Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Nadmierne zużycie oleju


kogutor

Rekomendowane odpowiedzi

Nie bardzo rozumiem kolegi "dobić powietrza" ? :-) LPG jest płynne i nigdy nie widziałem podczas tankowania, aby w okienku na dystrybutorze były chodziarz pęcherzyki powietrza w takim razie równie dobrze można by dobić powietrzem benzynę i olej.

Może chodziło koledze o powietrze ciekłe wymieszane z LPG, ale to było by trudne i kosztowne ponadto nie widziałem na stacjach z LPG zbiorników kriogenicznych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Da radę dolać różne syfy.

Przy wymianie zbiornika na dnie została została ciecz, która śmierdziała jak rozpuszczalnik.

Kolega gazownik stwierdził, że spotkał się z czymś takim już wielokrotnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

We wcześniejszym SII po przejechaniu 130kkm na LPG wyciągałem wielozawór ze zbiornika, nie dawał odczytu poziomu LPG, po otworzeniu zbiornika znalazłem trochę opiłków grafitowych z pomp tłoczących dystrybutora i sproszkowanej rdzy czyli to samo co można znaleźć w filtrze fazy ciekłej. Być może to zasługa tego, że zawsze tankuję na pewnych źródłach,a nie tam gdzie jest najtaniej ;-)

 

cyt: Inspekcja Handlowa przeprowadziła również kontrole stacji, na które skarżyli się kierowcy, wytypowane przez organy ścigania oraz te, na których w poprzednich latach stwierdzono nieprawidłowości. Z pobranych 577 próbek oleju napędowego i benzyny na 508 stacjach zakwestionowano 7,8 proc. (rok wcześniej było to 11,57 proc.). Zastrzeżenia dotyczyły częściej oleju napędowego - 9,42 proc. próbek (13,81 proc. w poprzednim roku), niż benzyny - 4,62 proc. próbek (7,25 proc. w poprzednim roku). W ramach kontroli gazu LPG zakwestionowano tylko 1 próbkę (1,59 proc. zbadanych)

Edytowane przez witman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Też mi zaczyna doskwierać problem zużycia oleju:

1. 0 - 10 000 km dolałem 1l

2. 10 - 21 000 km dolałem ~ 1.5l

3. 21 000 przegląd i wymiana. W serwisie stwierdzili, że dla tego silnika to "żadne zużycie"

4. 21 000 - 31 000 dolałem kolejne 2l

 

Trend jak widać jest niezbyt optymistyczny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie 11 tys i na szczęście żadnego zużycia. Wersja 130 koni. Traktuję auto dość ostro, często korzystam z dodatkowego momentu obrotowego.

Dla porównania mam też nowa Skodę Octavia 1.6 diesel i w okresie 25.000 dolałem 3,5 litra.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Ja po 7000 km zauważyłem lekki brak na bagnecie - tak na oko 300 ml. Mam 1.2 TCE 130.

Były dwie długie trasy około 500 km i wydaje mi się, że po nich ubyło oliwy.

A i tak myślę, że olej wypija turbina, bo gdy jeździłem spokojnie po mieście to nic nie znikało.

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam.

Moja Renia (1.2 TCE Limited Kombi) została zakupiona na początku grudnia 2014.

Pierwszy raz wymieniłem olej przy 2,8 tys km (zgodnie z zaleceniem przy zakupie).

Druga wymiana przy okazji przeglądu rocznego, przy stanie 18 tys. km. Przed wymianą sprawdzałem poziom oleju i nie zauważyłem żadnych ubytków.

Aktualny stan licznika to ok. 25 tys. i jak na razie poziom jak po zalaniu.

Auto użytkowane raczej spokojnie, na rodzinne przejazdy, ok. 75% trasa. M.in. w wakacje zrobiliśmy ok 4 tys. na trasie na południe Europy.

Także, na razie (odpukać) nie jest źle ;-)

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W mojej stajni są 2szt. 1,4TCe 160KM olej wymieniam co 10-12kkm w obu przypadkach ubytku nie zarejestrowałem. Znajomy ma 1,4TCe z przebiegiem 145kkm i też bez ubytków oleju przy wymianie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam,

dodam swoje 5 groszy. Mam Scenica 1.2 TCe 130 km KM i jak na razie od czerwca mam zrobione 15 tys. i żadnych problemów z braniem oleju. Po pojawieniu się tego wątku tutaj mimo wszystko zacząłem jednak kontrolować ten stan i na szczęście nic nie ubywa, co prawda ja podobnie jak Janek_st wymieniałem olej przy 3 tys. km.

 

Jeszcze jako ciekawostkę podam, że w AŚ nr 12 z 21.03.2016 pojawił się artykuł o Dacia Lodgy, która została rozebrana po przebiegu 100 tys. km właśnie z silnikiem 1.2 TCe 115km. i zakończyła test z 5+. Nic o problemie spalania oleju nie jest napisane, a na cały przebieg 100tys. km zostały zużyte 2,5 l na dolewki, więc wydaje mi się że nie jest to dużo. Niestety przy rozbiórce było widać już nagar na zaworach i jest to w sumie jedyna rzecz, która została tam ujęta w kwestii silnika, ale czytając inne artykuły to tak naprawdę dotyczy to wszystkich silników z bezpośrednim wtryskiem. Oczywiście zainteresowanych zachęcam samemu do zapoznania się z artykułem.

 

Pozdrawiam

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!