Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Klapka recyrkulacji ciąg dalszy


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Przejrzałem całe forum, przeczytałem wszystkie tematy odnoście tej kochanej klapki jednak u mnie problem jest nieco inny. Silniczek od klapki strzela (przeskakuje) kiedy wlot powietrza jest otwarty tzn. zasysa z zewnątrz. Wdawany przy tym trzask jest nie do wytrzymania.

Moje pytanie: czy przy wersji z klimą można gdzieś odciąć zasilanie tego badziewia? Nie chcę rozbierać tego wszystkiego i rozszczelniać klimy. Widziałem opis jak znaleźć zasilanie silniczka w wersji bez klimy ale niestety u mnie po zdjęciu osłony filtra PP nie ma zasilania tego silniczka. Jest jakaś kostka z kablami ale to nie od tego (wypiąłem i strzelało dalej). Jest jakiś sposób na odcięcia zasilania bez rozbierania połowy samochodu? Jeżeli ktoś ma pomysł to pleeeze help bo już szału dostaję od tego stukania. Dodam tylko, że mnie interesuje mnie regeneracja tego badziewia tylko jego odłączenia raz na zawsze.

Pozdrawiam,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co wiem to większośc ma problem przy zamykaniu klapki bo ona poprostu opada, tak było u mnie do tej pory. Mniejsza o to. Czy ktos wie gdzie odciąć zasilanie tego silniczka w wersji z klimą?

P.S.

Doraźnie problem rozwiązany a zrobiłem to tak:

1. Wypinamy klapkę od bezpieczników (w kabinie oczywiście)

2. Odkręcamy 2 śrubki mocujące regulatory oświetlenia tablicy i świateł.

3. Jeżeli włożymy rękę w dziure nad bezpiecznikami a pod przewodem od nadmuchu, który leci od strony kierowcy da się wyczuć tą kochaną klapkę.

4. Pod klapkę podłożyłem kawałek gąbki (wczesniej złożyłem ją tak, żeby była gruba i w miarę twarda).

Okazało się, że jeżeli klapka znajduje się w wyższym położniu (jest nie całkiem domknięta) przestaje strzelać i wyłącza silniczek.

Jak na długo to pomoże nie wiem ale choćby 5 min. bez tego strzelania to pociecha dla mych uszu :?:

Nie zmienia to faktu, że nadal poszukuje zasilania tego silniczka. Jak ktoś ma troche pojęcia o elektryce albo wie jak pozbawic to ustrojstwo zasilania będę dozgonnie wdzięczny za wszelką pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na przeszkodzie do demontażu podszybia stoją moje wycieraczki. W 11- letnim samochodzie nie do zdjęcia. Po drugie odgiałęm na maxa całą osłonę podszybia tak, że wszysto widać ani jednego kabelka oprócz zasilających od nawiewu. Wszysko zabudowane jak schron przeciwatomowy. (cenzura) mieli pomysł nie powiem, mnie można było tej klapki zrobic na lince, albo dać metalowych zębatek. Total Badziew sie to powinno nazywać. Moja desperacja sięga zenitu. Znalazłem bezpieczni od tego złomu ale niestety jest spięty z nawiewami więc jego wyjęcie odpada. Nie wiem już jak to odpiąć straciłem 2 dni i zero pomysłów.

 

[Czy Twój zasób słownictwa jest tak ubogi by musieć rzucać mięsem? :?: - bronius]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Przedwczoraj siostra zakupiła megane '99 1.6 sport z klimą. I nie dało się jeźdźić bez klimy bo wmomencie szyby parowały. Zorientowałem się, że obieg zamknięty powietrza jest cały czas zamknięty. Postaram się opsiać co zrobiłem i gdzie ta wtyczka jest której kolego szukasz. Niestety ja przeprowadzałem to na angielskiej wersji, więc mogą byc jakieś różnice z dostępem-za to umiejscownienie wtyczki raczej powinno byc to samo. Wyciągnąłem wkład filtra, następnie odkręciłem śrubkę od plastikowej osłony podszybia(tę która przylega do szyby i przez jej otwory przełożone są wycieraczki) i odczepiając z zaczepów, wygiąłem ją dość mocno, aby przełożyć między zawiasem klapy a następnie odgiąłem do góry zapewniając sobie dostęp do kolejnej osłonki będącej bezpośrednio nad zabudowanym silnikiem wiatraka(osłona ktąrą wygiałem była dość elastyczna i nic jej sie nie stało).Dzięki temu nie musiałem odkręcać wycieraczek, żeby dostać się pod spód. Odkręciłem dwie śrubki od tej drugiej-mniejszej osłonki-pierwsza była juz dostępna po otwarciu klapki prowadzącej do miejsca gdzie jest filtr, druga była pod tą pierwszą dużą osłoną(z wycieraczkami). Gdy wyciągnąłem tę ostatnią osłonę, zobaczyłem wtyk ze sporą ilością kabli a obok niego puste gniazdo. Gdy zerknąłem między miejsce gdzie te złącza były a obudową filtra, zobaczyłem przytwierdzony do ściany grodziowej zespół silniczka klapki. wsadziłem dłoń i namacałem luźny wtyk z dwoma kabelkami. Podpiąłem i juz wiedziałem dlaczego ktoś to odłączył. Bo strzelało brzęczało a klapka wciąż zamknięta. Więc wsadziłem rękę tam gdzie klapka jest, i wcisnąłem ją do wnętrza-co otwarło dostęp świeżego powietrza do kabiny. Wtyczkę silniczka po tym zabiegu znów odłączyłem-z tą różnicą, że teraz wentylacja działa normalnie-ale bez obiegu zamkniętego. Od silniczka kabelki do wtyczki maja ok 20 cm. Musisz je znaleźć. Mam nadzieje ze opisałem jasno. Pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam

 

Mam podobny problem jak Leon tylko że w Scenicu I 97 r. z klimatyzacją. Przeczytałem wszystkie tematy dotyczące tematu klapki ale nigdzie nie jest napisane jednoznacznie jak sie do tego dobrać chodzi mi o scenica: czy demontować podszybie ? czy demontować konsolę czy może schowek pasażera? jak jast najszybsza metoda pozbycia się tych upierdliwych stuków.(nie zależy mi na nawiewie wew.)

 

PZDR Efendi

 

ps. wiem już że to napewno od strony podszybia się tam niedostanę .

 

ps2 04.05

 

zlokalizowałem silniczek :) , w scenicu I znajduje się pod konsolą którą należy zdemontować odkręcając 2 śrubki schowane pod atrapami głośników. Aby wymontować cały mechanizm z silnikiem należy usunąć rurę od nawiewu ( cięzko się dobrać) całe ustrojstwo jest z prawej strony na wysokości poduszki powietrznej. Można rurkę podnieść do góry i rozłączyć wtyczkę od silniczka i po problemie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taaak, potwierdzam. Nawet zrobiłem fotki(wrzucę przy okazji). Gdybym miał krótszy śrubokręt to może nawet bym się skusił na wykręcenie silniczka, ale pozostałem przy rozpięciu kostki zasilającej. Problemem nie jest klapka tylko właśnie ten silniczek...Juz nie stuka :) a auto to Scenic I Ph I '97 z klimą.

Pozdrawiam

 

[ Dodano: 2008-06-23, 23:55 ]

Obiecane zdjęcia. Dostęp oczywiście po zdjęciu konsoli.Na drugim silniczek jeszcze zasłonięty tunelem powietrza a na pierwszym już po jego demontażu i oznaczone 1-silniczek, 2-klapka, 3-kostka którą ewentualnie rozpinamy :) (lub też opcja rozebrania silniczka). Przy okazji znalazłem luźną kostkę z trzema przewodami (czarny, czerwony, żółty) oznaczyłem ją "?". Do czego jest przewidziana?

post-1039-1212863942_thumb.jpg

post-1-1212863942_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

[Cięcie]

Czyli mam wentylator cały do wymiany czy ten turkot lekki warkot jak zwał tak zwał to norma że chodzi głośno. A może filtry wyczyścić lub ma ktoś jakiś pomysł jak pozbyć się tego warkotu, zaznaczam że warkot ten jest silniejszy jak puszczam cyrkulacje wewnętrzną. Proszę o pomoc

Następnym razem będzie :) Wczoraj przy rejestracji zaakceptowałeś regulamin forum. - Prezes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Normalne to na pewno nie jest. Chociaż mnie też turkocze, a turkot jest mocniejszy jak auto przechyla się w prawo, np na rondzie.

Przypuszczam, że coś tam się obluzowało lub wytarło. Trzeba by wyjąć wentylator i pooglądać, ale tak jakoś schodzi. :-?

Pewnie to będę musiał rozebrać i zobaczyć co to obciera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i mnie też dopadł ten problem. Wcześniej strzelało tylko przy obiegu zamkniętym, a od kilku dni strzela cały czas. Spędziłem wczoraj cały dzień przy samochodzie i nic. Przeglądałem schematy elektryczne żeby zobaczyć gdzie (oprócz przy samym silniczku recyrkulacji) można go odłączyć. Wychodzi na to że nigdzie. Dla dobra nauki :-P nawet rozbroiłem skrzynke z bezpiecznikami bo stwierdziłem, że skoro jeden bezpiecznik jest od wszystkiego (wentylator, silnik recyrkulacji, itp ) to z tyłu musi być podłączenie samego głupiego silniczka. Po wypinaniu każdego kabelka z kostki odpowiedzialnej za wentylacje zero efektów. Trafiłem na jeden kabelek który jest odpowiedzialny za nadmuch i recyrkulacje. Francuzi potrafią utrudnić życie człowiekowi. Wywaliłem w końcu bezpiecznik i jeżdże bez nadmuchu. Za kilka dni na wakacje (ponad 300km drogi), a nawiewu nie włącze bo mi uszy opadną :-( Dzisiaj kolejne walki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Witajcie! Niestety mnie spotkało to samo a mianowicie strzelająca klapka:( Poszedłem na skróty i poszukałem kostki zasilającej:) I jeśli chodzi o Megane I ph I hatchback '97 bez klimy kostka jest bardzo łatwo dostępna. Mianowicie na podszybiu od strony akumulatora (wygodniej będzie zdjąć plastikową osłonę - jeden torx) szukamy kostki która ma 4 kabelki (jeśli dobrze zauważyłem to: fioletowy, fioletowo biały, fioletowo czarny i biały) u mnie była zamocowana na takim zatrzasku żeby nie latała. I na zewnętrznym obiegu powietrza (przycisk w kabinie) rozłączyć tą kostkę. U mnie problem się skończył i nastała błoga cisza :mrgreen:

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!