Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Niskie napięcia ładowania


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Zaobserwowałem, że mam zbyt niskie napięcie ładowania akumulatora. Zrobiłem test: do zapalniczki wpiąłem się multimetrem i mierzyłem napięcie akumulatora podczas jazdy.

Tuż po uruchomieniu i przez pierwsze 5 minut jazdy tylko na włączonych światłach napięcie wynosiło ok. 14,4V i stopniowo spadało. Po kilku kilometrach, spadło do wartości 13,5V i lekko pływało (np. gdy włączałem kierunkowskazy lub wciskałem hamulec to napiecie spadało o 0,2V; swoją drogą obserwuję przygasanie świateł w momencie wciskania hamulca lub podnoszenia szyb). W momencie włączenia dmuchawy, napięcie spadło do 13V a chwilami do 12,8V (najwyższy bieg dmuchawy). Napięcie akumulatora kilka godzin po jeździe to około 12,4V. Ostatnio po około 5 dniach postoju spadło do 12,0V. Mam wrażenie, że akumulator jest trochę niedoładowywany. W zimie zdarzyło się, że po 2 dniach stania na kilkostopniowym mrozie już nie odpalił. Ostatnio dolałem wody destylowanej do cel, ale nie było dużego ubytku. Ktoś miał podobny problem?

Edytowane przez herrscher
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ktoś miał podobny problem?

Przypuszczam, że większość, ale na to nie zwróciła uwagi. Ja też wcześniej na to nie zwracałem uwagi, a reguły napięcie ładowania sprawdzałem przy zimnym alternatorze i też wychodziło 14.4V, niezależnie od ilości włączonych odbiorników. Na ten problem zwróciłem uwagę przy corolli, że napięcie ładowania wynosi 13.9-14.0V. W serwisie jak im to zglosiłem na przeglądzie posprawdzali wszystko i stwierdzili, że jest wszystko w porządku. Jak się temu zacząłem uważniej przyglądać, to stwierdziłem, że na zimnym alternatorze, napięcie ładowania wynosi 14.4V. W megance też to sprawdziłem i na zimnym silniku napięcie jest 14.4V, a bezpośrednio po przejechaniu 200 km zmierzyłem napięcie ładowania i wynosiło 13.9V.

Na YT był taki film demonstrowany. Jak zmienia się napięcie dawane przez alternator przy różnych temperaturach regulatora napiecia. Facet podgrzewał regulator napięcia i wtedy napięcia spadało nawet do 13.5V, a po jego oziębieniu napięcie rosło do nawet 15.8V.

Niepkojące jest u kolegi to, że napięcie znacząco spada ze wzrostem właczonego obciążenia, ale na to może mieć wpływ to, że napięcie nie było mierzone bezpośrednio na alternatorze i tu jakość (oporność - spadki napięcia) poszczególnych styków po drodze ma znaczenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie w upalne dni wg skanera obd temperatura ładowania na nagrzanym silniku spada do 13.2 V. Nie mam żadnych problemów z akumulatorem. Mierząc starym multimetrem na klemach wychodzi odrobinę więcej. Natomiast zmiana obciążenia (włączenie świateł lub innych odbiorników) nie powoduje praktycznie żadnej zmiany napięcia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam po krótkiej przerwie. Popełniłem "mały" błąd sprawdzając napięcie ładowania. Pomiarów dokonywałem przez gniazdo zapalniczki. Jak się okazało napięcia na akumulatorze i w zapalniczce różnią się znacznie (albo wynika to z jakiegoś nienaturalnego spadku napięcia albo Francuzi wstawili tam jakiś stabilizator).

Pomiarów dokonałem jeszcze raz bezpośrednio na akku i altku: Na zimno wyszło 14,4V, po rozgrzaniu i włączeniu klimatyzacji na pełnym biegu dmuchawy ok. 13.7V. Wartości te wydają się być w porządku. Natomiast problemem może być wysłużony akumulator, który tak jak napisałem wcześniej dosyć szybko traci napięcie.

Podładowałem go prostownikiem. Podczas ładowania popuściłem korki od cel, a jedną z nich odkręciłem by zobaczyć stan elektrolitu. Elektrolit był koloru brązowego (zasiarczenie?) co składnia mnie do jego wymiany przed zimą.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

albo wynika to z jakiegoś nienaturalnego spadku napięcia albo francuzi wstawili tam jakiś stabilizator

To pierwsze jest właściwe - nienaturalne, a właściwie naturalne spadki napięcia na tym razem nienaturalnych (nienormalnych) opornościach styków (łączówek) po drodze do zapalniczki. Jak sama zapalniczka była używana do odpalania papierosów to w samej zapalniczce może być ten nienaturalny opór - znam to z autopsji, właśnie w megance.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!