Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Czy kończący się aku może być przyczyną nie trzymania obrotów ?


Rekomendowane odpowiedzi

Panowie,

Czy kończący się aku może być przyczyną nie trzymania obrotów ?

Auto kupione pare dni temu, rocznik 2009, aku oryginalny Renault, auto nie odpala za pierwszym naciśnieciem przyciku, trzeba procedurę powtórzyć nawet kilka razy.

Jak już odpali to silnik nie trzyma obrotów , jest nerwowy i tak jakby za chwilę miał zgasnąć. Wydaje mi się że jak już silnik zapalił to aku nie powinien mieć wpływu na obroty i jego pracę. Tak jest w większości aut ale może w Megane jednak silnik do poprawnej pracy potrzebuje aku ?

Jak to z tym jest Panowie ? Aku pewnie wymienię ale nie wiem czy to pomoże na te falujące obroty ?

 

Z góry dzięki za odp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Też szukałem ostatnio czujnika położenia wału w 1.6 16v i jest od strony filtra powietrza tyle ze w dolnej części silnika (pod przepustnicą), dobrze schowany i obydwa akumulatora przeszkadza przy podejściu z boku z kluczem (zamocowany na dwie śruby, metalowe "uszy").

Co do akumulatora, mój poległ po 3 latach od daty produkcji samochodu. Napięcie przy rozruchu spadało do 8V co powodowało resetowanie się komputera i po uruchomieniu na zimnym silniku obroty zamiast wzrastać do 1100 w celu rozgrzania silnika spadały do 800, przez 30sek nie było stabilizacji obrotów.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skłaniam się ku usterce akumulatora bo ładowanie prostownikiem też nie pomagało więcej niż na pierwszy rozruch. Od 2m-cy używam nowego akumulatora i problemów brak, i rozruchem i ładowaniem. Na nowym przy rozruchu napięcie nie spada poniżej 10,5V czyli prawidłowo. Zwykle po ok 5min jazdy napięcie w instalacji jest zminiejszane z 14,7-14,9V (ładowanie) do ok 13,5V (podtrzymanie). Jeżeli gdzieś może być usterka to tylko w szybkości przełączania się na tryb eco (podtrzymanie, czyli zasilanie odbiorników energii bez ładowania) i stąd akumulator mógł być nie doładowany i ulec uszkodzeniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!