Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane I nie daje znaku życia


Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam problem z Megane I z 98 roku. Samochód nie dawał żadnych niepokojących sygnałów wskazujących że coś może być nie tak, do momentu w którym stojąc na skrzyżowaniu włączyłem nawiew. Samochód zgasł, wygasły wszystkie kontrolki i.. cóż tu dużo mówić - umarł. Jedynie światło w kabinie zapala się po otwarciu drzwi. Warto wspomnieć że nie był uruchamiany wcześniej przez tydzień. Czy ktoś spotkał się z podobną sytuacją? Co powinienem sprawdzić w pierwszej kolejności? Znalazłem parę podobnych tematów na forum i mam podejrzenie że to wina akumulatora. Jutro przejdę się do niego z miernikiem i dam znać jakie jest na nim napięcie. Miałem problem z odpaleniem po tygodniu. Czy jest możliwe żeby dmuchała spowodowała taki pobór prądu, że wyładowała akumulator do zera?

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli masz niesprawny akumulator to może nawet ci pokazywać 12,20-12,40V ale i tak on jest zepsuty bo prąd rozruchowy się tutaj liczy. Najprościej to podłącz go pod prostownik i naładuj go i wtedy podłącz go do auta i po 1-2 nocach sprawdź napięcie jak spadnie mocno to akumulator do wymiany a jak nie spadnie mocno to wtedy jeździj a jak problem się powtórzy to już raczej wiesz co robić :)

Edytowane przez pawelosek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj pożyczyłem prąd z innego akumulatora, niestety efekt jest ten sam. Zauważyłem również, że od samego początku działają (oprócz oświetlenia wnętrza) światła mijania. Słabo się znam na samochodach, ale przez to, że wszystko padło po włączeniu nawiewu, uważam że jakiś bezpiecznik dużej mocy padł. Poszukam zaraz w komorze silnika bezpieczników i dam znać czy coś udało mi się znaleźć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Jeden z bezpieczników przy akumulatorze był przepalony. Wymiana rozwiązała problem :) Przynajmniej na jakiś czas. Dzisiaj znów pojawił się podobny problem. Po odpaleniu, przy próbie włączenia świateł mijania - zgasł. Deska rozdzielcza nie daje znaku życia, jedynie przy włączeniu świateł zapala się. Zauważyłem że działają światła postojowe i długie. Mijania - nie. Znów podejrzewam bezpiecznik, jednak sprawdziłem te przy akumulatorze i te, które znajdują się w kabinie. Niestety wszystkie są sprawne. W czym może być problem?

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok. Okazało się że styki jednego z bezpieczników przy akumulatorze były w wybitnie złym stanie. Jednak to nie koniec problemów. Samochód kręci ale nie odpala. Miałem już wcześniej problemy z pompą paliwa (wystarczyło wcisnąć guzik w czujniku bezwładnościowym), teraz znów jestem prawie pewny że to pompa jest winowajcą. Nie słychać jej po przekręceniu kluczyka. Tym razem wciśnięcie guzika nie pomaga. Jakieś propozycje co powinienem sprawdzić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra. Zlokalizowałem pompę paliwa i po przekręceniu kluczyka uruchamia się ona normalnie. Słyszę charakterystyczny dla niej dzwięk przez około sekundę po czym się wyłącza. Jednak samochód dalej pomimo kręcenia, nie uruchamia się. Co dalej powinienem sprawdzić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro pompka się uruchamia po przekręceniu kluczyka, to może być jeszcze problem z immo.

Nie zaczęła Ci ostatnio dziwnie migać dioda na desce?

Bo wyłącznik wstrząsowy raczej powinien być OK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spróbuj zmostkować wtyczkę czujnika uderzeniowego (odepnij wtyczkę, weź przewód który ma zdjętą izolację na końcach i wciśnij ów przewód w oba piny w wtyczce). I spróbuj odpalić. Z ciekawości możesz sprawdzić czujnik położenia wału multimetrem nastawionym na pomiar rezystancji, w przypadku benzyny powinien oscylować w granicach 240 omów.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmostkowanie wtyczki czujnika nic nie dało. Co do czujnika położenia wału to mam niemały problem z odnalezieniem go. Jednak dzisiaj jeszcze raz sprawdziłem wszystkie bezpieczniki (nadkole, kabina, podszybie-akumulator), do tego sprawdziłem 3 przekaźniki znajdujące się w tej skrzynce w nadkolu i o dziwo pompa się załączyła i samochód odpalił. Jednak to nie koniec problemów. W momencie przełączenia kierunkowskazu samochód gaśnie. Wydaje mi się, że winowajcą wszystkich tych problemów jest skrzynka z bezpiecznikami w podszybiu która jest zalewana wodą. Nie wygląda ona zbyt dobrze, do tego widać, że ktoś tam grzebał bo jeden bezpiecznik luzem lata.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!