Jump to content
FORUM Renault Megane, Scenic, Fluence
Zbych

Megane II phI Megane II - wymiana sworznia wahacza czy ca

Recommended Posts

Zbych    0

Witam Kolegów! Podczas przeglądu, megane II-1,5dci, 2003r. okazało się, że jest luz na lewym sworzniu wahacza. Serwis zaleca wymianę całego wahacza ale czytałem, że można wymienić sam sworzeń. Jakie trudności mogę napotkać przy takiej operacji, czy do wymiany samego sworznia potrzeba wyjmować cały wahacz. Proszę o podpowiedź w tej sprawie, pozdrawiam, Zbych!

Share this post


Link to post
Share on other sites
AnnYa    0

Serwis zazwyczaj doradza wymianę wszystkiego, co tylko możliwe. Oczywiście, że możesz wymienić sam sworzeń. Nie mam pewności jak jest w megane II, ale w I da się wymienić sam sworzeń i na pewno będzie to wymagało mniej pracy niż wymiana całego wachacza - sworzeń jest mocowany na dwóch śrubach

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zbych    0

Też myślę, że serwis chce "zedrzeć skórę". Planuje wymienić sam sworzeń, który jest wprasowany w wahacz. Może ktoś już wymieniał samodzielnie? Czy jest to możliwe do wykonania w garażu bez wyciągania wahacza i użycia prasy. Z góry dzięki za wszelkie wskazówki. Pozdrawiam, Zbych!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Robak    9

Zbych, ale do wymiany sworznia i tak wyjmujesz wahacz, ale będzie taniej wymienić sam sworzeń

Share this post


Link to post
Share on other sites
kolek    0

sam sworzeń da się wymienić... ale nie wiem czy byz wyciągania wahacza i bez prasy się uda...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zbych    0

To czeka mnie demontaż wahacza i sworzeń pod prasę. Z "francowatymi" trzeba się napracować. Czy sworznie NK lub MAPCO są dobrej jakości? Dzięki za porady, jak się uporam z tematem, napiszę jak mi poszło. Pozdrawiam, Zbych!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Grzechub    3

Wg dokumentacji wahacza nie występuje w nim sworzeń jako część zamienna . Mnie szarpnęło to w sumie na 650zł, czas trwania ponad 2 godziny serwisowe. W trakcie wymiany została zdemontowana belka przednia podtrzymujaca chłodnicę Meggi II. Serwis stwierdził że przy tego typu operacji nie jest wymagana regulacja zbiezności. Usterka luzu wykryta została na badaniu zawieszenia na szarpaku w stacji diagnostycznej (20zł) w celu ustalenia co tak tłucze z przodu w trakcie jazdy zarówno po prostych kawałkach jezdni jak i po wybojach .

Share this post


Link to post
Share on other sites
jazel    10

Wlasnie - poleca ktos jakas firme sworzenowa? Mnie tez to czeka po swietach...

Share this post


Link to post
Share on other sites
kolek    0

sworzeń wahacza do MII kosztuje 45zł a tej firmy co idzie na pierwszy montaż 80zł a wymiana to około 100zł....

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zbych    0

Dzięki koledzy za info. Widzę, że ten problem dotyczy większej grupy użytkowników megane. Wydaje się, że najlepiej zmienić cały oryginalny wahacz. Możliwe, że jest to związane ze zużyciem wszystkich elementów metalowo- gumowych albo z naciąganiem przez producenta na kasę podczas wszelkich prac obsługowo-remontowych.

Share this post


Link to post
Share on other sites
waldek708    8

jak w temacie-czy ktos wymienial sworzen wahacza w megiIIph1 ? Czy jest to czasochlonne,proste czy tez jest jakis trick?Na forumjest temat ale tylko dotyczy megi I.

Share this post


Link to post
Share on other sites
slavOK    0

Do wymiany sworznia wahacza nie trzeba wyciągać wahacza z samochodu, jeżeli już ktoś chce to robić to musi się liczyć z tym, że będzie musiał opuścić całą ramę która znajduje się pod silnikiem - raczej nie do wykonania w domowych warunkach więc jeżeli ma się trochę sprytu można to zrobić bez wyciągania wahacza, sam widziałem jak mi sworzeń wymieniali "na samochodzie" troszkę się z tym upierniczyli ale się da, ktoś tu pisał, że wg dokumentacji sworzeń nie jest częścią wymienna co jest nieprawdą.

Share this post


Link to post
Share on other sites
adbyczek    0

mechanik amator poradzi sobie z wymianą sworznia wahacza i na pewno jest to część wymienna , przynajmniej w tym modelu co kolega pyta

Share this post


Link to post
Share on other sites
Yetiq    5

Wymieniałem ostatnio sworzeń wahacza po prawej stronie. Mechanik poradził sobie bez problemu, ale aby wyjąć wahacz musiał opuścić ramę pod silnikiem. Sworzeń razem z wymianą 90 zł.

Share this post


Link to post
Share on other sites
kocuper    2

Yetiq, jak się dobrze "zakręcisz" to dokładając 50zł masz cały i to nawet z TRW. Nie mam przekonania, czy wymiana jednego elementu ma sens (zważywszy, że są na wcisk). Szkoda czasu i nerwów.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×