Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Zajrzałem dziś do klocków...myślałem że się kończą ale wyglądają prawie jak nowe...autko kupiłem tydzień temu i niepokoi mnie jedna rzecz. czasami przy hamowaniu z dużych prędkości mam wrażenie, że hamulce nie działają najlepiej. muszę naprawdę mocno deptać by skutecznie hamować. jak wyżej napisałem klocki wyglądają ok, płynu pod dostatkiem. Zrobiłem też test na suchej nawierzchni. przy ok 120 km/h hebel w podłogę i było ok. Podejrzewam, że albo to wina serwa(za słabo wspomaga) albo opon(tył zimówki-continental, a przód michelin energy letnie). kapcie i tak zaraz zmienię na nowe ale boję się że problem może pozostać.

PS: napisałem to bardziej po polskiemu niż po polsku ale wybaczcie...ciężka nocka była :?:

Megi II 2004 1,9 dCi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nacisnij raz mocno a potem drugi raz mocno i porównaj czy dał sie docisniąc ,pedał oczywiście ,do tego samego miejsca jak za pierwszym razem i jest wyżej jeśli jest wyzej to moasz powietrze w ukałdzie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 lat później...

Witam

 

Mam podobny problem

Czy kolega go rozwiązał?

 

Połączono z istniejącym postem.

Witam

 

Od jakiegoś roku do dwóch lat mam problem z pogarszającym się hamulcem. Mam oryginalne tarcze renault i klocki Ferodo przód tył, jednak od pewnego czasu mam coraz większe problemy z hamowaniem. Zacząłem odpowietrzać hamulce co roku i wymieniać płyn hamulcowy. Zauważyłem, że po wymianie płynu (pedałowaniu hamulca) samochód lepiej hamuje lecz po pewnym czasie pedał twardnieje i przy naciśnięciu na postoju nie opada. Ostatnio jak wyjechałem z myjni to mnie zaczęło ściągać w lewo i prawie wcale nie miałem hamulców. Serwo raczej chyba trzyma bo czyściłem wężyk podciśnienia (był już raz wymieniany od nowości na oryginalny) i przy wyjmowaniu go z serwa po dwóch godzinach od wyłączonego silnika było słychać syczenie jak powietrze się cofało do serwa (było podciśnienie w serwie). Czasem przy wyłączonym silniku nawet po ośmiu godzinach można było po pompować pedał hamulca więc podciśnienie trzyma serwo.

Dziś wyjeżdżając z parkingu miałem problem z zahamowaniem przed innym autem. Pedał był twardy i ospały.

Zauważyłem również, że jak zaciągnę ręczny na maksa i popedałuję pedał hamulca na włączonym silniku a potem spuszczę hamulec ręczny to mi lepiej hamuje.

Hamulec ręczny działa w miarę ok gdyż go używam w czasie jazdy kiedy tylko się da a na postoju auto stoi na biegu.

Jeżdżę na płynie hamulcowym Renault DOT5.1 przeznaczonym do układów hamulcowych współpracujących z dot3.0 i dot 4.0

Czy może to być wina klocków? Ostatnio mechanik mówił mi, że musiał wywalić FERODO z Laguny (nie chciała hamować) i założył ATE (była znaczna poprawa). Dodam, że był czas, że nie mogłem przy dużych prędkościach ostro zahamować.

Na ostatnim przeglądzie siła hamowania wynosiła przód 1,8kN tył 1,4kN

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!