej mocy: 136KM i 320Nm. Potem dostałem informację, że programowanie komputera przez złącze może rozkodować wtryski, tempomat i wyzerować licznik, który odlicza ile zostało do następnego przeglądu, dlatego wszelkie modyfikację wykonano na wyjętym komputerze (2 razy). Cała wizyta trwała 3 godziny i kosztowała 1440zł. Efekt końcowy - prawie 170KM i 400Nm!

 

Wyniki testów drogowych po kilku próbach na prostej drodze, kierowca + 1/2 baku paliwa:

 

0-100: 7.9 s

60-100 (III/IV): 4.2 s / 4.9 s

80-120 (IV/V): 5.4 s / 6.5 s

 

thumb_hosting_zdjec_1416050262__chip.jpg

Edytowane przez crockett
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

jak mierzyłeś te czasy ? jeżeli z stoperem w ręku wg prędkości licznika to mało dokładne te pomiary, jak byś się kiedyś nudził to zmierz aplikacją proponuje: "Measurement of acceleration" w opcjach wybierz "use GPS" test od 0-100 i od 0-140 potem równa prosta droga i będzie do czego porównywać ;)

 

Dodano: 25 lis 2014 - 21:12

tu aplikacja na androida jak by ktoś chciał

Measurement of acceleration.rar

Edytowane przez newfsw
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

cięcie

 

No akurat wykresu nie otwarłem, bo wystarczyła mi pomniejszona wersja ;-)

Teraz już wiem, dzięki :notacrook:

 

 

lapka2.gif

Regulamin pkt.

5.13 – cytowanie Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...
  • 1 miesiąc temu...
  • 10 miesięcy temu...

Mógłbyś napisać jak po takim czasie od chip-a samochód się zachowuje ? czy z którymś z elementów silnika / osprzętu po chip-owaniu miałeś problem ? sam mam taki silnik i zastanawiam się nad chip-em. Z góry dzięki za pomoc.

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.7 Ludzie :!:

Czytajcie przed wysłaniem to co palce "nastukały" na klawiszach :!:

Poprawcie, wstawcie odpowiednie znaki przestankowe. Zacznijcie nowe zdanie wielką literą :!:

Nikt was nie goni :!: Nie ogłaszaliśmy konkursu wklepywania literek na czas :!: ;)

Trochę szacunku dla czytających. -Prezes

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Ja robilem chipa ponad rok temu, u mnie wyszło 167 Km i 370 N ( przed chipem było 132 Km ). Spalanie w Warszawie w korkach to 7,5 , w trasie jadac szybciej niz inni ( bez napinki ) ok 6 - 6,5 .

Przed chipem było ciut wiecej.

Edytowane przez rafwid
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!