Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Przestawiony rozrząd


paul13136

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mam problem z moją Megane. Jestem po wymianie uszczelki pod głowicą i po odpaleniu wystąpił problem. Otóż ciężko jest go odpalić, a gdy uda się to zrobić obroty falują i spadają w dół powodując zgaszenie auta. Silnik pracuje bardzo nie równo i głośno "klepie". Podejrzewam iż przy zakładaniu rozrządu po prostu przestawiłem go i to dlatego mam problemy. W poniedziałek biorę się za to ponownie lecz wole zapytać znawców.

Silnik to 1,6 8V K7M

Edytowane przez paul13136
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozrząd się przestawil albo ty go źle złożyłeś. Jeżeli pracuje nie równo +głośno klepie dostały zawory i do roboty głowca Najlepiej i najszybsza diagnoza bez ściągania głowicy , sprawdzić kompresje. Jeżeli masz chęci do ściągnięcia góry to ściągaj i przekonasz się na własne oczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli zawory były by pogięte to wydaje mi się że auto nie powinno odpalić.

Co do przestawienia to faktycznie istnieje możliwość iż to ja doprowadziłem do przestawienia o 1 ząbek ustawień rozrządu.

Zapomniałem na początku dodać że świece po tym odpaleniu były czarne

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Więc tak. Rozebrałem Megii do rozrządu i faktycznie był przestawiony rozrząd o 1 ząbek. po ustawieniu tak jak ma być auto odpaliło od strzała ale zaczęło klepać ja diesel.

No więc myślę iż poszły zawory i cała głowica do remontu lecz po rozebraniu głowicy okazało się że zawory są proste !!!

I co teraz ??

 

Jutro sprawdzę regulacje zaworów gdyż dowiedziałem się iż to powoduje głośny klekot, a jeśli nie to to co???

Czekam na propozycje

 

Dodano: 26 lis 2014 - 13:03

Po ustawieniu luzów na zaworach, auto odpala tyle że wkręca się na obroty na poziomie 3500

Wymieniłem już silniczek krokowy, wyczyściłem przepustnice, wymieniłem map sensor oraz uszczelki w dolocie (pod kolektorem i tą od przepustnicy)

Po tym wszystkim nic się nie zmieniło i silnik dalej pracuje na bardzo wysokich obrotach.

Co dalej zrobić?

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A silniczek krokowy z prawidłowym "trzonkiem"?. Ja raz przez pomyłkę bo nie wiedziałem jaki ma być kupiłem z wersji po lifcie. Tam trzonek był grubszy i płaski jak założyłem i odpaliłem obroty do 4 tyś i szło silnik wyrwać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja mam pytanie z innej beczki. Jak właściwie ma być ustawiony rozrząd w K7M? Bo w moim ani na głowicy ani na misce olejowej nie ma znaków tylko są na kołach zębatych. Więc ja mam ustawiony tak że koło zębate wału korbowego mam ustawione na godzinę 6 a duży znak (taka kreska) Koła zębatego wałka rozrządu na godzinę 12 i silnik normalnie odpala itd. lecz przy takim ustawieniu znaki paska rozrządu nie pokrywają się ze znakami kół zębatych. Natomiast jeden ząb w lewo na kole zebatym wałka rozrządu jest jeszcze jeden znak obok tej kreski (taka jakby strzałka) i jak na nią ustawie to wtedy znaki kół zębatych pokrywają się ze znakami na pasku rozrządu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam,

Trochę to trwało ale znalazłem problem i już się z Wami podzielę rozwiązaniem - na wypadek gdyby ktoś miał podobny problem.

Tak jak doradził mi kolega w poście powyżej sprawdziłem silniczek krokowy i faktycznie różnił się od oryginału bo przeznaczony do wersji po lifcie. Wymiana na odpowiedni plus kasowanie błędów przez komputer( samo odpięcie aku nie pomogło) i wszystko śmiga tak jak powinno.

Dzięki wszystkim za pomoc.

 

Temat zamykam.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!