Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem z akumulatorem


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Jestem posiadaczem meganki 1.4 16v 2000r kombi. Mam pewien problem gdyz nie wiadomo z jakiej przyczyny padł akumulator. Autko przez całą zime dobrze sie spisywało, rozrusznik zawsze za 1 razem palił. Dzisiaj rano gdy chciałem odpalić okazało sie, że aku jest całkowicie rozładowany (nawet lampa sie nie swiciła a kontrolki na zapłonie tylko mrugnęły).

ładowanie prostownikiem 15min nie pomogło, żeby tylko odpalic (spieszylo mi sie), wiec drugi samochód i kable po 10min auto odpaliło, pochodziło troche i zgasilem. za 2-3min chcialem ponownie odpalic i niestety ani nie drgnie :(.

Auto ostatni raz bylo uzytkowane we wtorek i wszystko bylo okej.

Nie wiem czy to moze miec jakis związek ale w sobote miałem dziwny przypadek. Gdy odpalałem auto (całkiem zimny silnik) od razu załączył sie wiatrak od chłodnicy. pochodzil troche, zgasiłem i juz mial problemy z odpaleniem. pojechałem sie przewiezc, wiatrak po pewnym czasie sie wylaczyl i wszystko bylo okej.

Jaki moze byc problem szybko padającego akumulatora? moze jakas zwarcie albo po prostu stary akumulator(4 lata + popszedni wlasciciel)? Porsze o pomoc i z góry dziekuje :)

 

 

lapka2.gif

Regulamin pkt.

5.6 - pl-literki

5.7 - ortografia. Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Są takie przypadki, że akumulator pada nagle. Ja miałem dwa takie przypadki w ciągu 40 lat, w pierwszym - padł 4-letni akumulator (padło połączenie między celami), a w drugim - padł 9-letni (nie był w stanie obrócić rozrusznikiem). Ale w tym wypadku należałoby akumulator porządnie naładować i sprawdzić efekt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może po prostu zostawiłeś coś włączone i wydoiło baterię .

Sprawdź dobrze przewody do tego wiatraka i jego czujnik.Nie wykluczone,że zware robi i pożar gotowy .Nie dalej niż miesiąc temu miałem podobnie .Nie zostawiłem nic zapalonego czego jestem pewien ,a tu rano kuku.Aku 3 lata varty.Myśląc że aku juz na szrot to heja do ładowania i ładował się ciągiem dzień,noc dzień 37h dokładnie .

Rezultat wyśmienity(po mimo opini,że nie można tak długo ładować .mój ma 62ah prostownik ładuje 8A= 8h ładowania co mu nie pomagało) ."Pirania" lepiej pali rano(przed padnięciem aku paliła, ale potrzebowała ok. obrotu żeby załapać )nie puszcza chmury .Muj przypadek 1,5 dci. I co było radością nie zbadaną zaczeły działać szyby z pilota (domykanie).I tu dodam ,że z domykaniem walczyłem do jesieni i wielokrotnie odcinałem prond z akumy za radą forumowiczów . Te auta nie idą na kompromis ,aku musi być ciągle 100% ,albo zaczyna fisiować .Już dłuższy czas myślałem że wina palenia rano to uszczelka,pompa,wtryski,świece sprawdzałem i 4x OK a i przydymiała sobie przy rozruchu . Teraz jest cacy,bo ma tyle prądu ile zapragnie:)

Zatem zanim wyrzucisz aku potraktuj go hardkorowo prostownkiem .Ciekaw jestem ile bateri trafiło na złom ,bo ktoś ładował połowę dnia i po dwuch dniach to samo.Oczywiście nie musi tak być przy karzdym akumulatorze ,żeby nie było pretęsji . Ja tak zrobiłem bo i tak był do wyżucenia .A TU SIUP PARĘ STÓWEK W KIESZENI .

Oto taka historia może się przyda zanim ktoś wyda kasę na walkę ze złym odpalaniem z rana.A nie raz się czyta ,że ktoś wymienił świece ,czujniki położenia, diagnozował pompę i wtryski,a nawet są tacy co rozrząd wymieniają przed czasem bo zufany mechanik kazał .

Pwenie większość zobaczy post tak długi i oleje go ,bo czytania dużo :)

Za pisownie sory,nie jestem polonistą :)

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6

To włącz sobie sprawdzanie pisowni - słownik PL

- Prezes

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akumulator został porządnie naładowany i śmiga do tej pory bez zarzutu. Podejrzewam, że mogła gdzieś woda podejść i zamarzło i było zwarcie. Jednak dalej mnie niepokoi problem z tym wentylatorem. Dalej przy zimnym silniku włącza się. W najbliższych dniach postaram się sprawdzić czujnik temperatury.

PS. znajomy mi radził żebym się nie patyczkował i kupił nowy akumulator, póki co zostaje przy moim :D

Edytowane przez Musial555
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!