Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

6 biegowa skrzynia biegów-pic na wodę?


KrzysztofNE

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich forumowiczów. Od dwóch lat użytkuję Megane III z silnikiem 1.6 16V i 6 biegową skrzynią biegów i odnoszę wrażenie, że szósty bieg to po prostu chwyt marketingowy i został on uzyskany poprzez podzielenie skrzyni 5 biegowej na 6 biegów. W ten sposób można uzyskać teoretycznie tyle biegów, ile dusza zapragnie. Przykład: przy 3000 obr/min na 6 biegu samochód jedzie 108km/h. Prawdopodobnie tyle samo jechała, przy takich samych obrotach, moja poczciwa MI ph.II na 5 biegu. Prosiłbym, aby użytkownicy samochodów Renault, z takim samym silnikiem i skrzynią 5, podali ile mają obrotów przy 108km/h. Pozdrawiam serdecznie i Wszystkiego Najlepszego w Nowym Roku.

 

Kolego KrzysztofNE po przecinku, kropce stosujemy spację. Poprawiłem. Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie jest to chwyt marketingowy tylko droga ku lepszemu ;-) Masz więcej przełożeń = możesz lepiej dobrać bieg do obciążenia. Auto jest ekonomiczniejsze i przynajmniej w teorii szybciej przyspiesza ( nie każdy umie szybko wachlować, a 100 zazwyczaj osiągamy dopiero na 3 biegu )

W formie ciekawostki Ci tylko powiem, że w służbowej maszynie mam biegów 12 i uważam, że to o 4 za mało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomysł z 6 biegami może i jest dobry, ale faktycznie trochę wygląda jak podzielenie skrzyni 5 biegowej, bo już przy ok. 55-60km/h pokazuje się strzałka żeby wrzucić na 6 bieg, mogłoby być to trochę później.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dieslu mojego ojca to nie pić na wodę (opel astra 3). Tam szóstkę wrzucam dobrze ponad setkę mając na budzik. U kumpla w Scenicu 2,model 120 km podobnie. A w benzynie to zależy, w Mercu 2.0 kompressor rzeczywiście wygląda to jak podzielenie 5 biegów na większą ilość. Natomiast u mojego brata w Ibizie 1.4 tdi jest 5 biegów ale niesamowicie długich - piątka przy ponad 110 km/hej. Dla mnie bez sensu, choć może na autostradzie jest to ekonomiczne :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie 6 jest trochę za krótka. Na autostradzie 140 na tempomacie obr. mam ok 3850-3900 (powiedzmy, że grubość wskazówki przed 4k).

Fajnie by było tak z 500 - 750 obr mniej, tak powiedzmy 3000-3250 max. Silnik 1.6 16V ma max Nm przy 4250, ale ciągnie już w miarę od 3000 więc na autostradzie przyspieszał by bez problemu.

Kolejną chyba najbardziej odczuwalną różnicą byłby mniejszy hałas no i zużycie paliwa (na zimówkach, klima, 2 dorosłe osoby, 2 dzieci, trochę bagaży i spalanie bieżące na autostradzie - tempomat 140 - ok 8,5 - 9 l/100 <dobani> )

Na forum jest gdzieś temat o skrzyniach w MIII i obr przy danych prędkościach, o ile pamiętam wyszło, że są skrzynie z krótsza i dłuższą 6 <_<

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zapominajmy, że jest to już dość leciwy silnik. Na autostrady, jak ktoś nie lubi jak ma mały wir w baku, to auto nie jest wskazane. Ja mam zawsze tempomat na 140-150km/h i w sumie nie narzekam zbytnio na spalanie. Wolniejsza jazda po autostradzie mnie nudzi i męczy. A aż tak sporo i tak nie spala. Tylko przydałoby się lepsze wyciszenie (miałem w sumie robić, ale patrząc na koszta, nie opłaca się to zbytnio, a samych drzwi to nie ma sensu wg mnie, chyba, że już przy okazji wymiany głośników).

Ogólnie od pewnego czasu zacząłem zupełnie inaczej z tym silnikiem się obchodzić. Do 70km/h na 4rce. Dzięki temu zawsze czuję, że bez problemu przyspieszę zmieniając np pas po mieście. Wcześniej cały czas na 3jce i śmiga aż miło. A spalanie wcale nie różni się od tego, które uzyskiwałem jeżdżąc na wyższych biegach. Swoją drogą szkoda, że nie ma pod maską tak z 10koni jeszcze więcej. Myślałem, nad chip tuningiem, który właśnie te 12KM dodaje, ale patrząc na cenę to raczej mało opłacalne. Chociaż teoretycznie wtedy też spalanie się zmniejsza...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zgadzam sie ze 6-tka to pic na wode. Jedyne co jest w tym przypadku zyskiem to 10km wiecej i auto moze byc zwinniejsze. Ale przy tej 6 nie dosc ze hałasuje na dlużyszych trasach typu autosrada i jazda powyzej 120km/h to jeszcze pali jak jakies wypasione bmw. Bo na trasie to i powyzej 10L weżmie a jak wiadomo jest to niewielki hatchback z silnikiem 1,6.

Ja wrzucam 6 przy predkosci ok 75km.h bo jest wówczas 2000 brotów. Wtedy jeszcze silnik cicho pracuje a spalanie mozna uzyskać około 6-7L/100.

Tez mnie zastanawia jak jest np w wersji Genaeration gdzie jest skrzynia 5 i 100km lub w 1,4 TCE 130km przy 2000 obrotów jaka jest wówczas predkość.

 

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6 - pl-literki Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zgadzam sie ze 6-tka to pic na wode. Jedyne co jest w tym przypadku zyskiem to 10km wiecej i auto moze byc zwinniejsze. Ale przy tej 6 nie dosc ze hałasuje na dlużyszych trasach typu autosrada i jazda powyzej 120km/h to jeszcze pali jak jakies wypasione bmw. Bo na trasie to i powyzej 10L weżmie a jak wiadomo jest to niewielki hatchback z silnikiem 1,6.

Ja wrzucam 6 przy predkosci ok 75km.h bo jest wówczas 2000 brotów. Wtedy jeszcze silnik cicho pracuje a spalanie mozna uzyskać około 6-7L/100.

Tez mnie zastanawia jak jest np w wersji Genaeration gdzie jest skrzynia 5 i 100km lub w 1,4 TCE 130km przy 2000 obrotów jaka jest wówczas predkość.

No jeszcze takiej głupoty to nie słyszalem. Zyskasz 10km więcej i auto zwinniejsze - temu mniej więcej właśnie to służy... a Ty czego oczekiwałeś ?

Z tym hałasowaniem to jakieś nieporozumienie - skoro na 6 biegu prędkość obrotowa jest zawsze niższa niż na 5, to skąd ten dodatkowy hałas ? może olej zmień w skrzyni.

Rozumiem, że na 120 na 5 biegu pali mniej, niż na 6 - kolejna ciekawa teoria.

Zapraszam do zapoznania się z podstawowymi zasadami fizyki i może jakieś zajęcia z jazdy ekonomicznej ;-)

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem. Otóż przy 110 km/h na 5 biegu obroty równo 3000 ( oczywiście silnik 1,6 benzyna, 110 KM, skrzynia 5 biegowa). Sprawdziłem dla ciekawości w drugim moim aucie, tj., Hyundai ix35, silnik 1,6, benzyna, 136 KM, skrzynia 6 biegowa. I jest prawie tak samo, to znaczy na 6 biegu, przy prędkości 110 km/h obroty dochodzą do 3000 ( brakuje do pełnych 3000 milimetr). No może w Koreańczyku nieco ciszej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest to pic na wode , osobiście oczekiwałbym od skrzyni 6 biegowej od 1-5 biegi ustawione do jazdy w mieście i ewentualnie po drogach lokalnych. W przypadku benzyny 5/3000 obrotów przy 110-120km/h 6/3000- 140-150 km/h. zarzucasz tempomat masz w miare cicho ciagniesz autostradą. Spalanie nie boli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za udział w dyskusji. W tytule postawiłem tezę, którą koledzy pomogliście mi udowodnić. Fluence kolegi mańka 1807 :

1.6 16V 110KM (skrzynia 5)- przy obrotach silnika 3000 na ostatnim biegu jedzie 110km/h.Moja Megane III : 1.6 16V 110KM(skrzynia 6)- przy obrotach silnika 3000 na ostatnim biegu jedzie 108-110km/h. Wniosek jest prosty: skrzynia 6 w przypadku Renault 1.6 16V 110KM to pic na wodę i przy zakupie samochodu wyposażonego w ten motor nie należy brać tego czynnika pod uwagę. Jedyną przewagą skrzyni 6 jest to, że ładniej wygląda rozrysowany schemat na lewarku. Tylko patrzeć, jak pojawią się skrzynie manualne 7 biegowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety, ale większość z was ma marne pojęcie o mechanice.

Proponuję poczytać, co dzieje się z momentem obrotowym w przekładniach, w zależności od przełożenia. Nikt wam na złość nie montuje skrzyń biegów zwiększających zużycie paliwa. Druga sprawa, to jak wzrasta opór aerodynamiczny w stosunku do prędkości i czy silnikowi wystarczyło by momentu obrotowego, żeby przy prędkości 150km/h jechać z niższą prędkością obrotową (dysponując de facto niższym momentem). Okazało by się, że silnik na takim biegu w ogóle nie jest w stanie się rozpędzać i spalanie pewnie też poszybowałoby jeszcze bardziej w górę.

Skrzynia sześciobiegowa jest bardziej "ekonomiczna" po prostu ze względu na wiekszą liczbę przełożeń.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!