Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wymiana panewek


Gość

Rekomendowane odpowiedzi

Tak, ale o 1.5 w MIII - gdzie ponoć poradzono sobie z obracaniem - zacieraniem panewek.

Dalej drążę ten temat, bo tak jak Ty sądzę, że wymiana panewek to "leczenie objawów a nie przyczyny problemu".

Oczywiście dopuszczam i takie postępowanie, lecz nie wiem czy ono odsuwa czy eliminuje zatarcie panewki.

Ciekawe jak u Ciebie wyglądały panewki na zatartym czopie i na pozostałych. No i na którym cylindrze ci się zatarła.

Oczywiście licząc w nomenklaturze Renault czyli: cyl. 1 jest od strony sprzęgła a cyl. 4 jest przy rozrządzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze silnika nie rozebrałem :)

Póki co - ten motor co mam teraz jest lepszy od tamtego, więc zamiana wyszła na dobre :)

Poprzednio był K9KF728 a teraz jest K9KG724 podobno od jakiejś młodej meganki.

Edytowane przez mrarek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- jesteś tego pewien?

k9k724 - 86KM to kolejna wersja k9k722 - 82KM.

82KM to silnik z MII z lat 2002-2005

86KM to silnik wprowadzony w megankach II po liftowych MIIPhII czyli z lat 2006-2008, ta sama moc jest też w MIII.

Być może już w 2005 roku w MIIPhI się pojawił. Nie wiem nie jestem wyrocznią w tej sprawie.

Na pewno mam ph1 i na pewno k9k724 86KM (moje renault też tak pokazuje)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

For Adamo:

mam ph1 i na pewno k9k724 86KM

To chyba dobrze - lepiej niż byś miał ten k9k722, no nie?

 

For Mrarek:

Dodano: 16 kwi 2015 - 23:47

miał mniej przehulane niż mój poprzednik

A który masz rocznik?

Poza tym masz PHI, czyli jest możliwość że k9k728 był mocniejszą wersją k9k722?

A ten k9k724 jest może jakoś zmodyfikowany.

Poza tym śledząc Twoje przygody to te 340 tkm jest dość zacnym wynikiem jak na motor do którego palca nie wsadzał żaden mechanior.

Skoro nawet wtryski nie ruszane....

Co Ty na to? --->>> A ten k9k724 jest może jakoś zmodyfikowany.

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wypuścili silnik 1,5 105/106KM o oznaczeniu K9K 732, który wbrew pozorom nie jest kontynuacją tych wcześniejszych K9K ale nową poprawiona konstrukcją 100konnego silnika 1,5.

http://megane.com.pl/files/file/63-dane-techniczne-i-informacje-nowe-silniki-dci-w-renault-megane-ii-phii/

ostatni akapit

Co wcale nie oznacza że jest niezniszczalny.

Ja taki posiadam i jak pisałem w swoim temacie ,oryginalny jaki w tym aucie był też się posypał z powodu smarowania przed 3 zalecaną co 30 tys km wymianą ojeju.

Swojego zakupiłem z wymienionym w francuskim ASO nowym silnikiem, o czym dowiedziałem się dopiero przy przeglądzie przed zakupem. Sprzedający też dopiero tam o tym się dowiedział.

Cena jednak już była ustalona. Wcześniej nie chciał opuścić, to potem ja się nie zgodziłem na jej podniesienie. Auto miało 119 tys. km, silnik zaledwie 23 tys.

http://megane.com.pl/topic/27614-gojgien-15-dci-106km-78kw-2007r-ph-ii/

Główną przyczyną obracania panewek jest stosowanie innego oleju niż zalecany i interwał 30 tys.km, ustalony sztucznie, by dorównać konkurencji.

Wystarczy nie stosować się do tego i olej częściej wymieniać, a powinno być OK.

(jeśli oczywiście poprzedni własciciele też nie czekali z wymianą do 30 tys.km)

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodano: 17 kwi 2015 - 03:13

przyczyną obracania panewek jest stosowanie innego oleju niż zalecany i interwał 30 tys.km

Oleje w książce serwisowej którą mam są niedoprecyzowane.

Owszem elf ale od 5w30 do 10w40.

Francuz (poprzednik) stosował ELF EXCELLIUM LDX 5W40 z interwałem 20 000km, od 140 000km ja wymieniam co 10 000km ELF EVOLUTION 900 NF 5W40 A od 160 000 dodaję liqui molly ceratec

Edytowane przez jamotor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A który masz rocznik?
styczeń 2005

 

Poza tym masz PHI, czyli jest możliwość że k9k728 był mocniejszą wersją k9k722?
728 to 101KM (turbo z VTG), a 722 ile ma KM? 72 i 80 KM miały turbo bez VTG

 

Poza tym śledząc Twoje przygody to te 340 tkm jest dość zacnym wynikiem jak na motor do którego palca nie wsadzał żaden mechanior. Skoro nawet wtryski nie ruszane....
no niestety (albo stety) :) mam nadzieję, że teraz nowy nabywca - pilnując oleju - przejedzie drugie tyle. niedługo będe go sprzedawał, bo trafił mi się fajny SCIII :) Edytowane przez mrarek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!