Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Zmiana akumulatora na większy, a alternator


Rekomendowane odpowiedzi

A więc w mojej Megance (3 1, 5 dci 78kW) fabrycznie jest akumulator Varta o pojemności 70Ah prądzie rozruchowym 570A, jest jeszcze oznaczenie L3 nie wiem co to jest może numer generacji/serii? Chciałbym wymienić na nowy bo już parę lat stuknęło i upatrzyłem coś takiego Vart Silver Dynamic

A więc pojemność o 15 Ah większa i prąd rozruchowy większy, aż o 230A. Czy to może zaszkodzić megance? Myślę szczególnie o alternatorze. Robię misięcznie 3 tysięcie km więc raczej z doładowaniem nie powinno być problemu, tylko czy alternator podoła? No i ten prąd rozruchowy, niby im większy tym lepszy, ale czy na pewno?

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Alternator masz pewnie 160A, i zwiększenie pojemności akumulatora o 15Ah nie ma wpływu na jego działanie. Przyjmuje się że prąd ładowania akumulatora powinien nie przekraczać 10% jego pojemności czyli 75Ah aku = 7,5A prąd ładowania i pewnie do niego masz dostosowane ładowanie. Jeżeli wstawisz aku 90Ah to tylko spowoduje to że będzie się dłużej ładował do maksimum tym samym prądem o 20% czasu. Jeżeli dużo jeździsz w trasy to nigdy z doładowaniem nie będziesz miał problemów. Prąd rozruchowy aku im większy tym lepszy i wynika tylko i wyłącznie z lepszej jakości wykonania/materiałów. Przy zachowaniu tych samych wymiarów zewnętrznych akumulatora można spotkać się za akumulatorami o dużej różnicy prądów rozruchowych właśnie wynikających z różnych technologii wykonania.

 

Duży prąd rozruchowy oznacza ile maksymalnie może oddać akumulator, ale zasada jest taka że rozrusznik weźmie tylko tyle ile da rade wykorzystać. Duża wydajność prądowa aku powoduje, że w instalacji elektrycznej znacznie mniej spadnie napięcie przez co rozrusznik będzie znacznie dłużej kręcił z maksymalną szybkością i pokonywał opory w silniku.

Edytowane przez Wicked
  • Zwycięzca 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli wstawisz aku 90Ah to tylko spowoduje to że będzie się dłużej ładował do maksimum tym samym prądem o 20% czasu.

To nie jest do końca tak jak piszesz, jeżeli pozostałe warunki poboru prądu się nie zmienią (a tak raczej jest, jeżeli nic nie zostało dołożone), to czas ładowania akumulatora o większej pojemności będzie taki sam jak tego o mniejszej. Zgodnie z zasadą, że do akumulatora, żeby był pełny, trzeba dostarczyć taki ładunek, jaki z niego został pobrany (uwzględniając sprawność akumulatora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To o czym piszesz zgadza się przy założeniu, że oba akumulatory na początku były w 100% pełne. Inna będzie sytuacja kiedy mamy np. mrozy i wykorzystujemy duży prąd rozruchowy akumulatora 90Ah, wtedy odda on większy prąd i potem ładowanie jego będzie dłuższe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Inna będzie sytuacja kiedy mamy np. mrozy i wykorzystujemy duży prąd rozruchowy akumulatora 90Ah, wtedy odda on większy prąd

Zarówno mniejszy jak i większy akumulator da tyle, ile będzie potrzebował rozrusznik. Przypuszczam, że w przypadku dużego akumulatora, będzie trochę mniej, bo z reguły może dać chwilowo większy prąd niż mniejszy i przez to rozruch będzie krótszy. O tym jak długo jest uzupełniany ubytek ładunku w akumulatorze zależy od bilansu prądowo-napięciowego w instalcji samochodu, a on nie jest stały.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaszkodzić pewnie nie zaszkodzi. Ale czy ma sens aż tak duży akumulator do silnika 1.5 dci? Moim zdaniem nie. W 1.9 dci mam właśnie Vartę Silver 70 Ah i świetnie daje sobie radę. Aku ma zdecydowanie ponad 5 lat (dokładnie nie wiem bo tyle mamy auto od zakupu). Dodam, że auto miewa dłuższe przestoje. A w megance mam vartę black 41 Ah. Ale jest w miarę nowy (kupiony w grudniu) więc nie mogę się wypowiedzieć na temat jego wytrzymałości. A to że auto jest w ciągłym użytkowaniu to dla mnie akurat jest powód do nie zwiększania pojemności. Suma sumarum przy większym aku alternator będzie musiał wytworzyć generalnie nieco więcej prądu. Wynika to z tego, że z każdego akumulatora samoistnie ubywa nieco ładunku, a czym aku jest większe, tym więcej tego ładunku ubywa. Ale nie będzie to znacząca różnica więc alternator tego nie odczuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dobra chłopaki, z tego co piszecie w sumie jakoś nie zaszkodzi, kupię większy niż, który mam teraz, ale może tylko nieco większy. Z doładowaniem nie powinno być problemu bo jeżdżę dużo. Bałem się w sumie o alternator.

 

Dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Kupiłem Megane 2.0 benzyna aku 70 Ah jest słaby ponieważ juz musiałem ładować i zastanawiam sie czy kupić taki sam, czy trochę mniejszy Ah. Mam podgrzewane siedzenia i myślę że dlatego jest aku 70 Ah czy sie mylę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!