Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

M/S II Injection Fault , problem z uruchomieniem


pol555

Rekomendowane odpowiedzi

MEGANE II 1,5 dCi, 82KM, 101 000 km

Dzisiaj po raz drugi zdarzyła mi się ta sama sytuacja. Zatrzymałem samochód, pojawił mi się komunikat "injection fault" i zgasł silnik. Za każdym razem gdy naciskałem start, pojawiał się znów ten komunikat i rozrusznik nie kręcił.

Próbowałem odłączyć akumulator. Nie pomogło. Dopiero po kilku odłączeniach, kilkudziesięciu naciśnięciach start/stop udało się. Trwało to ponad godzinę.

Taka sytuacja zdarzyła mi się już drugi raz. Od tamtego razu przejechałem około 5tys. km. Może dwa razy podczas jazdy komputer pokazał mi ten komunikat "injection fault" ale silnik nie zgasł.

Nie zaobserwowałem spadku mocy.Samochód odpala "z dotyku".

Czy ktoś miał podobny problem?

Pozdrawiam

Pracuje raczej normalnie jeśli chodzi o głośność.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm nie chcę wprowadzać wbłąd ale ja mam też 1,5 dCi 130 tyś km i ostatnio tak samo miałem to się okazał rozrusznik do wymiany...

Nie było tylko napisu injection fault...

ale po wyłączeniu silnika już się nie włączył... dopoeiro po XXX razach zaskoczył.

Wyłączłem i już nie odpalił...

Dodam do tego (potwierdzone w ASO) że jak rozrusznik jest kaput to komputer rozładowuje akumulator żeby nie móc odpalać "na pych".

Może to jest przyczyną...

btw. Rozrusznik 200 zł wymiana 100 zł :?:

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to nie rozrusznik. mam już diagnozę.

pojechałem do aso i stwierdzili:

1. uszkodzony czujnik ciśnienia klimatyzacji

2. uszkodzona wiązka - dostała się woda i zgniła izolacja, przewody...

właśnie jestem w trakcie wymiany czujnika i naprawy wiązki.

podobno ten komunikat i problem z odpaleniem był spowodowany jakimś zwarciem - komp nie pozwalał uruchomić.

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...

pol555, Mam pytanie - injection fault zapalało Ci się również podczas jazdy?

 

Ja mam taki sam problem tylko nie miałem jeszcze nigdy problemu z zapalaniem. Od czasu do czasu przy wyprzedzaniu jak auto wchodzi na obroty pojawia mi się ten komunikat na moment i zapala się czerwona lampka żeby zatrzymać pojazd ale gaśnie za kilka sekund i potem jeżdżę kilka tygodni i nic się nie dzieje. Nie wiem w czy może być przyczyna?

 

Może wiesz jakie są objawy przy problemach z wtryskiem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

witam,

dolaczam sie do tematu poniewaz wlasnie dzisiaj po raz pierwszy pojawil mi sie ten komunikat "injection fault" + kontrolka stop... zapalilo sie na moment i zgaslo... nie wiem czemu zniknal komunikat poniewaz jak zobaczylam ze wyskoczyl zatrzymalam auto (ale go nie zgasilam) i komunikat zniknal... i wiecej go nie widzialam... czytalam na forum ze niektorym przy "przeciaganiu" auta na biegach wyskakuje komunikat "check injection" ja dzis gwaltownie ruszylam pozniej tez "przeciagalam" troche auto na biegach ale nie wiem dokladnie jakie byly obroty na jakich biegach i przy jakich predkosciach... co to moze byc?? i co sprawdzic?? bo przestraszylam sie jak zaczelam czytac posty tutaj bo ceny sa kosmiczne...:/

z gory dziekuje za odpowiedzi

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście! Wymieniłem lecz sam świece NGK i troszkę zostało za robociznę w kieszeni! :)

Sorry za tak późną odpowiedź po prostu nie zawsze znajduję wszystko co chcę i to trwa.

Pozdrawiam.

 

Jeszcze jedno! Pozostała wielka satysfakcja :) :) :) ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Właśnie pojawił się ten problem u mnie: injection fault plus kontrolka stop. Pojawiło się 3 razy na 2 tys km. Zawsze przy dynamicznym ruszaniu spod świateł. Kontrolka stop po kilku sekundach gaśnie, komunikat o błędzie wtrysku znika chwilę potem. Auto nie traci mocy, nie dławi się, nic się zupełnie nie dzieje. W poprzednim aucie (Tigra) zapchany EGR objawiał się szarpaniem i nierówną pracą. A tu nic.

 

Udało się komuś rozwiązać ten problem?

 

Zastanawiam się też, do jakiego momentu mogę ignorować te komunikaty, żeby jednak nie doprowadzić do jakiejś większej awarii. Póki co wlałam preparat Shella do czyszczenia wtryskiwaczy, just in case :)

Do warsztatu nie chcę na razie jechać, bo mi od razu będą chcieli wtryskiwacze wymiać...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Zapalił mi się Servis i Check injection podjechałem na komputer i okazało się że paliwo uszkodziło 3 wtrysk. Skasowałem i po 2 dniach znowu się pokazał, dolałem do pełna BP Ultimate, i taki specyfik do czyszczenia wtrysków STP, i czekam czy zgaśnie sam.

Komunikat zapala się w czasie spokojnej jazdy, żadnego przeciągania silnika itp.

 

Samochód ciężej odpala, po nocy za 2 razem, jak jest ciepły to bez problemu. Pracuje równiutko, cicho, bez zarzutu. Przyspiesza i chodzi bez zmian. Po skasowaniu błędu odpalał bez zarzutów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!