Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Światła mijania...


jaroxo

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich.

 

Problem pojawił się znikąd... Pewnego razu przy zmianie ustawienia kierownicy zgasły światła mijania, wszystkie inne funkcje lewej manetki działały.

Poruszałem kolumną i było ok, temat przycichł... Aż do teraz kiedy zdechły na amen, nie reaguje na ruchy kierownicy. Myśląc że problemem jest manetka, rozkręciłem ją, wyczyściłem wszystkie styki, powinno być ok, ale... nadal to samo:) Światła zapalały się tylko kiedy ruszałem całym stykiem przy manetce odpowiedzialnej za światełka i kierunki, na dany moment prowizorycznie sam sprawiłem że działają, a mianowicie skręciłem na drut aby cała kostka była lekko uniesiona, ale nie wiem jak długo ten sposób będzie działał a nie chcę martwić się czy znowu światła nie zgasną, problem chcę rozwiązać raz na zawsze :) Proszę o pomoc, rady i czy Wy mieliście takie problemy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Manetka kwalifikuj się do wymiany czy jakoś da się odratować?

Poprawić styki w kostce (wyczyścić, lekko podgiąć elementy wsuwane, aby ciśniej wchodziły w wsuwki) i założyć przekaźniki świateł, wtedy maneka przeżyje samochód.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pewno problem jest na kostce? Nie przypadkiem na przewodach idących od wnętrza manetki do złącza tej kostki? Ta manetka ciągle lata góra-dół bo ma kierunkowskaz w sobie i przewody się tam lubią przecierać. U mnie przetarł się kiedyś przewód od zapalania świateł przeciwmgielnych. Odpowiednie poruszanie manetką czy kostką powodowało ich zapalenie się bo przewody tak się ustawiały, że przerwane końce stykały się ze sobą. Wystarczyło skręcić te przewody i po problemie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Światła zapalały się tylko kiedy ruszałem całym stykiem przy manetce odpowiedzialnej za światełka i kierunki, na dany moment prowizorycznie sam sprawiłem że działają, a mianowicie skręciłem na drut aby cała kostka była lekko uniesiona, ale nie wiem jak długo ten sposób będzie działał a nie chcę martwić się czy znowu światła nie zgasną,

Nie wiem jak dostać się do kostki, bo nie maiłem takiej potrzeby, a żeby uniknąć takiej sytuacji w przyszłości, założyłem przekaźniki. Przy tym rozwiązaniu jak w cytacie, wystarczy założyć przekaźniki i wtedy styki w manetce i kostce przyłączeniowej nie będą tak mocno obciążone i przez to ta prowizorka może okazać się wieczna.

Może być też to o czym pisał droopy przetarte lub złamane przewody, w tym przypadku przekźniki też są wskazane.

Edytowane przez gimak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w jaki sposób je skręcić?

Kostkę jak rozebrać to nie wiem. Jak ściągniesz tą całą plastikową obudowę pod kierownicę to zajrzyj dokładnie od dołu i popatrz na przewody idące do złącza na manetcem, te wychodzące z samej manetki. Może być faktycznie ułamany w swojej izolacji. Poruszaj tymi przewodami i sprawdź czy światła się zaświecą przy takim targaniu. Manetka nie stanowi jednej całości z tą od wycieraczek. Od góry masz dwie małe śrubki, trochę trudny dostęp do nich jest, ale nawet ze skosa ruszysz je spokojnie śrubokrętem. Wyciągasz cały lewy przełącznik i lutujesz/skręcasz przewody jak są gdzieś poprzecierane. To tyle co ja wiem, u mnie to było 15 minut roboty i manetką wróciła do życia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Panowie, a czy da się aby światła działały na takiej zasadzie jak radio, tzn tylko po przekręceniu kluczyka pomijając włącznik w manetce?

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to trzeba by przekaźnikiem sterowanym zapłonem obejść ten przełącznik w manetce ale...

nie wiem czy zadziała to przy zmianie świateł na drogowe, czy nie będzie to jeszcze musiało być rozbudowane.

No i jeszcze kwestia takiego samego zasilania postojówek, które przy włączonych mijania albo drogowych robią za pozycyjne.

Chyba jednak lepiej pozostać przy tej wersji jaką masz, a zabudować tylko przypominacz o nie zapalonych światłach jak zapłon jest włączony, w domyśle w czasie jazdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wystarczy plus sterujący przepiąć pod taki co jest po zapłonie ;). Teraz masz światła niezależnie czy masz zapłon czy nie. Plus który idzie do manetki musisz wypiąć gdzieś i podpiąć go po plus który jest dopiero jak stacyjkę masz w pozycji zapłon.

Wtedy jak zgasisz silnik (przekręcasz stacyjkę na zero) to światła się wyłączą bez potrzeby ruszania manetki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!