Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Uszkodzona skrzynia biegów


nietykalny2

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mnie się niestety w życiu nie poszczęściło i jako pierwszy widzę mam problemy z Megane 1.5 dci FAP EDC. Prosiłbym was o pomoc w tym temacie możne ktoś wie co powinienem dalej zrobić.

Zaczęło się to ok 3 miesięcy temu kiedy przy normalnej jeździe wyświetlił mi się komunikat " skontroluj skrzynie biegów" i auto przełączyło się tak jakby w tryb awaryjny, jeździ jakby bez turbiny, wolno, pod lekko górkę miał problem wjechać, po podłączeniu pod komputer był widoczny błąd o treści " moment obrotowy skrzyni -1 " gdy auto postało chwile tzn. ok godziny może dwie komunikatu o skrzyni na desce rozdzielczej już nie było i było tak do momentu rozgrzania silnika czy przejechania ok 10 km, po tym czasie auto znowu przełączało się w tryb awaryjny i wyświetlała się informacja " skontroluj skrzynie biegów". po 3 dniach pojechałem do serwisu Renault i przedstawiłem im mój problem. W serwisie przeprowadzili diagnostykę i wgrali nowy program do skrzyni biegów i pomogło... ale tylko na ok miesiąca po tym czasie wszystko się zaczęło powtarzać, polecili mi wymianę sprzęgła z powodu jego ślizgania. Koszt jeszcze mi nie jest znany ale jestem daleko od tego. Jeżeli byłoby to na prawdę sprzęgło, to jakim cudem zaczęło ślizgać w aucie z przebiegiem 75000, i dlaczego przez ten jeden miesiąc miałem problem z głowy, czyżby przez ten jeden miesiąc sprzęgło nie ślizgało? Mozę to jakieś zwarcie które idzie na program i go pali przez co komputer widzi błąd i przełącza auto w tryb awaryjny? Zaznaczam ze nie ma znaczenia czy autem jeździ się gwałtownie czy tez nie, porostu przejedzie te ok 10km lub się zagrzeje i koniec. Już sam nie wiem co mam o tym myśleć, pomożecie?

Pozdrawiam Kamil

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...
  • 4 miesiące temu...
  • 4 tygodnie później...

Arek podziel się wiedzą.

 

Ja przejechałem 42 tys swoim Megane. Ostatnio skrzynia zaczęła lekko szarpać, czasem nie umie wrzucić 1. Jestem umówiony już w R na diagnozę. Wolę dmuchać na zimne tym bardziej że do końca gwarancji zostało 3 miesiące.

Pozdrawiam,

 

Hej!

Rozwiązałeś ten problem? Ja miałem identyczne objawy i wiem już dlaczego, ale zanim się dowiedziałem... szkoda gadać :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...
  • 4 miesiące temu...
  • 8 miesięcy temu...
  • 5 miesięcy temu...
Dnia 17.01.2016 o 00:31, marw007 napisał:

Panowie czy udało się Wam coś ustalić. U mnie wyskakuje czasem "Skontrolują skrzynię biegów" i skrzynia nie wrzuca trzeciego biegu. Po z gaszeniu silnika i ponownym uruchomieniu problem znika. Macie jakieś pomysły?

Podbijam tego posta bo również czasem mnie spotyka ta przypadłość.

Pojawia się nagle komunikat skontroluj skrzynię biegów i znika mi drugi bieg.

Zdarzyło się 3 razy podczas przejechania ok.6500km. Po zgaszeniu i zapaleniu auta komunikat znika. Olej wymieniony 4 miesiące temu.

Czy ktoś miał podobnie i to zdiagnozował?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Witam. Nie znam skrzyni z Renault. Natomiast mam Toyotę Corollę ze skrzynią MTM. Objawy miałem podobne, jak się rozgrzała skrzynia wchodziła w tryb awaryjny, tylko wam nie wbija 2 czy 3 biegu a mnie wogóle blokowała. Najczęściej na skrzyżowaniach, na wyświetlaczu migało N i ni hu hu nie ruszy. Trzeba było wyłączyć zapłon do zera i ponownie próbować, czasem się zresetowało od razu a czasem trzeba było próbować kilka a nawet kilkanaście razy. Wyobrażacie to sobie ? Skrzyżowanie zablokowane na kilka minut a czasami na 15 - 20 minut. Koszmar ! Szukanie po serwisach i mechaniorach przyczyny to jak kopanie studni łyżeczką do cherbaty. Szukanie po necie, masakra. W serwisie majstry najlepsi... wymienili by wszystko. Kalibracja na 4 miesiące wyeliminowała problem. Sprzęgło napewno nie ślizgało bo to czuć przy przyspieszaniu, poza tym efekt pełzania ustaje jak sprzęglo się kończy. Ale serwis wymieni komputer, siłownik sprzęgła, sprzęgło i będzie ok. Nooo baa , tylko dla kogo ? Części + robocizna... bagatela 10 800 PLN. Tak dobrze widzicie. Dziesięć tysięcy osiemset złociszczy. Oszustwo i naciąganie klientów ! Nie poszedłem na to, szukałem dalej. W końcu trafiłem na nie autoryzowany serwis Toyoty w Katowicach i okazało się że to cholerny siłownik sprzęgła ma wadę konstrukcyjną, wycierają się tulejki i wałeczki mają luz przez co blokuje siłownik, silniczek elektryczny ma zbyt duży opór do pokonania i wtedy komputer skrzyni odczytuje błąd. Siłownik zregenerowany za tysiaka + demontaż montaż koszty wysyłki i kalibracja, całość 1380 zł. a nie 10800zł. Aaa w ASO nowy siłownik chcieli mi wepchnąć za 4800zł. Paranoja. Czyste złodziejstwo, rozbój w biały dzień i w białych rękawiczkach. Pozdrawiam.

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6, 5.10 :!: - aniewa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!