Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Moc auta..problem z określeniem usterki !


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Wymieniłem rozrząd i KZFR.. już nie trzeszczy przy odpalaniu... ale nie odczuwam poprawy.. jak przyspieszało tak przyśpiesza :/ sprawdziłem znów elektrozawór... okazało się że naciągnąłem sprężynę za mocno i elektromagnes nie był w stanie przesunąć sworznia w środku...rozebrałem go jeszcze raz.. poprawiłem sprężynkę wyczyściłem... elegancko domyka za każdym razem elektrozawór... już myślałem że nareszcie coś się udało zrobić z tą felerna "mocą".. lecz niestety nic to nie dało :/ wychodzi na to że jak elektromagnes nie działał (wtedy gdy sprężynka była za mocno rozciągnięta)a teraz jak działa.. to jest bez żadnej różnicy... wiec dedukuje że to nie jest problem elektrozaworu...ani KZFR wymienione tydzień temu na oryginalne... i co teraz? kasa poszła a efektu zero! :(

I kolejne nowości... Podłączyłem żarówkę pod kable elektrozaworu i co ciekawe... Żarówka zaczęła świecić od 1100 obr/min przez cały zakres obrotów... Więc elektrozawór się załącza od tych 1100obr i KZFR pracuje przez cały czas! Wiec moje pytanie jest takie dla czego komp kazuje pracować koło zmiennych faz od 1100obr aż do odcięcia gazu... A nie jak to powinno być od 1500 do 3000obr/min? Drugie dla czego nie ma różnicy w mocy z podłączonym jak i rozpiętym elektrozaworem? :( Czytając różne posty dochodzę do wniosku że wytam kupę kasy a efektu nie zobaczę :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale wtedy odczuwalna była by różnica miedzy odłączonym elektrozaworem a podpiętym... bo sygnał wysyła...a co za tym idzie elektrozawór zamyka sworzeń.. co powoduje że olej idzie na KZFR i wprawia go w ruch... wiec teoretycznie działa.. wiec przyśpieszenie jest.... a jednam jak odłączę elektrozawór to nie mam żadnej różnicy..to mnie gubi :/ bo z tego co piszesz to zepsuty przekaźnik mógłby tłumaczyć nieprawidłowy zakres pracy... (od 1100obr/min do odcięcia )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś nie mogę znaleźć... znalazłem info że by go szukać idąc od gniazda bezpieczników z pola PPM1 z pin1... ale które to będzie?... w którym miejscu go mniej więcej znajdę.. czy też jak go wymienić :/ jakiś kolega miał się za to brać.... ale nie było kontynuacji jego postów :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Już mniej więcej wiem gdzie mam szukać.... rozebrałem BSM odnalazłem PPM1 pin pierwszy... ale jakoś nie mogę dojść po ścieżce do tego przekaźnika... porobiłem fotki może ktoś będzie w stanie dojść do tego.... bo już jestem pewien na 100 % że nie działa tak jak powinien.

post-63969-0-39367400-1437860438_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Daj sobie spokój z tym modułem. Pin 1 tego złącza jest ciągle pod napięciem po włączeniu zapłonu i zasila nie tylko KZFR. Zasila praktycznie cały układ wtrysku począwszy od wtryskiwaczy po komputer wtrysku.

Natomiast sterowanie elektrozaworem przestawiacza faz rozrządu odbywa się poprzez komputer wtrysku. To komputer wtrysku poprzez pin L3 w brązowym złączu podaje masę na pin numer 2 tego elektrozaworu i zamyka obwód. Pin numer 1 elektrozaworu jest ciągle pod napięciem bo jest zasilany z tego właśnie złącza PPM1 pin 1 o którym pisałeś powyżej.

 

A nie jak to powinno być od 1500 do 3000obr/min?

Powinno być od 1500 do 4500 obr/min.

Edytowane przez aniewa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jeszcze jedno pytanko...jakie macie napięcie na złączu elektromagnesu? Bo u mnie jest 11v i zastanawia się czy to nie za mało? Spr pod aku ma ponad 12v.. i już nie wiem czy fizycznie elektromagnes podpięty pod swoje złącze przesuwa się i co mam w tej sprawie zrobić? od razu po zapłonie ma 11.04v niezależnie od obrotów silnika, przez cały zakres pracy. najlepiej było by mieć drugi elektrozawór, bo jeżeli steruje go masą to badanie miernikiem niewiele tu daje lecz światło zapalało się od 1100obr/min aż do odcięcia zapłonu, więc jest tu problem a wtryski też może są może źle sterowane, bo jak pali na PB (mam LPG) to czuć w spalinach wyraźny zapach benzyny, tak jakby nie spalał dobrze a piszecie że KZFR i wtryski są na tym samym napięciu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!