Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Czujnik położenia wału problem?


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam następujący problem, po wymianie sprzęgła z kołem dwumasowym wywala komunikat sprawdź układ wydechowy + serwis do tego check, clip pokazał następujące bledy:

DF457 wieniec koła zamachowego, oraz DF154 obwód czujnika sygnału koła zamachowego, czujnik założony nowy, błąd się kasuje po czym po jakiejś chwili wraca , kontrolki i check świecą się cały czas, oprócz tego momentu kiedy kasuje błędy clipem. Po czym wracają z błędem i świecą do kolejnego kasowania. Co to może być, spodkal się ktoś z takim przypadkiem, skąd ten komunikat o wydechu skoro clip pokazuje cos innego...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziwne jest to ze skasuje błąd i po jakichś 5 min jazdy powraca... nie od razu, gdyby z kołem było coś nie tak to raczej od razu by walił błąd? , bo już mi taka myśl przyszła ze na wieńcu jest cos nie tak jeden ząb źle czyta i wywala błąd..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Podczepię się pod temat albowiem prawdopodobnie muszę wymienić czujnik położenia wału. W instrukcji serwisowej wyczytałem następującą wskazówkę co należy zrobić po wymianie czujnika:

 

"1 - Przystosowanie wieńca koła zamachowego

silnika

Dokonać dwa razy z rzędu zmniejszenia prędkości na

trzecim biegu o 4000 obr/min. do osiągnięcia prędkości

obrotowej potrzebnej przy ponownym włączaniu biegu.

Jest to moment, w którym w czasie spadku prędkości

przy zwolnionym pedale gazu i wyłączonym wtrysku,

moduł elektroniczny zezwala ponownie na uruchomienie wtrysku."

 

Może mi ktoś przetłumaczyć tą chińszczyznę bo redagujący polską wersję instrukcji serwisowej nie przyłożył się specjalnie do pracy i bazował na jakimś tłumaczu elektronicznym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jedziesz na 3 biegu do 4 tys obr/min po czym puszczasz gaz a samochód się toczy do przeniesienia napędu z silnika, czyli silnik ma sam ciągnąć, i tak dwa razy z rzędu.

 

A co do mojego problemu to rozwiązany, okazał się zagięty wieniec czujnika, a raczej jeden ząb. ..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!