Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Grzeje mimo ustawienie na min. temperaturę czyli na 15 stopn.


Rekomendowane odpowiedzi

Do sprawdzenia podłączenie i oporność czujnika temperatury pod lusterkiem w kabinie. Sprawdzić czy działa wiatraczek przy czujniku. Oporność przy 25 st. C ok. 10 kΩ. Jeżeli tam jest wszystko w porządku to do sprawdzenia sterowanie silnikiem klapy mieszającej powietrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na zewnątrz była 17 stopni. Na czujniku nie ma wiatraka. I to jest po life i tam jest inny czujnik...Ale testowałem od 15 do 25 stopni. Na klimatyzacji od 20 stopni im wyżej tym cieplej leciało z kraty...I nie wiem czy na klimatyzacji ma grzać...A jak wyłączyłem klimatyzację i temp. na 15 to leciało lekko ciepło... :blink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I nie wiem czy na klimatyzacji ma grzać

Oczywiście, że tak. O tym czy grzeje czy chłodzi decyduje ustawienie klapy mieszania powietrza. A ustawieniu klapy mieszania powietrza decyduje żądanie kierowcy i czujnik temperatury wewnętrznej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich.

Od około dwóch tygodni zmagam się z podobnym problemem. Mianowicie przy ustawionej minimalnej temperaturze (15 stopni) z kratek nawiewu leci powietrze lekko podgrzane (około 21 stopni) pomimo temperatury na zewnątrz 17 stopni (badane wieczorem po zachodzie słońca na dwa sposoby przy zimnym i ciepłym silniku). Do tego dochodzi taki paradoks, że z kratek przeznaczonych dla kierowcy temperatura jest o około 3 stopnie wyższa niż z tych dla pasażera.

Największy cyrk zaczyna się po włączeniu klimatyzacji (dalej ustawionej na 15 stopni). Nawiew ustawiam na środek (boczne kratki zamknięte). Po 5 minutach z prawej środkowej leci powietrze o temperaturze 10 stopni a z lewej 18 przy temperaturze zewnętrznej 15.

Z moich dotychczasowych przemyśleń podejrzewam, że tą różnicę powoduje rezystor dmuchawy którego radiator umieszczony jest za wentylatorem a przed filtrem kabinowym po lewej stronie kanału (widać go po wyciągnięciu filtra). Podczas pracy wentylatora grzeje się on jak diabli. Czytałem przypadki że topił on wtyczki z kablami przez co przestawał ludziom działać wentylator na niektórych biegach.

DO następnego wniosku do jakiego doszedłem to że coś nie tak z klimatyzacją bo w większości innych aut jest identyczne rozwiązanie a mimo to klimatyzacja dobrze chłodzi. Postanowiłem więc sprawdzić temperatury poszczególnych rurek w obiegu klimatyzacji. Wyszło następujące: za sprężarką 37 (chyba za mało), za chłodnicą 19, za zaworem rozprężnym 7 (chyba za dużo), na parowniku 19 (dużo za dużo), powrotny do sprężarki 22. Wniosek jest chyba jeden: niewydajny układ klimatyzacji. Czynnik wchodząc do parownika bardzo szybko się nagrzewa, przyczyna zbyt wolny obieg w układzie przez co przenosi za mało energi.

Więc zaczynam czytać wszystko co tyczy się tej klimatyzacji, budowy, zależności, ilości czynników, oleju itp. Na dzień dzisiejszy podejrzewam zbyt duża ilość oleju w układzie oraz zapchany osuszacz (auto ma 9 lat a nigdy nie był wymieniany) co może powodować trudność w przepływie czynnika. Podejrzenie to moje podpieram tym, że podczas corocznych przeglądów i nabajania klimatyzacji panowie w pseudo specjaliści nabijając klimatyzację zamiast dodać oleju tyle ile odciągnęli na wszelki wypadek dają więcej (mam zachowane wydruki z ostatnich kilku lat: odzyskany olej 10 ml, wpuszczony do obiegu 50 ml) co powoduje, że z roku na roku oleju w układzie jest coraz więcej, a zbyt duża jego ilość powoduje znaczący spadek wydajności układu. Jest to tylko moje podejrzenie, za tydzień jestem umówiony na płukanie całego układu (bo tylko w ten sposób można w 100% pozbyć się całego oleju) oraz na wymianę osuszacza i zobaczymy efekty. Przy okazji sprawdzę sobie szczelność azotem, bo to co oferują serwisy w postaci próżni nie służy sprawdzeniu szczelności a wyciągnięciu ewentualnej wilgoci.

Dodatkowo co jeszcze jest nie halo to zbyt małe ciśnienie w przewodzie wysokiego ciśnienia. W spoczynku 2,4 po włączeniu sprężarki 2,7. Panowie jak jest u was? Dowiedziałem się na forum Audi, że w ich modelach jest 7 na spoczynku i około 15 podczas pracy co nijak się ma do moich wartości.

 

Aha jeszcze jedno. Wstępnie wykluczam silnik mieszalnika gdyż całe pomiary robiłem przy podłączonym Clipie i cały czas klapka mieszalnika miała wartość 0% czyli zamknięta. Dopiero przy ustawieniu 20 stopni i więcej zaczynała się otwierać i stopniowo rosła do 100% przy nastawie 27 stopni. Temperatura wskazana na komputerze zewnętrzna i wewnętrzna zgodne z moim termometrem którym mierzyłem.

Edytowane przez unkis
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...to co oferują serwisy w postaci próżni nie służy sprawdzeniu szczelności a wyciągnięciu ewentualnej wilgoci.
wytworzenie próżni w układzie jak najbardziej pokazuje (nie)szczelność układu, gdyż przez zakładany czas 10-15 minut sprawdza się ciśnienie na manometrze.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wytworzenie próżni w układzie jak najbardziej pokazuje (nie)szczelność układu, gdyż przez zakładany czas 10-15 minut sprawdza się ciśnienie na manometrze.

Niestety nie zgodzę się z Tobą. Jeżeli w układzie jest minimalna nieszczelność np. na łączeniach podciśnienie spowoduje zamknięcie się tego typu nieszczelności, w związku z czym manometr nic nie pokaże. Pokaże tylko duże nieszczelności które nie będą w stanie się zasklepić. Odwrotnie jest natomiast gdy w układzie wytworzysz nadciśnienie, wtedy każda nieszczelność będzie rozpychana i efekt będzie dużo dokładniejszy. Serwisy wytwarzając próżnię w celu osuszenia układu a nazywają to sprawdzeniem szczelności aby ludzi przyciągnąć. Czysty chwyt marketingowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Hej. Mam taki sam problem. POmimo właczenia klimatyzacji i ustawienia temperatiry na 15C z kratek pasazera leci zimne powietrze a z kratek po stronie kierowcy leci cieple. Czy udało sie ustalic jaka byla przyczyna problemu?

lapka2.gif

REGULAMIN

Pkt. 5.6 literki - PL - mireczek01

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie, w Megane II, taki objaw jw. = brak połowy czynnika chłodzącego w układzie. Jakby dobrze poszukać, to na Forum coś już o tym było :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!