Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Koleżanki i Koledzy. Auto jak w moim profilu. Klimatyzacja manualna. Kilka miesięcy temu zauważyłem powolne ubywanie płynu w układzie chłodzenia. W sumie musiałem dolać litr płynu przejeżdżając w tym czasie około 5 tyś. km. Zauważałem też, że z nawiewów leci ciepłe powietrze ale nie gorące. Auto odstawiłem do mechanika. Wstępna diagnoza to termostat. Po dokładnych oględzinach okazało się, że puściły opaski na gumowych wężach i stąd nieszczelność. Według mechanika termostat był sprawny i nie wymagał wymiany. Auto odebrałem. Przez kilka pierwszych dni pięknie grzało, ale później znowu zauważyłem problem z dogrzaniem kabiny. Dodatkowo, po przejechaniu około 900km spadł poziom płynu o jakieś 5-6mm. Odniosłem również wrażenie, że jakoś słabiej dmucha z kratek więc wymieniłem filtr kabinowy. Poprawy brak. Przedwczoraj auto znowu oddałem do mechanika. Dzisiaj odebrałem. Został wymieniony termostat i uzupełniony płyn. Wybrałem się na wycieczkę. Nie poprawił się komfort ogrzewania w kabinie. Silnik nagrzewa się normalnie - na wskaźniku pięć kresek. Dodatkowo zauważyłem, że jak ustawię nadmuch na nogi to generalnie leci chłodne powietrze, a powinno ciepłe. Zachodzę w głowę gdzie tkwi problem i skąd te wszystkie perturbacje. Uprzejmie proszę Was o wskazówki. Być może ktoś z Was przechodził podobne perypetie. Może zna jakiegoś szpeca w Lublinie lub okolicach, który zna się biegle na układzie chłodzenia/ogrzewania w Renault ? Jeśli ktoś z Was miałby możliwość zmierzenia temperatury powietrza w kratce wylotowej (dobrze rozgrzany silnik, nadmuch na przód, regulator temperatury na max, wentylator na 2. bieg) to będę dozgonnie wdzięczny :). Pozdrawiam,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpowietrzaj na ustawionej temp na max.

Sceniki i meganki to nie syrenki i warszawy. Tam trzeba było otwierać zawór na nagrzewnicę. W naszych autach nagrzewnica cały czas jest włączona w układ chłodzenia silnika, bez zaworu odcinającego dopływ płynu do nagrzewnicy. Proponuję porządnie odpowietrzyć układ.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Matys0, aston76, dziękuję za podpowiedź. Czy Waszym zdaniem jestem w stanie przeprowadzić sam tę operację w garażu, bez podnośnika ale z podstawowymi kluczami? Jeśli tak to poszukam w Internecie jakiejś instrukcji. Jeśli nie, bo np. wymaga to jakiś specjalistycznych narzędzi lub demontażu połowy samochodu to sobie od razu odpuszczę i podjadę do jakiegoś mechanika. Aby ułatwić Wam odpowiedź dodam, że jestem przeciętnie rozgarniętym, sprawnym fizycznie mężczyzną z podstawowymi zdolnościami manualnymi :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Dzięki aston76. Spróbuję podejść do tematu samodzielnie. Pozdrawiam.

 

Dodano: 29 sty 2015 - 20:15

Ponieważ w grudniu rozpocząłem temat to teraz pora na jego zakończenie. Tym bardziej, że jest dobre bo problem został rozwiązany. Ale po kolei. Po zdemontowaniu dolnego poszycia deski rozdzielczej i zapewnieniu sobie dostępu do nagrzewnicy i rurek układu chłodzenia zrobiłem kilka testów. Przy wyłączonym wentylatorze nadmuchu kabinowego rurka dolna (doprowadzająca czynnik do nagrzewnicy) była gorąca, parzyła. Rurka górna również gorąca, parzyła. Po włączeniu wentylatora na 2. bieg rurka dolna bez zmian. Rurka górna gorąca, ale nie parzyła. Po ustawieniu wentylatora na 4. bieg rurka dolna bez zmian. Rurka górna ciepła, ale nie gorąca. Wniosek, zbyt mały przepływ czynnika przez nagrzewnicę stąd łatwe jej wychładzanie prze ruch powietrza wymuszony pracą wentylatora. Podjąłem decyzję o wymianie nagrzewnicy i już trzeci tydzień cieszę się ciepełkiem w kabinie. Może komuś przyda się opis mojego przypadki. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!