Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

zakup 1.9dci 2002


mj87

Rekomendowane odpowiedzi

dużo opinii znajdziesz o tym silniku, zazwyczaj są bardzo złe, ale są też osoby, które sobie chwalą osiągi i oszczędność.

Montowany był w megankach coupe do 2001 roku i w Lagunach II na początku produkcji.

 

Ja osobiście bym nie kupił. Wolałbym dołożyć do 2.0 F4R, który cieszy się bardzo dobrymi opiniami i do dziś jest montowany w zmodyfikowanej formie.

F4R wystepował w megankach coupe tylko w 2002 roku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok a nie Wiesz ile wyjdzie mnie rejestracja z opłatami? 1200zł czy więcej?? Możesz polecić jakieś firmy które dają ubezpieczenia Oc kwartalne? No i sam silnik 1.4 16V jest bezawaryjny czy raczej ma jakieś minusy? Jak poznać czy klima działa?

 

Dodano: 13 lut 2015 - 13:46

Aha ta felga -bo ja się nie znam to 14 czy 15"??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

recykling: 500zł

rejestracja: 260zł (tablice i dowód)

przegląd w Polsce: 100 albo 160zł (nie pamiętam już ile kosztuje 1 przegląd)

akcyza: 3% od wartości faktury

ubezpieczenie OC: to zależy od Ciebie, Twoich zniżek itd.

 

Te felgi to chyba 14", występowały tylko w 1,4 16V

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje. Czy muszę w chwili obecnej po zmianie prawa(od 2015) płacić VAT lub za zaświadczenie o zwolnieniu(160zł) i czy muszę tłumaczyć dokumenty? Dużo pisze o zmianach w prawie jednak nigdzie o obecnych kosztach.... Jak można odp. będę wdzięczny :) Czy tak jak napisałeś w chwili obecnej wystarczy zapłacić akcyzę, recykling, przegląd i rejestracje bez tłumaczenia i urzędu skarbowego? Aha od lipca znika recykling a co z tymi co już płacili będą zwroty czy niestety "zapłaciłeś to się bujaj"??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapomniałem o tłumaczeniu - musisz to doliczyć.

Ważne jest, czy od sprzedającego dostaniesz fakturę czy umowę "na Niemca".

Jak dostaniesz fakturę to nie płacisz podatku 2% PCC

160zł za VAT 25 chyba będzie trzeba zapłacić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ładna ta meganka. Szkoda tylko, że 1.4, ale też daje radę. Wnętrze wygląda na niezużyte, więc można obejrzeć. Meganecoupe02, po czym sądzisz, że lusterką są sprzed liftu? Czym się poliftowe od przedliftowych lusterek różnią? Bo gałkę to ma już nową, więc rocznik jak najbardziej może być 2000.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wracając do opłat rejestracyjnych.... Tłumaczenie było potrzebne do skarbówki ale od stycznia br. nie trzeba płacić ani vat ani opłaty za zwolnienie z opłaty.... A więc teoretycznie chyba tłumaczenia nie są potrzebne? Urząd celny nie potrzebuje tłumaczenia dokumentów a tylko skarbówka.... A więc jak to jest? Bo dużo jest o nowych zmianachw przepisach ale brak gdziekolwiek aktualnego spisu opłat....

MeganeCoupe02 co sądzisz o silniku jako takim samym w sobie 1.4 16V?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak rejestrowałem ostatnio auto w 2013 roku to trzeba było tłumaczyć i robić wszystkie opłaty, o których wspomniałem powyżej. Tłumaczenie wazne jest też do wydziału komunikacji - oni muszą mieć dokumenty przetłumaczone.

 

1.4 16V

To jest praktycznie to samo co 1,6 16V. Moim zdaniem udane silniki, bezproblemowe, tanie, łatwe w obsłudze, raczej mało awaryjne. Były wersje 95 i 98KM. Spalanie takie jak w 1,6, osiągi gorsze, dlatego ja bym szukał 1,6, tym bardziej, że wybór jest duży, a sam pisałeś, że lubisz dynamiczną jazdę.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

no i znikł ten 1.4 16V ..... A ciężko znaleźć w tej cenie zadbane Megane.

 

Dodano: 23 lut 2015 - 22:56

meganecoupe02- Mam pytanie czy to normalne że po odpaleniu silnika skrzynia tzn.gałka trzęsie się? Oglądałem dzisiaj jedno z 2002 z 1.9dci i tak się zachowuje, druga rzecz to to że po naciśnięciu włącznika radia na wyświetlaczu pojawia się error (co zauważyłem radio jest cd w wersji od clio i thali).Kolejna sprawa jeden z dolnych przewodów patrząc od przodu auta tych w stylu węża pryśnicowego w dolnej części jest albo zapocony albo ma jakiś wyciek olejowy od czego ten przewód-wąż?? jak powinien pracować zimny 1.9dci po odpaleniu? Jak mogę Cię prosić proszę odp. Dzięuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie rzecz ujmując to dci sie charakteryzują wysoką kulturą pracy, ale to nadal diesel - jak jest zimny to ma prawo się mocniej trząść. Tym bardziej że przy wiekszym przebiegu mogą byc zużyte poduszki silnika i skrzyni, może ktoraś świeca żarowa jest spalona i nie dogrzewa zimnego silnika po odpaleniu?

Pęknięta może też być sprężynka, która trzyma lewarek zmiany biegów w pionie.

Najgorsze mogą być lejące wtryski, ktore powodują telepanie silnikiem, a w następstwie szarpanie lewarkiem zmiany biegów.

Zaolejone przewody mogą być od intercoolera, może być tam trochę oleju na łączeniu przewodów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak rozpoznam lejace wtryski? Co zauwazylem to jak dodusisz maskownice silnika mniej drzy motor:D dlaczego? A jezeli to sa przewody od intercoolera to przejmowac sie tym? Jutro jade z ojcem wlasciciela do serwisu przed kupnem..... Co do radia to ten error nawyswietlaczu oznacza brak wbitego kodu radia? A co do drgań skrzyni to tak byl odpalany po niby dwoch dniach ,wlasciciel w pracy w angli....pasek rozrzadu nowy i to widac bo ma nie starte biale napisy producenta .... Z minusow to wnetrze troche zapuszczone np.dziura po papierosie na lewarku ,przypalone jak by zelazkiem boczki drzwi -material od strony kierowcy... W bagazniku jest wykladzina pod nia dykta ze sklejki cienka i jeszcze biala pianka styropianowa... Czy tak to powinno wygladac? Jak mozesz daj znac meganecoupe02 Dziekuje. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie maskownica na silniku też drżała - uderzała o korek wlewu oleju.

Zaolejone przewody od turbo to norma, ale mogą być zapocone, jak się leje olej to niedobrze.

Wtryski sprawdzi Ci warsztat specjalizujący się w dieslach (tam jest układ Boscha).

Error to najprawdopodobniej wpisany błędny kod, trzeba poczekać na włączonym zapłonie, pojawią się 0000 i będzie można wpisać kod.

Zniszczone wnętrze to nie problem, bo możesz kupić części ładne. Ja jednak zwracam uwagę na takie pierdoły, bo jak ktoś nie dbał o wnętrze to mechanika też może być zaniedbana.

W bagażniku jest sklejka i przyklejony do niej materiał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to sklejka się odkleiła od wykładziny ;) Czy materiał z boczku drzwi łatwo wymienię czy muszę cały bok odkręcić? Jak najlepiej później wygłuszyć drzwi pod niskotonowe głośniki? samoprzylepnymi matami czy jakąś folią? czy przy przebiegu około 150tys.km możliwe jest żeby szwy nie trzymały dobrze tzn.widać na łączeniu ciemniejszej tapicerką z jaśniejszą szwy-jest to wersja coupe ale z materiałową tapicerką.

 

Dodano: 25 lut 2015 - 10:28

w załączniku pokazałem o który wąż chodzi wiem że to nie foto tego konkretnego silnika ale mniej więcej pokazuje o co chodzi tam idą dwa i jeden jest zapocony na łączeniu. Co to?

 

Dodano: 25 lut 2015 - 10:29

p.s nie chodzi o ten gruby tylko ten słabo widoczny karbowany ala pryśnicowy

post-78928-0-38105200-1424856446_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na audio sie nie znam, więc nie pomogę.

Ten wąż to może być odma, być może trzeba będzie wymienić.

Boczki są połączone w calość, bez zniszczenia nie wymienisz materiału/skóry.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!