Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

uszkodzone wtryski


cudak78

Rekomendowane odpowiedzi

witam,

zwracam się do kolegów z pytaniem niby błahym ale problemem poważnym. Jestem świeżo po wymianie na regenerowaną turbinkę, lecz autko nadal u mechanika który się tym zajmował, bo niestety spier..... się silnik. w kilku zdaniach opisując całą sytuację: wymiana przebiegła bezproblemowo lecz po wymianie zaczęły się problemy wg. mechanika autko po całej operacji wymiany chodziło na jałowym biegu około 20 minut i zgasło. Po wstepnej analizie stwierdzili uszkodzenie wtrysku, niestety po dogłębnej analizie stwierdzono że wszystkie wtryski są "otwarte" i leją na maxa, poza tym brak kompresji na 3 tłoku i po rozbiórce okazało się że wypaliło 3 tłok. Teraz pytanie czy jest możliwe że podczas pracy nad turbinką mogli coś spierniczyć?? Wcześniej nie zauważyłem żadnych objawów żeby lały wtryski, i nie było żadnych komunikatów z kompa. Specjalnie przed wizytą u mechanika sprawdziłem na własną rękę u znajomego mającego sprzęt diagnostyczny żeby mieć pewność czy coś jeszcze poza turbo nie siało i wówczas nie było żadnych komunikatów o błędach na silniku. Delikatne mówiąc w tej chwili nie obejdzie się - jeśli faktycznie jest tak jak mówi mechanik rzeźnik - bez remontu generalnego.

Może ktoś coś poradzi :) jakiś pomysł, trop zawsze na wagę złota !!!

pozdrawiam!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystkie wtryski na raz same z siebie nie padły.

Prawdopodobnie było przeładowywane powietrze i sterownik próbował nadrobić nadmiar powietrza zwiększoną dawką paliwa.

Co się wtedy dzieje, to efekt już niestety znasz.

Mogło być zablokowane sterowanie sprężarki i pompowała tyle powietrza ile się dało.

Po takim czymś warto sprawdzić, czy ten silnik jest jeszcze sens ratować.

Możliwe, że przegrzana jest głowica, a trzeci cylinder stracił wymiary nominalne.

Po przełożeniu sprężarki warto po odpaleniu sprawdzić wszystkie parametry, głównie ciśnienie powietrza i dawkę paliwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!