Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane II - wymiana sworznia wahacza czy ca


Rekomendowane odpowiedzi

Witam Kolegów! Podczas przeglądu, megane II-1,5dci, 2003r. okazało się, że jest luz na lewym sworzniu wahacza. Serwis zaleca wymianę całego wahacza ale czytałem, że można wymienić sam sworzeń. Jakie trudności mogę napotkać przy takiej operacji, czy do wymiany samego sworznia potrzeba wyjmować cały wahacz. Proszę o podpowiedź w tej sprawie, pozdrawiam, Zbych!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Serwis zazwyczaj doradza wymianę wszystkiego, co tylko możliwe. Oczywiście, że możesz wymienić sam sworzeń. Nie mam pewności jak jest w megane II, ale w I da się wymienić sam sworzeń i na pewno będzie to wymagało mniej pracy niż wymiana całego wachacza - sworzeń jest mocowany na dwóch śrubach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też myślę, że serwis chce "zedrzeć skórę". Planuje wymienić sam sworzeń, który jest wprasowany w wahacz. Może ktoś już wymieniał samodzielnie? Czy jest to możliwe do wykonania w garażu bez wyciągania wahacza i użycia prasy. Z góry dzięki za wszelkie wskazówki. Pozdrawiam, Zbych!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Wg dokumentacji wahacza nie występuje w nim sworzeń jako część zamienna . Mnie szarpnęło to w sumie na 650zł, czas trwania ponad 2 godziny serwisowe. W trakcie wymiany została zdemontowana belka przednia podtrzymujaca chłodnicę Meggi II. Serwis stwierdził że przy tego typu operacji nie jest wymagana regulacja zbiezności. Usterka luzu wykryta została na badaniu zawieszenia na szarpaku w stacji diagnostycznej (20zł) w celu ustalenia co tak tłucze z przodu w trakcie jazdy zarówno po prostych kawałkach jezdni jak i po wybojach .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki koledzy za info. Widzę, że ten problem dotyczy większej grupy użytkowników megane. Wydaje się, że najlepiej zmienić cały oryginalny wahacz. Możliwe, że jest to związane ze zużyciem wszystkich elementów metalowo- gumowych albo z naciąganiem przez producenta na kasę podczas wszelkich prac obsługowo-remontowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Do wymiany sworznia wahacza nie trzeba wyciągać wahacza z samochodu, jeżeli już ktoś chce to robić to musi się liczyć z tym, że będzie musiał opuścić całą ramę która znajduje się pod silnikiem - raczej nie do wykonania w domowych warunkach więc jeżeli ma się trochę sprytu można to zrobić bez wyciągania wahacza, sam widziałem jak mi sworzeń wymieniali "na samochodzie" troszkę się z tym upierniczyli ale się da, ktoś tu pisał, że wg dokumentacji sworzeń nie jest częścią wymienna co jest nieprawdą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!