Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Zaparowane szyby pomocy .......


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich i proszę o jakieś podpowiedzi jak rozwiązać w/w problem.

Na początek samochód:RENAULT GRAND SCENIC II rocznik 2004, silnik 2.0l ben/gaz zakupiony wiosną tego roku.

Problemem są parujące szyby i to dość mocno, w sumie wyszło to wczoraj wracając od rodziny(w samochodzie dwie osoby) nawiewy włączane na różne sposoby +klima i efekt bardzo mizerny,szyba czołowa jeszcze jako tako ale boczne to tragedia.

Nadmienię że klima była sprawdzona i nabita przed okresem letnim i działa , tydzień temu przy wymianie rozrządu wymieniłem wszystkie filtry itd. łącznie z kabinowym (drugi w tym roku).

Moje pytane jak się można domyśleć to gdzie tkwi przyczyna tego parowania?

Może ktoś z Was miał taki problem i zna rozwiązanie. Proszę o jakiekolwiek sugestie , podpowiedzi itd.

Z góry dziękuję.

Edytowane przez Krzychu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jaka była temperatura na zewnątrz? Bo może klima nie załączyła się. Z własnego doświadczenia mogę powiedzieć, że włączona klimatyzacja skutecznie usuwa zaparowanie szyb.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za jakieś informacje, zapomniałem napisać że auto jest garażowane a więc o wilgoci raczej nie ma mowy. Czytałem o klapce od obiegu wewnętrznego może tam tkwi problem. Wiosną przed sprawdzeniem klimy gdy ustawiałem AUTO leciało mi ciepłe powietrze zamiast danej temperatury. Elektryk stwierdził, że klapka się zacina i coś tam ustawił. Nasuwa mi się myśl, że może ta klapka jest ustawiona na układ zamknięty. Jak to sprawdzić? Gdzie szukać tej klapki?

Edytowane przez kubas57
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy każdym uruchomieniu silnika domyślnie klapka ustawia się w położenie obiegu zewnętrznego. Wyłącz ustawienie auto i wówczas po uruchomieniu silnika przez kilka sekund powinna byś słyszana praca silnika recyrkulacji. Jeżeli nie słychać to może byś tak, że silniczek jest odłączony.

Można wizualnie sprawdzić położenie klapki obiegu wewnętrznego ale to wymaga trochę rozkręcania. Należało by odkręcić część plastyku podszybia od strony kierowcy i blachę pod tym plastykiem. Blacha przykręcona jest dwoma śrubami na klucz 10. Po wysunięciu blachy widać czy klapaka zasłania wlot powietrza do wentylatora nawiewu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zamiast "Wiosnom" to można to prościej sprawdzić - gdy nawiew działa wystarczy przed przednią szybą psiknąć dezodorantem i jak będzie czuć w kabinie, to wszystko jasne.

przecież w ten sposób wciągamy spaliny z auta poprzedzającego :)

Edytowane przez mrarek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sprawie załączania się klimy przy określonej temperaturze, to u mnie (manualna) włącza się za każdym razem, w każdej temperaturze. Oczywiście w zimie należy na panelu sterowania wybrać grzanie. Szyby odparowane w sekund pięć. Problem natomiast jest później, po jej wyłączeniu od razu wszystko paruje i musi nawiew trochę pochodzić zanim sytuacja się unormuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Problem parowania rozwiązany, przyczyna: odłączone zasilanie od klapki obiegu wewnętrznego i pozostawienie w trybie zamknięty.

Dzięki za wszystkie sugestie i podpowiedzi.

Temat do zamknięcia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!