Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Szybko ubywający olej. Zdjęcia.


Rekomendowane odpowiedzi

Witam !

Od pewnego czasu, coraz szybciej na ekranie wyświetlacza wita mnie informacja "oil nacht fullen". Po dwóch tygodniach od dolania oleju (całego litra) - oleju zaczyna brakować. Nie zauważyłem żadnych plam na drodze w czasie postoju, jednak pod maską sprawa wygląda ciekawie. Na kilku elementach wyraźnie widać, że niektóre jego części są mocno przepocone, mocno smolistą czarną substancją. Najbardziej widoczne jest to wzdłuż kolumny bagnetu, tam chyba też znajduje się filtr paliwa (bardzo dawno nie wymieniałem, czy to może być przyczyna ? )

 

Załączam kilka zdjęć do analizy, będę bardzo wdzięczny za próbę zlokalizowania przecieku, czy też wadliwych podzespołów.

 

Pozdrawiam serdecznie.

post-52335-0-11468000-1426433795_thumb.jpg

post-52335-0-01507800-1426433801_thumb.jpg

post-52335-0-22721400-1426433805_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

filtr paliwa jest za prawym nadkolem. W okolicach bagnetu jest wyjście do odmy i dalej w lewo patrząc na fotki filtr ale właśnie oleju.

Objawy podobnie do tych jakie miał syn w swoim sceniolu z silnikiem 1,9dCi.

po odstawieniu do mechanika okazało się że są straszne przedmuchy do odmy i prócz tego w zbiorniczku wyrównawczym płynu chłodniczego jest tłusta powłoka na ściankach.

Pierwsza diagnoza- uszczelka pod głowicą.

Auto miało jako takiego ducha i nie kopciło. Tylko wypijało olej i czym dłużej to trwało, to szybciej go ubywało.

Mechanik zaproponował remont silnika szlifem cylindrów, wymiana tłoków i pierścieni korbowodów i panewek. Do tego oczywiście planowanie głowicy, nowa uszczelka i nowy rozrząd z pompą wody. Do tego nowa odma, filtry i czyszczenie układu chłodzenia.

Wstępny koszt to 5000 zł.

Po decyzji że robimy i jak blok i głowica pojechały do szlifu, okazało się, że jest pęknięty jeden z cylindrów i tak zakończyła się zabawa z tym silnikiem.

Sam blok do tego auta z 2004 roku zakupić graniczy z cudem.

Tak więc został zakupiony goły silnik z rozbitej Laguny z przebiegiem 50 000km z podobnego rocznika, gdzie jest ten sam osprzęt, a auto robiło u znajomego jako dawca części zamiennych.

Silnik został dokładnie sprawdzony, i okazał się w niezłej kondycji, pomimo kilku lat pobytu pod maską w unieruchomionej Lagunie.

Zakupiony z oryginalna odmą i kompletnym sprzęgłem z kołem dwumasowym za przyzwoite pieniądze. (2100zl)

Obecnie auto jeździ i okazało się, że dużo lepiej jak na poprzednim silniku. Czyli taka powolna agonia poprzedniego nawet była niezauważalna. Teraz dopiero widać różnicę.

Cała zabawa zakończyła się po ponad miesiącu i trochę powyżej 4000 zł.

Tak więc podjedź do kogoś kto ma wiedzę na temat diesli i niech się temu bliżej przyglądnie. Forum może doradzić ale auta nie uleczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, ustaliłem, że najbardziej przepoconym elementem jest odma. Zauważyłem że odma jest bardzo luźna i wszystko lata na włączonym silniku ! Dokręcanie nic nie dało. Trzymając za wlew oleju mogę ją podnieść do góry o prawie pół centymetra. Proszę o pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Koledzy, odmę udało się wyciągnąć i dokładnie przeczyścić. Po wszystkim odmę osadziłem na miejsce, docicnąłem, siedziała stabilnie i ani drgneła. Mineły 3 tygodnie i problem wrócił jak bumerang. Skąd takie ciśnienie w silniku, że wypycha odmę ? Czego to zapowiedź ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego zdejmij całą odmę, umyj węże benzyną ekstrakcyjną, dokładnie umyj tą dużą czarną puszkę (filtr odmy), rozmontuj zawór odmy czarna mała puszka przypominająca pudełko pasty do butów. W jego środku powinna być gumowa membrana ze sprężyną, jak membrana uszkodzona to kup taki zawór tylko nowy bo z używką będzie to samo. Dobrze by było abyś miał dostęp do kompresora i po zdjęciu gumowych węży odmy dmuchnął w te króćce z przodu silnika na które obsadzane są węże. Tam potrafi się zatkać skroplinami oleju i robi się właśnie taki syf. Ja u siebie przepychałem to cienkim długim i sztywnym drutem takim jak z wieszaka takiego na jakim oddają gacie z pralni. Tylko trzeba uważać żeby drut nie ugrzązł bo będzie kicha dlatego ja ci proponuje kompresor. Nie chce mieć na sumieniu ewentualnego zdejmowania michy olejowej w twoim aucie. Jak to zacząłem czyścić to dopiero zobaczyłem ile może się syfu nazbierać. Co do czarnego pudełka pasty do butów (zawór odmy) bardzo ważny element a często bagatelizowany przez użytkowników meganek i sceników. Możesz kupić go w sklepach specjalizujących się w częściach do francuzów bo w serwisie chcą chore pieniądze. Myślę, że przyczyną zbierania się tego ciśnienia jest właśnie zatkany wąż bądź nie drożny któryś z kanałów odprowadzających skropliny oleju bądź opary z silnika. Jeżeli to nie pomoże spróbuj podmienić na próbę filtr odmy ta duża czarna puszka z przodu silnika z korkiem oleju. Nie wydaje mi się aby to było spowodowane przez jakieś straszne przedmuchy w silniku ale jeśli ta operacja nie pomoże należy przyjrzeć się pracy silnika, dynamice auta, zaobserwować czy się łatwo odpala silnik, ogólnie wziąć go pod obserwację.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej Haszczurze,

zdjąłem ponownie całą odmę, wydawała mi się nieco ciężka, jak na tworzywo sztuczne. Na dole jest trochę oleistego syfku, ale nie mogę tego wypłukować. Pomyślałem, że skoro widoczne jest od góry łączenie odmy, to dostane się do niej właśnie w ten sposób. Wziąłem płaski śrubokręt i uderzyłem młotkiem. No i zaczeła pękać, więc na razie zostawiłem. Wbiłem tylko mocniej gwint w otwór komory silnika i założyłem. Na razie się trzyma.

 

Co do zaworu odmy, to sprawa wygląda ciekawe. W środku jest tylko sprężynka i połowa membrany wokół zaworu. Wszystko czarne, żadnej uszelki nie widziałem. Czyli co ? Do wymiany ?

 

Zauważyłem jeszcze że w trakcie krótkiej jazdy (10 minut) i wyłączeniu silnika. Jeszcze przez pół godziny z otworu odmy, wlewu i wyciągniętych węży ulatniają się opary, jakby coś się niesamowicie grzało. Dzięki za wskazówki.

 

 

edit 20:41 Odma wypadła. Skąd bierze się takie ciśnienie w silniku że ją wypycha ? Mam wrażenie że wew. samochodu czuć bardziej olejem. Czy zbliża się kataklizm ?

Edytowane przez HELLDAN24
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To co czyściłeś śrubokrętem to filtr odmy?( taka podłużna czarna puszka w którą wchodzi korek z bagnetem do sprawdzania stanu oleju) jeżeli tak to kup nowe albo używane. Za używkę nie zapłacisz dużo. Co do zaworu (czarne pudełko pasty do butów) twoje nadaje się do śmieci w środku powinna być oprócz sprężyny gumowa membrana. Napisałem ci abyś spróbował przeczyścić króćce znajdujące się z przodu silnika na które zakładane są gumowe węże (odma). Skoro cały czas tworzące się opary nie mają należytego ujścia coś jest zapchane. No albo silnik się skończył. Napisz jeszcze czy ten filtr odmy tak tylko wpychasz na wcisk czy czymś przykręcasz? Powinien być przykręcany na dwie śruby pod klucz 10.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Króćce sprawdzone są w porządku. Odma oczywiście przykręcona właściwie i gwint wbity nawet młotkiem w otwór silnika.

W poprzednim weekend przejechałem 1300km. Zużycie oleju 1300km/1L.

W dodatku olej ma intensywny zapach jakby się palił od środka, czuć to nawet w środku samochodu przy wolnej jeździe.

Złom.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma co coś mi się wydaje, że to wina silnika. Podłącz komputer jakie są korekcje wtryskiwaczy to na początek pomoże określić stan silnika, no i jak tu kolega forumowicz wspomniał kompresję silnika. Tylko do kompresji wykręca się świece żarowe a one są dość cienkie i przy nieumiejętnym demontażu bardzo lubią ukręcać się.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Obawiam się że skończyły ci się pierscienie.

Zobacz na włączonym silniku czy mocno dmucha w korek wlewu czy ewentualnie leca nim też spaliny.

Warto podejrzeć też czy turbo nie przepuszcza bo to często idzie w parze.

 

Pozdrawiam i życze niskich kosztów naprawy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Witam

 

Trochę odkopuję temat.

Silnik 1.9 dci, przejechane 180 tys.

Zużycie oleju 1 litr/1000 km!!!!!!!!!!!

Żadnych wycieków, wszystkie przewody, odma drożne.

Silnik ma moc, turbina działa.

Po zdjęciu korka praktycznie nie ma przedmuchów, nie dymi.

Nie sprawdzałem kompresji w cylindrach, ale jakby pierścienie poległy to dmuchałoby przez korek.

Już myślę, że to jednak turbina wciąga.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!