FORUM Renault Megane, Scenic, Fluence: Instrukcja jak wymienić łożysko kolumny zawie - FORUM Renault Megane, Scenic, Fluence

Skocz do zawartości

Strona 1 z 1
  • Nie możesz napisać tematu
  • Nie możesz odpowiedzieć

Megane I phI
Instrukcja jak wymienić łożysko kolumny zawie

#1 Użytkownik nie jest zalogowany   lepper_pl 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 02-grudzień 07
  • Skąd:Piotrków Trybunalski
  • Auto:Grand Scenic II
  • Silnik:1.6 16V K7M 734
  • Przebieg (tys.km):212000

Napisano 28 luty 2008 - 00:42

a oto krótka instrukcja jak wymienić łożysko kolumny zawieszenia widoczne TU

potrzebne narzędzia:
-dwa ściski stolarskie o długości przynajmniej 45cm i jak najdłuższej długości śruby aby był duży zakres skręcenia.
-klucz nasadowy rozmiar 21
-klucz 13
-wygięty klucz oczkowy rozmiar 21 (ja korzystałem z 22 bo taki miałem)
-klucz imbus aby przytrzymać tłok amortyzatora
-czajnik z wrzątkiem w razie problemów z odkręceniem śrub
-i pomocnika do składania kolumny a zwłaszcza ściśnięcia sprężyny.

tak więc zaczynamy od ściągnięcia koła i podłożenia pod auto kobyłki( ja domowym sposobem pinek z drzewa :( ) pod wzmocnioną część nadwozia auta i opuszczenia z lewarka.
Dołączona grafika
Następnie ściągamy przewody z obejmy która jest przymocowana do kolumny(zaznaczone na zielono) i przechodzimy do odkręcenia śrub zwrotnicy(zaznaczone na czerwono). U mnie nie widziało im się tak łatwo odkręcić to zostały potraktowane wrzątkiem z czajnika i po opukaniu w końcu się udało :) .
Dołączona grafika
Następnie odkręcamy śruby trzymające kolumnę od góry pamiętając ich miejsce( dla układu kierowniczego ze wspomaganiem są to otwory bliżej szyby.
Dołączona grafika
I w tym momencie możemy wyciągnąć z samochodu kolumnę zawieszenia po czym ukazuje nam się taki widok
Dołączona grafika
następnie wkręcamy kolumnę w imadło łapiąc za blachy które obejmowały zwrotnicę i mocno skręcamy. zakładamy ściski i ściskamy sprężynę zawieszenia. odkręcamy wygiętym kluczem oczkowym nakrętkę tłoczyska amortyzatora trzymając imbusem tłoczysko aby nam się nie kręciło. Po odkręceni popuszczamy ściski ale z uwagą żeby sprężyna która może nagle wyskoczyć nie zrobiła nam krzywdy.
Dołączona grafika
potem już tylko pozostaje nam wymienić łożysko i poskładać wszystko w odwrotnej kolejności. Najgorsze jest ściśniecie sprężyny ale jak ktoś posiada dobre ściski to jest to 15 min pracy(moje się okazały nie wystarczające bo ich śruba miała zaledwie 7cm a potrzeba ścisnąć o wiele więcej). Poradziłem sobie w następujący sposób. Na początku sprężynę ścisnąłem za pomocą dźwigni(tak na wagę z drewnianej kantówki a druga osoba założyła wtedy ściski.

POWODZENIA :)
pozdrawiam
0

Sprawdź:

Zapleczowo.pl
Hosting www i email


Ogłoszenia motoryzacyjne Renault Megane, Scenic i Fluence


 

Ostatnie artykuły


#2 Użytkownik nie jest zalogowany   Robak 

  • Grupa: Mod Team
  • Rejestracja: 24-grudzień 06
  • Skąd:Śrem
  • Auto:Megane Scenic 1,6 16V '99 LPG STAG300
  • Silnik:K4M 700
  • Przebieg (tys.km):227

Napisano 28 luty 2008 - 00:56

lepper_pl napisał:

Po odkręceni popuszczamy ściski ale z uwagą żeby sprężyna która może nagle wyskoczyć nie zrobiła nam krzywdy.

widzę wziąłeś sobie do serca moje przestrogi :(
Dołączona grafika
SCENIC, TO PIĘKNE AUTKO !!!
0

#3 Użytkownik nie jest zalogowany   dudu 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 28-sierpień 07
  • Skąd:Kielce
  • Auto:Megi
  • Silnik:1.6 Benzyna+gaz 8V
  • Przebieg (tys.km):210000

Napisano 26 grudzień 2008 - 22:58

Gdy mechanik przy mnie wymieniał łożysko to w momencie zakładania ścisku do sprężyn (porządniejszego niż na zdjęciach) kazał mi wyjść z warsztatu. Mówił że miał przypadek jak mu sprężyna wyskoczyła ze ścisku. Skończyło się na pogiętych blachach, wybitej szybie w aucie a kluczy które były na kolumnie to szukali 3 dni.
0

#4 Użytkownik nie jest zalogowany   Lewy 

  • Grupa: Mod Team
  • Rejestracja: 04-wrzesień 06
  • Skąd:Warszawa
  • Auto:MIIphI GT
  • Silnik:2.0 16V
  • Przebieg (tys.km):130

Napisano 27 grudzień 2008 - 07:26

Ściągacze do sprężyn można kupić za 30-40zł para, więc ja osobiście odżałowałbym te pieniądze i nie ryzykował ze stolarskimi narzędziami.
Megane II GT 2.0 16V
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów"
S. Lem
0

#5 Użytkownik nie jest zalogowany   meszuzel 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 24-czerwiec 07
  • Skąd:Piotrków Tryb.
  • Auto:Megane II
  • Silnik:1,5 dci
  • Przebieg (tys.km):135

Napisano 14 styczeń 2009 - 18:08

Na diagnostyke później nie musiałeś jechać. Konkretnie chodzi mi o zbieżność???
0

#6 Użytkownik nie jest zalogowany   lepper_pl 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 02-grudzień 07
  • Skąd:Piotrków Trybunalski
  • Auto:Grand Scenic II
  • Silnik:1.6 16V K7M 734
  • Przebieg (tys.km):212000

Napisano 14 styczeń 2009 - 18:14

Byłem i zapłaciłem 50zł. Zakład na ulicy dworskiej (róg Słowackiego) ale czy bym go polecił to nie wiem tak na 100% :roll:
pozdrawiam
0

#7 Użytkownik nie jest zalogowany   kudys11 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 16-wrzesień 08
  • Skąd:Inowrocław
  • Auto:Scenic II phI
  • Silnik:1.9CDI
  • Przebieg (tys.km):154

Napisano 15 styczeń 2009 - 10:33

Jeśli idzie o ściskanie sprężyny to można posłużyć się masą samochodu.
TZN. kładziemy sprężynę pod samochód, opuszczamy go z lewarka a następnie przy pomocy zwykłego sznurka od snopowiązałki związujemy poszczególne zwoje sprężyny ze sobą. Nie należy żałować sznurka - w końcu nie jest drogi a ważne jest bezpieczeństwo.
Tak związaną sprężynę bez problemy nałożymy na amortyzator wszystko poskręcamy, zamontujemy do auta i dopiero ostatnią czynnością bedzie przecięcie tego sznurka.

Sam w ten sposób wymieniłem już kilka sprężyn.
Pozdrawiam
0

#8 Użytkownik nie jest zalogowany   P_r_z_e_m_o 

  • Wyświetl galerię
  • Grupa: Mod Team
  • Rejestracja: 05-wrzesień 06
  • Skąd:Oświęcim
  • Auto:Scenic Kaleido / Vectra C
  • Silnik:1,6/16V K4M7 / 2,0 TDi
  • Przebieg (tys.km):180 / 190

Napisano 15 styczeń 2009 - 20:34

kudys11 napisał:

Sam w ten sposób wymieniłem już kilka sprężyn.

Gratuluję odwagi. :shock:
Najprostsze ściski do sprężyn kosztują ok 30 zł nie wiem więc po co takie kombinacje?
Tym bardziej, że są one dużo bezpieczniejsze od "sznurka do snopowiązałki" choć i z nich potrafi nieraz sprężynka wyskoczyć.
Pozdrawiam - P_r_z_e_m_o
Dołączona grafika
Zaglądnij TU - hasło: renault
0

#9 Użytkownik nie jest zalogowany   lechantoni 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 27-marzec 09
  • Skąd:Strzelin
  • Silnik:1,9d
  • Przebieg (tys.km):0

Napisano 27 marzec 2009 - 11:36

dzięki za pomoc jestem wdzięczny <piwko>
0

#10 Użytkownik nie jest zalogowany   meganecoupe02 

  • Grupa: Mod Team
  • Rejestracja: 14-maj 08
  • Skąd:Warszawa pod Płockiem :)
  • Auto:scenic I phII & laguna IIphII & megane GT III phI
  • Silnik:2.0 F4R 140KM & 1,9 F9Q 110KM & 2.0 M9R 160KM
  • Przebieg (tys.km):200/120/52

Napisano 03 kwiecień 2009 - 11:09

Podłączę się do tematu:
Wykryłem ostatnio u siebie luz z prawej strony zaznaczony na zdjęciu na zielono. Ta śruba, która trzyma tłok amortyzatora rusza się przy skręcie na prawo i lewo. Czy to jest świadczy o tym, że łożysko dokonało żywota czy może inna jest przyczyna?

Załączone pliki


0

#11 Użytkownik nie jest zalogowany   opad83 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 23-marzec 10
  • Skąd:Pabianice
  • Auto:Megane Classic I
  • Silnik:1.6 16V 2001r.
  • Przebieg (tys.km):175

Napisano 10 marzec 2011 - 10:09

Chciałbym zapytać, po założeniu nowych łożysk i poduszek oraz skręceniu, wewnętrzna część poduszki pod wpływem skręcenia kierownicy i ogólnie jeżdżenia zmieniła swoją pozycję - okręciła się. Dodam, że okręciła się ona symetrycznie na obu kolumnach. Czy za słabo dokręciłem nakrętkę? Czasem przy maksymalnym skręcie kół, słychać jak ten element się przesuwa (coś jakby strzelanie).
Dzięki!

Znalazłem winowajcę. W kielichu jest luz pomiędzy ściankami kielicha i łożyskiem. Łożysko ocierało się o kielich i to powodowało, że kolumna nie obracała się swobodnie wydając dziwne dźwięki. Opukałem to młotkiem i jakoś znalazło swoje miejsce, ale chyba do wjechania w następną dziurę...
Podejrzewam, że nowy kielich i amortyzator załatwiłby sprawę, ale póki co nie narażam się na koszta.
0

#12 Użytkownik nie jest zalogowany   zawisza1980 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 04-grudzień 07
  • Skąd:Gdynia
  • Auto:Toyota Corolla Verso / Renault Clio II
  • Silnik:2,2 D4D 136KM / 1,9D 64KM
  • Przebieg (tys.km):199750

Napisano 10 marzec 2011 - 17:27

meganecoupe02 moim zdaniem to raczej poszła poduszka amortyzatora. Jak u mnie poszło łożysko na kolumnie to dosyć głośno trzeszczało.
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
0

#13 Użytkownik nie jest zalogowany   meganecoupe02 

  • Grupa: Mod Team
  • Rejestracja: 14-maj 08
  • Skąd:Warszawa pod Płockiem :)
  • Auto:scenic I phII & laguna IIphII & megane GT III phI
  • Silnik:2.0 F4R 140KM & 1,9 F9Q 110KM & 2.0 M9R 160KM
  • Przebieg (tys.km):200/120/52

Napisano 10 marzec 2011 - 17:53

zawisza1980, u mnie wszystko było w porządku, łożysko i poduszka, po prostu delikatny luz jest tam dopuszczalny. Trochę czasu minęło, ale doczekałem się odpowiedzi :P
0

Udostępnij ten temat:


Strona 1 z 1
  • Nie możesz napisać tematu
  • Nie możesz odpowiedzieć

Ostatnie artykuły



Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post
Zamknięty Instrukcja do megane 1997 rok Forum Ogólne jarek.m2 
  • 8 Odpowiedzi
  • 21164 wyświetleń
Zamknięty instrukcja do MI phI '96 Forum Ogólne viola 
  • 14 Odpowiedzi
  • 6713 wyświetleń
Nowe odpowiedzi Rozrzad Megane I 1.4RT 96r. Kiedy wymienic? 1.4 benz. Marcin 
  • 17 Odpowiedzi
  • 12398 wyświetleń

Forum motoryzacyjne megane.com.pl zrzesza fanów i posiadaczy samochodów marki Renault, a w szczególności posiadaczy modeli Megane, Scenic, Fluence oraz modeli Clio Laguna Vel Satis Latitude i innych. Forum megane.com.pl nie jest formalnie powiązane z koncernem Renault. Znaki towarowe wykorzystane w treściach forum należą do ich właścicieli i zostały użyte wyłącznie w charakterze informacyjnym.
Wszelkie naruszenia praw autorskich należy zgłaszać pod adres: naduzycia@ruzam.pl. W sieci od 2006-09-04.

Renault Forum :: Fiat Klub Polska :: Hosting WWW - serwery w Polsce