Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Akumulator - nie odpala silnik - problem


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Mam dwie sprawy:

 

1. Jaki jest fabrycznie montowany akumulator w Megane III Grandtour 1.6 16V 110KM rocznik 2010 - chodzi mi dokładnie o parametry techniczne?

2. Od piątku mam problem z uruchamianiem samochodu. W piątek samochód jeszcze reagował prawidłowo natomiast w sobotę próbuję odpalić a tu rozrusznik nie chce złapać.

 

Ogólnie w samochodzie po otwarciu świecą zegary ale nie działa np. radio - nie wyświetla się żaden komunikat o ładowaniu czy rozładowaniu akumulatora i nie świecą się żadne kontrolki. Po kilku minutach poruszania klemami, samochód odpalił. Przejechałem 80 km. W niedzielę próbuję znów uruchomić silnik i ten sam problem. Wyłączyłem funkcję automatycznego włączania świateł do jazdy dziennej i samochód odpalił. Przejechałem 6 km. Po godzinie postoju samochód ponownie się uruchomił. Ponownie po kilku godzinach postoju i próbie uruchomienia pojawił się problem - nie odpala - znów poruszałem klemami, wyłączyłem ponownie automat włączania się świateł do jazdy dziennej i samochód odpalił. Przejechałem 80 km. Zatrzymałem się na zakupy problemu z uruchomieniem nie było - odpalił jak nowy. Zobaczymy co będzie się działo jutro rano.

Ogólnie chciałem podpytać czy miał ktoś podobny problem lub podejrzewa jakąś przyczynę opisanego zachowania? Ogólnie nie wiem ile lat ma obecny akumulator - samochód kupiłem 11.2014 a akumulator raczej nie fabryczny - marka AutoPart 12V 58 AH 500A i podejrzewam, że to on jest przyczyną problemu.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akurat AutoPart robi dobre akumulatory.

Zdejmij całkowicie klemy i je oczyść porządnie szczotką drucianą, to samo zrób z biegunami akumulatora.

Posprawdzaj wszystkie śrubki przy klemach i przy kablach czy są dobrze dokręcone.

Weź w rękę woltomierz i sprawdź jakie napięcie spoczynkowe jest na biegunach akumulatora, a następnie przy odpalaniu.

Zmierz też napięcie na biegunach po odpaleniu, da to jakiś pogląd na alternator.

Fabrycznie powinien tam być chyba akumulator 50 Ah.

Więc obecny jest jak najbardziej odpowiedni.

Edytowane przez Pawel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie napisałem dokładnie wcześniej ale klemy oczyszczałem dziś w miedzy czasie - tam gdzie piszę o poruszaniu klemami - wyjąłem akumulator i oczyściłem bieguny jak i same klemy. Fakt po tej operacji odpalił ale po kilku godzinach znów miałem problem z uruchomieniem. Postaram się o voltomierz i spradzę napięcie to faktycznie dużo o samym stanie akumulatora.

Czytam taki o to wątek http://megane.com.pl/topic/34572-usterka-ladowania-akumulatora/ i się zaczynam się zastanawiać czy nie będzie coś podobnego czyli moduł stabilizacji napięcia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie.

Dziś rano problemu z odpaleniem nie było. Przejechałem 5 km o 7:00 i o 16:00 ta sama trasa bez problemu. Po drodze kupiłem miernik i wyniki pomiarów wyglądają następująco:

- 12,3V do 12,5V w stanie spoczynku silnika

- 13,30V do 13,37V po uruchomieniu na biegu jałowym

- 13,38V do 13,47V na 2000 obr

- włączenie świateł, klimy i radia nieznaczenie wpływały na wyniki

Wychodzi na to, że akumulator jest w porządku więc pytanie co się mogło dziać w poprzednich przypadkach?

Zastanawia mnie jednak czy napięcie ładowania nie jest za niskie?

Macie jakieś pomysły?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety napięcie ładowania w Megane III oscyluje właśnie wokół 13,3V.

Może faktycznie trzeba będzie rozważyć moduł stabilizacji napięcia.

Zdarza się, że wprowadza on zamieszanie do elektryki auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś rano problem powrócił ale już chyba jest znana przyczyna - mam nadzieję.

 

Przed uruchomieniem silnika sprawdziłem napięcie na akumulatorze 9,97V. Dopiero za 3 razem udało mi się uruchomić silnik. Po uruchomieniu auta, napięcie skoczyło do 14V (czyli faktycznie jak ktoś pisał w innym poście do ładowania jest dostarczane wyższe napięcie jeżeli akumulator jest rozładowany) a po przejechaniu 5 km napięcie na akumulatorze wzrosło do 12,44V. Zobaczę w ciągu dnia jak się utrzyma napięcie po paru godzinach.

 

Wnioskuję z opisanego przypadku, że akumulator nadaje się do wymiany, no chyba, że jakiś element układu go rozładowuje w trakcie postoju? Co myślicie? Ciekawi mnie tylko jedno dlaczego nie mam komunikatu o rozładowanym akumulatorze?

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proponuje najpierw doładować porządnie akumulator z prostownika. Jeżeli auto jeździ krótkie trasy, to takie hece mogą być. Sam u siebie profilaktycznie co jakiś czas wyciągam akumulator z auta i ładuję go prostownikiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!