Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Orlen vs Shell


F1Fanatic

Rekomendowane odpowiedzi

Oki poniżej zdjęcia, które zrobiłem na Orlenie i Schellu, paramterów ich olejów napędowych. Pominąłem zwykłego diesla Schella bo to zwykły Orlen tudzież Lotos. Stacje to Orlen i Schell w Świdnicy przy 35tce. Wrzucajcie jak wam się uda jestem ciekaw parametrów na innych stacjach. Zwróćcie uwagę na bardzo wysoką liczbę cetanową przy Vervie...aż coś mi się wydaje za duża bo zazwyczaj verva ma koło 55. No właśnie taką też liczbę jak widać ma Schell v-power nitro diesel. A właśnie test robiłem głównie pod ich kątem, bo to rzekomo paliwo importowane, więc powinien byc rarytas, cena też diaboliczna. Przepraszam za ucięty zrzut parametrów vpower diesel, nie byli zachwyceni jak wyjąłem telefon by zrobić zdjęcie parametrom więc ciachnąłem szybciutko.

 

Orlen zwykły diesel

thumb_hosting_zdjec_1438120985__img_0319_1.jpg

Verva diesel

thumb_hosting_zdjec_1438120995__img_0320_1.jpg

 

Vpower diesel

thumb_hosting_zdjec_1438121007__img_0321_1.jpg

 

Od naszego monopolisty, ale przydatne info...

Objaśnienie parametrów oleju napędowego

Edytowane przez F1Fanatic
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przypatrz się dobrze liczbie cetanowej, a nie indeksowi cetanowemu.

Okazuje się, że liczba cetanowa V-Powera jest niższa niż zwykłego paliwa na Orlenie.

Po kolei od najwyższej: Verva 56,4; zwykły Orlen 53,0; V-Power 52,1.

Nie sugerujcie się indeksem cetanowym, jest on wyliczany na podstawie parametrów paliwa.

Liczba cetanowa jest wyznaczana laboratoryjnie poprzez pomiary wykonywane na silniku testowym.

Przy odpowiednim doborze czynników do równania, indeks cetanowy można sobie naciągnąć.

Jest to doskonale pokazane na powyższym przykładzie.

Widać że Verva w stosunku do zwykłego paliwa ma podniesioną tylko i wyłącznie liczbę cetanową.

Pozostałe parametry i właściwości paliw z Orlenu są na tym samym poziomie.

Nie ma sensu dopłacać 20gr na litrze za niewiele wyższą liczbę cetanową.

Jak ktoś mocno chce, to liczbę cetanową może podnieść dodatkami do paliw za kilka zł (większość depresatorów, albo dedykowany do tego Cetol).

Najwyższa liczbę cetanowa, jaką do tej pory spotkałem wynosiła niecałe 58, a miał ją zwykły ON na Lotosie.

Shell w Polsce paliwa bierze pół na pół od Lotosa i od Orlena, a importowana jest jedynie benzyna V-Power, ale tylko ta najdroższa.

Parametry paliwa z Shella nie powalają na kolana, przeciętny ON ma równie dobre parametry (co zresztą widać po standardowym Orlenie).

http://www.petrolsc.com.pl/index.php?r=site/produkty&id=3

http://nafta.wnp.pl/kto-dostarcza-paliwa-na-zagraniczne-sieci-stacji,242960_1_0_0.html

Edytowane przez Pawel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W rzeczy samej teraz tak spojrzałem i masz Paweł rację, liczba cetanowa vpower diesel na zrzucie to zaledwie 52, patrzyłem na index. To jakaś kpina, vpower diesel jest 20 + groszy droższy na litrze niż verva. Schell już będe omijał. BP pewnie podobna sprawa, a oni też się cenią.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie w mieście ewidętnie jest zmowa cenowa. Wszystkie stacje mają jednakowe ceny. Ustalana jest ona około północy po "telekonferencji"...

Ja najczęściej ze względu na wygodę tankuje na Orlenie, BP lub StatOil.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to dorzucę swoje 3 grosze - verva od normalnego paliwa różni się jedynie tym, że na 1000 l paliwa jest dolewane 0,7 l dodatku. Dodatek to pewnego rodzaju uszlachetniacz, którego zadaniem jest poprawa parametrów paliwa oraz rozpuszczanie zanieczyszczeń. Ino ze sprawdzonego źródła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Paliwo z Lotosa jest też na Statoilu (inni biorą z obu źródeł).

Zamiast Vervy, to wolę nalać na pełen bak "ćwiartkę" oleju 2T do zwykłego ON.

Cenowo na bak paliwa wychodzi, że dopłaca się 10 gr do litra, czyli i tak mniej niż za paliwa "premium" :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zerknij na zdjęcia powyżej, masz tam parametry fizykochemiczne zwykłego ON i Vervy.

Nawet karta charakterystyki nie kłamie, to jest dokładnie to samo paliwo :)

Różni się tylko dodatkiem zwiększającym liczbę cetanową paliwa, który można sobie taniej samemu dokupić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!